۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۵۳۶۷۴

اخبار کوتاه اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ تشریح برنامه های اداره تبلیغات اسلامی میناب در هفته زن، گزارش روند اجرای برنامه های ایام فاطمیه(س)در حاجی آباد، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع «سبک زندگی فاطمی علاج گرفتاری های خانوادگی است» و « احترام به والدین» در بندر خمیر، بخشی از اخبار این اداره کل است.
سازمان تبليغات اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب با اشاره به نزدیک شدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: برنامه های متنوعی از سوی این اداره در نظر گرفته شده است که با مشارکت هیئات مذهبی، مردم و مسؤولین به نحو مطلوب برگزار می شود.

 

وی افزود: سرکشی از مادران شهدای روحانی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه فرهنگی دینی و مادران در هیئات مذهبی، مراسم تجلیل از همسران همکاران اداره، برگزاری جشن کوثر در سالن اجتماعات دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، برگزاری جشن و تجلیل از مسؤولین هیئات مذهبی بانوان، نصب پارچه و بنر در سطح شهر بمناسبت میلاد حضرت زهرا(س) از عمده برنامه های اداره تبلیغات اسلامی است که در هفته زن برگزار می‌شود.

 

گزارش روند اجرای برنامه های ایام فاطمیه(س)در حاجی آباد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد با ارائه گزارشی روند برنامه های ایام فاطمیه(س) در این شهرستان را تشریح کرد.

 

حجت‌الاسلام درویشی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیتهای این اداره در ایام فاطمیه(س) از برنامه های انجام گرفته در ایام فاطمیه(س)و توزیع اقلام فرهنگی بین هیئات مذهبی و مساجد شهرستان خبر داد.

 

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقدیر و تشکر از مردم و مسافران نوروزی به جهت اینکه حرمت ایام فاطمیه(س)در این ایام حفظ کردند با بیان این‌که قبل از فرا رسیدن عید نوروز و ایام فاطمیه(س)جهت پاسداشت از ایام شهادت حضرت زهرا(س) جلسات توجیهی با حضور روحانیون، رییس واعضای کانون مداحان، رییس و اعضاء شورای هیئات مذهبی شهرستان برگزار شد افزود: در این جلسات به طور ویژه عنوان شد که با توجه به تقارن عید با ایام فاطمیه(س)حرمت ایام فاطمیه حفظ شود که بحمدلله مردم به خوبی حرمت این ایام را نگه داشتند.

 

حجت الاسلام درویشی در ادامه گفت: در این ایام 3 شب برنامه عزاداری و سوگواری در مساجد برگزار و در روز شهادت آن بانوی دو عالم هیئات مذهبی در مرکز شهرستان از مسجد جامع به سمت امامزادگان مراسم دسته روی برگزار کردند و این برنامه در چند روستا نیز برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای تبلیغ و اشاعه فرهنگ فاطمی در جامعه و به خصوص نسل جوان، اقلام فرهنگی تبلیغی به مناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در بین هیئات مذهبی و مساجد توزیع شد.

 

وی این اقلام را شامل پوستر، پرچم بروشور و سی دی های روایت و احادیث برشمرد که در بین هیئات و مساجد شهرستان توزیع شد.

 

برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد باید با محوریت امام جماعت باشد

 

رییس تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی مساجد باید با محوریت امام جماعت باشد.

 

حجت‌الاسلام خان جانی رییس تبلیغات اسلامی بندرلنگه با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی مساجد باید با محوریت امام جماعت باشد.

 

وی با اشاره به این‌که ارتباط روحانیت با مردم و جوانان نباید مختص به ایام خاصی باشد،گفت: این ارتباط باید مستمر باشد،چرا که اثرات معنوی مطلوب در گرو ارتباط مستمر است.

 

حجت‌الاسلام خان جانی در ادامه با بیان این‌که اگر ما جوانان را جذب نکنیم، دیگران جذبشان می‌کنند، افزود: اعتماد به جوانان و دادن مسؤولیت به آنان، برگزاری نشست‌های مختلف آموزشی، خوشرویی و خوشرفتاری با جوانان، از شیوه‌های جذب آنان است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در خاتمه ضمن تأکید بر هماهنگی و مشارکت روحانی با هیئت امنای مساجد و مسؤولین پایگاه ها در اجرای برنامه ها اظهار داشت: هماهنگی ویکپارچه عمل نمودن و همچنین مشارکت در کارها، موفقیت برنامه ها را درپی خواهد داشت.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع «سبک زندگی فاطمی علاج گرفتاری های خانوادگی است» در بندرخمیر

 

گفتمان دینی با موضوع «سبک زندگی فاطمی علاج گرفتاری های خانوادگی است» باحضور حجت الاسلام شاه قاسمی روحانی اعزامی از قم در بندرخمیر برگزار شد.

