۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۵۶۷۵۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

آغاز حذف یارانه افراد پردر آمد/ مصرف کالای داخلی باید به ارزش تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ ربیعی گفت: ما بر اساس قانون مجلس حذف یارانه افراد بی نیاز و پر درآمد را آ غاز کردیم، بر اساس عدالت اجتماعی یارانه حق همه نیست بلکه متعلق به نیازمندان است؛ دولت با درامد یارانه ها به ایجاد اشتغال، افزایش ارزش دفترچه بیمه و آسیب زدایی از زندگی فقرا می پردازد.
علي ربيعي علي ربيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کارگر گفت: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.


وی با اشاره به دلایل حضورش در قم افزود: حضور در قم و آغاز هفته کارگر در محیط و شهری مقدس، آثار و برکاتی را برای کارگران و جامعه تولید در پی دارد، با توجه به شرایط امروز ما بیشتر از گذشته و هر زمان دیگری نیازمند به قم هستیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که قم کانون نظریه پردازی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: روحانیان به عنوان عالمان دینی توانایی تأثیر گذاری بسیاری بر مردم دارند؛ ما نیز در نظریه پردازی های گوناگون به ویژه در زمینه فرهنگ کار و اقتصاد از قم کمک خواهیم گرفت.


وی ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران هنوز با مسائل پیچیده ای رو به رو هستیم، تولید محور شدن جامعه و اجرایی شدن عدالت اجتماعی از این دسته از مسائل است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در 3 سال پیاپی با محور قرار دادن مسائل فرهنگ و اقتصاد به نقاط ضعف کشور بعد از 36 سال اشاره کردند.


ربیعی با بیان این که جامعه باید به سوی تولید محور شدن حرکت کند، ابراز داشت: جامعه و افراد کشور باید مسأله فرهنگ تولید محوری را قبول کند، بخش هایی از فرهنگ کشور باید اصلاح شود؛ فرهنگ کار مهم ترین عنصر در پیشرفت کشور است که متأسفانه برخی از ارزش های آن تغییر کرده است.


وی عنوان کرد: باید نظریه پردازی هایی در زمینه تفاوت های جامعه تولید محور و جامعه رانتی و یارانه ای انجام گرفته و به مردم ارائه شود، فرهنگ کار بسیار مهم بوده و ما باید عبادت و ارزشی بودن آن را احیا کنیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تکیه بر فرهنگ کار مصداق مبارزه باتهاجم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: باید اقداماتی در مقابله با قاچاق، مصرف زدگی و سبک زندگی کاهلانه صورت بگیرد و تولید محوری جایگرین آن شود، بینش رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ کار باید احیا شود.


وی یاد آور شد: جامعه باید ازمصرف گرایی خارج شده و افراد کشور باید از تولیداتداخلی استفاده کنند، در سایه رشد و توسعه عدالت اجتماعی نیز باید تحقق پیدا کند، فرهنگ عدالت گستری در کشور باید افزایش پیدا کند؛ اجرایی شدن عدالت اجتماعی تأثیر بسزایی در تولی محوری کشور دارد.


ربیعی با بیان این که ولت تدبیر و امید بر تولید محوری و رفاه به معنای توانمند کردن مردم تأکید داشته و پایبند است، گفت: ما در دولت تدبیر و امید چند فقر را هدف گیری کرده ایم، نخستین آن فقر درمان بود که سال گذشته در این وزارت موفق شدیم تا بیش از 8 میلیون ایرانی را بیمه کنیم، در سال جاری برنامه ای داریم تا همه ایرانیان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.


وی افزود: فقر دیگری که در کشور وجود داشت فقر غذایی بود، دولت بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ده میلیون فقیر را شناسایی کرده و تحت پوشش خود قرار داده است، امیدواریم در سال جاری به صورت هدفمند موضوع مسکن حمایتی را آغاز کرده و فقر مسکن را ریشه کن کنیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت کارگران را وزارت عدالت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت مسؤول است تا افرادی را که از توانایی های لازم برخوردار نیستند حمایت کند، دولت همچنین در سال جاری آموزش های مهارتی را مورد توجه قرار داده است.


وی ادامه داد: امسال دولت در تعامل سازنده خود با جهان افزون بر از بین بردن تحریم ها بر چرخیدن چرخ کشور و چرخ عزت تأکید داشته و سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیز دنبال خواهد کرد؛ مهم ترین مسأله امروز کشور مصرف کالای داخلی است که باید به ارزش تبدیل شود.


ربیعی ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه های دولت عنوان کرد و ابراز داشت: ما بر اساس قانون مجلس حذف یارانه افراد بی نیاز و پر درآمد را آغاز کردیم، بر اساس عدالت اجتماعی یارانه حق همه نیست بلکه متعلق به نیازمندان است؛ دولت با درامد یارانه ها به ایجاد اشتغال، افزایش ارزش دفترچه بیمه و آسیب زدایی از زندگی فقرا می پردازد، امیدواریم که این فرهنگ به خوبی در جامعه اجرایی شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات