۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۵۸۹۰۸
عضو جامعه روحانیت مبارز:

انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بالقوه جامعه را زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب ما نشان داد که اگر نسبت به ظرفیت درونی جامعه آگاهی ایجاد شود، قدرتی از آن بیرون می آید که نتیجه آن امروز این می شود که قدرت‌های بزرگ شرق و غرب حتی جرأت مواجهه و مقابله با ملت انقلابی ما را ندارند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، متولی مدرسه علمیه ثقلین، پیش از ظهر امروز، پانزدهم اردیبهشت در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه ثقلین در محل این حوزه، گفت: نخستین گام در شناخت مسایل اخلاقی، شناخت خداوند است و همانگونه که حضرت علی(ع) فرمودند، «هر کسی که خدا را بشناسد، موحد می شود».



عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران، با اشاره به این‌که باید در مسیر رسیدن به مراتب بالای اخلاقی به شناخت لازم رسید، خاطرنشان کرد: نخستین گام در مسیر شناخت، درک ذات خداوند است و گام دیگر در این مسیر درک شخصیت درونی انسان می باشد، زیرا همه ما گمشده هستیم و هنوز پی به شخصیت درونی خویش نبرده ایم و نسبت به ذات وجودی خود، آگاهی لازم را نداریم.



وی گفت: انقلاب ما نشان داد که اگر نسبت به ظرفیت درونی جامعه آگاهی ایجاد شود، قدرتی از آن بیرون می آید که نتیجه آن امروز این می شود که قدرت‌های بزرگ شرق و غرب حتی جرأت مواجهه و مقابله با ملت انقلابی ما را ندارند.



طلاب جوان باید ارزش لباس روحانیت را بدانند



استاد حوزه علیمه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: «هرکس در وجو خود نسبت به خداوند معرفت الهی پیدا کرد، دو خصلت در او پدیدار می شود که یکی امید به لطف پروردگار است و دیگری ترس از غضب خداوند» که هر دوی این خصلت‌ها، انسان را بر آن می دارد که در همه حال به خداوند متعال توکل کامل کند.



حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ضمن تقدیر از زحمات اساتید مدرسه علمیه ثقیلن، با بیان این‌که هیچ کسی بدون معلم و راهنما به هیچ جایی نمی رسد، گفت: ارزش و مقام معلم در دین اسلام بسیار بالاست و این جایگاه آنقدر مهم است که امام علی(ع) در حدیثی فرمودند،
«هر کسی به من حرفی بیاموزد، مانند آن است که مرا برده خود کرده است».



استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان این مراسم با توصیه به طلاب جوان گفت: طلبه‌های جوان در جامعه باید طوری رفتار کنند که مردم از آن‌ها انتظار دارند و خدای ناکرده دست به عملی نزنند که در شأن یک روحانی نیست، زیرا لباس طلبگی همان لباس انبیاست و هر عملی که ما در این لباس انجام می دهیم به پای تمامی روحانیان نوشته می شود./9598/پ202/ب4

ارسال نظرات