 

حجت الاسلام شاه قاسمی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت : برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ابتدا لازم است چنین سبکی تبیین شود. برای دستیابی به این هدف باید پژوهش‌های راهبردی انجام و چیستی سبک زندگی فاطمی و ابعاد آن مشخص شود؛ معمولا از دوران کودکی در روش ها و مسالک تربیتی بارها مشاهده کرده ایم که برای رسیدن به اهداف تعیین شده از شیوه و اسلوب های مختلف بهره برده اند؛ یکی از بهترین روش ها، شیوه الگوبرداری و منطبق کردن خود با آن الگو می باشد.

 

وی تصریح کرد : نیاز به دین به عنوان یک نیاز فطری اصیل، رفتار دین داران از شدت و ضعف بسیاری در طول تاریخ برخوردار بوده است؛ حضرت زهرا(س) در شرایطی عهده دار تربیت فرزندان بود که از یک سو جامعه نوپای صدر اسلام در شرایط بحرانی و جنگ به سر می برد و شهر مدینه در محاصره بود و از دیگر سو در امور معیشتی و خوراک و پوشاک از حداقل امکانات برخوردار بودند.

 

شاه قاسمی افزود : حضرت فاطمه (س) هیچ گاه از وضع خود کوچک ترین گلایه و شکایتی نکرد یا خواستار حضور بیشتر امام علی(ع) در خانواده نشد؛ ایشان افزون بر کمالاتی چون عبادت خالصانه و بسیار، ایثار بی انتها و معرفت بی پایان، در مقام همسری، بسیار ساده، فروتن، خدمت گزار و مهربان بود.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع « احترام به والدین» در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهراء در بندر خمیر

 

گفتمان دینی با موضوع « احترام به والدین» در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهراء(س) بندرخمیر برگزار شد.

 

حجت الاسلام میثم مقدادی روحانی اعزامی از قم، با اشاره به آثار دنیوی نیکی به پدر و مادر گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که دوست دار خداوند سکرات مرگ را بر او آسان کند، صله رحم را به جا آورد و به پدر و مادرش نیکی کند.

 

وی، اخلاق را زیربنای مسائل اعتقادی و احکام عملی دانست و اظهار داشت: اخلاق یعنی افکار و گفتار و کرداری که با روح انسان عجین می شود که در قالب های خوب و بد بروز می‌کند.

 

حجت الاسلام مقیمی، با اشاره به آیات و روایات متعددی که پیرامون رعایت حقوق والدین از سوی فرزندان وجود دارد، گفت: پدران و مادران حق بزرگی بر گردن فرزندان دارند و رعایت احترام آنان تحت هر شرایطی لازم و ضروری است؛ اسلام برای مسأله احترام به پدر و مادر اهمیت زیادی قائل شده است که حتی می گوید کسی که به پدر و مادر خود بدی کند و به اصطلاح عاق والدین باشد، نماز، روزه و عبادات او مورد قبول خداوند متعال نخواهد بود چرا که مقام پدر و مادر به قدری در پیشگاه خداوند بالاست که قرآن کریم، حتی ازگفتن «افـ» در مقابل آنها نیز نهی کرده است.

 

برگزاری مراسم ایام فاطمیه توسط 200هیئت مذهبی در بشاگرد

 

سرپرست تبلیغات اسلامی بشاگرد از فعالیت 200 هیئت مذهبی در ایام فاطمیه خبر داد.

 

حجت الاسلام پروین از فعالیت 200 هیئت مذهبی بشاگرد در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بشاگرد خبر داد و افزود: این تعداد هیئات مذهبی در روستاها بابرپایی محافل سوگواری وسخنرانی مشغول فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام پروین اضافه کرد: دراین محافل و مجالس ضمن عزاداری به مناسبت شهادت صدیقه کبری (س )، سخنرانان به تبین جایگاه و شخصیت آن حضرت از نظر اخلاقی، عاطفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

 برنامه های واحد تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان در سال 93 تشریح شد

 

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌وگویی به تشریح برنامه های واحد تشکلهای دینی در سال 93 پرداخت.

 

محمود ارجمند گفت: تشکلهای دینی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص های اعتقادی، بنیادی نهاده شد.

 

مسؤول تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: برگزاری همایش های توجیهی در آستانه ماه مبارک رمضان، اجرای طرح مستشهدین عاشورا در استان، هماهنگی با هیئات مذهبی پیرامون برگزاری مراسمات عزاداری دهه محرم الحرام، برگزاری مراسم قرائت دعای پر فبض عرفه، دهه امامت و ولایت، اربعین حسینی و دهه آخر صفر،برگزاری انتخابات سومین دوره کانون مداحان و شورای آئینی در 10 شهرستان استان، هفته وحدت، دههه فجر، حماسه 9 دی، تشکیل جلسات ماهانه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی، تشکیل جلسات کانون مداحان و شعرای آئینی استان، تشکیل جلسات شورای هیئات مذهبی استان و همایش تجلیل از مسؤولین هیئات مذهبی از جمله فعالیتهای این واحد در سال 93 است.

 

وی در ادامه افزود: توزیع بروشور نهیب بر فیلم موهن و اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبراسلام (ص)، برگزاری مراسم دسته روی کانون مداحان هرمزگان، گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی به منظور اعتراض به ساخت فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اجرای برنامه های متنوع عید سعید غدیر خم در سطح شهرستان، برگزاری مراسم دسته روی در ایام محرم الحرام برگزاری جلسه ستاد شئون فرهنگی از فعالیت های انجام شده در سال گذدشته بود.

 

ارجمند در پایان، برگزاری مراسم ویژه عزاداری ایام فاطمیه دوم،برگزاری مراسم عزاداری ارتحال امام خمینی (ره)، اعتکاف و ایام البیض، ولادت امام علی (ع)، آئین اعطای گواهینامه فارغ التحصیلی به مداحان آموزشگاه مداحی حضرت زینب (س)، اعیاد شعبانیه، مراسم سوم خرداد و فتح خرمشهر، ایام صادقیه، دهه کرامت، هفته دفاع مقدس، دوره آموزشی مسؤولین تشکل‌های دینی و دهه غبار روبی مساجد از جمله برنامه‌های واحد تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی در سال 93 برشمرد.

 

برگزاری بیش از 2000 برنامه پیرامون توسعه زکات توسط روحانیون مستقر در هرمزگان

 

کارشناس استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری بیش از 2000 برنامه پیرامون توسعه زکات در استان خبر داد.

 

اسحاق فاضلی گفت: منظور از زکات همان مفهوم عام انفاق بوده باشد و ذکر آن در نشانه هاى شرک به خاطر این است که انفاق‌هاى مالى در راه خداوند یکى از روشنترین نشانه‌هاى ایثار و گذشت و عشق به خداوند متعال است.

 

وی گفت: چرا که مال از محبوبترین امور نزد انسان مى باشد و انفاق و ترک انفاق مى‌تواند شاخصى براى شرک و ایمان در بسیارى از موارد گردد تا آنجا که بعضى اموال خویش را از جان خود نیز محبوبتر دارند و نمونه هاى آن را در طول زندگى دیده‌ایم.

 

فاضلی همچنین افزود: زکات که یکى از منابع درآمد بیت المال است، نقش مهمی در جامعه دارد و شکی نیست که هر جامعه اى داراى افرادى از کار افتاده، بیمار، یتیمان بى سرپرست، معلولین و امثال آنها می باشد که باید مورد حمایت قرار گیرند و نیز براى حفظ موجودیت خود در برابر هجوم دشمن، نیاز به سربازان مجاهدى دارد که هزینه آنها از طرف حکومت پرداخته مى شود، همچنین کارمندان حکومت اسلامى، دادرسان و قضات، و نیز وسائل تبلیغاتى و مراکز دینى هر کدام نیازمند به صرف هزینه اى است که بدون یک پشتوانه مالى منظم و مطمئن سامان نمى‌پذیرد .

 

کارشناس استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: به همین منظور و برای گسترش فرهنگ پرداخت زکات ، روحانیون مسقر اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، بیش از دوهزار برنامه باموضوع زکات در سطح استان برگزار کرده‌اند./851/پ203/ب

ارسال نظرات