۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۶۴۴۵۱
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

مساجد باید سهمی در تربیت حافظان قرآن داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این که مساجد باید سهمی در تربیت حافظان قرآن داشته باشند، گفت: بالاترین خدمت، گسترش فرهنگ قرآن، فهم، عمل و ایجاد وابستگی میان مردم با قرآن است.
مساجد باید سهمی در تربیت حافظان قرآن داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نور که از هشتم خردادماه با حضور بیش از 300 نفر از قاریان، ائمه جماعات مساجد، اساتید، مسؤول کانون‌های تخصصی و کارشناسان قرآنی آغاز شده است، ظهر امروز دهم خردادماه به کار خود پایان داد.

 

 لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن سیما، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و   آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از جمله میهمانان برنامه اختتامیه هستند.

 

 لاله افتخاری در اختتامیه همایش ملی طرح تلاوت نور گفت: ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را اعلام کردیم تا هر اقدامی که لازم است در گسترش این طرح انجام دهیم و ما به عنوان خدمتگزار کوچک، به گسترش فرهنگ قرآنی با توجه عملیاتی کردن ظرفیت‌ها اهتمام می‌ورزیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همت ما اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی است و امیداوریم دولت هم همراهی خوبی در این مسیر داشته باشد و مردم نیز با ارائه خدمات، زمینه‌سازی دولت جهانی قرآن را فراهم آورند.

 

 رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مساجد می‌توانند براساس تاکیدات  رهبر معظم انقلاب نقش خود را تربیت ده میلیون حافظ قرآن انجام دهند.

 

وی با بیان این که ‌توصیه پیامبر اسلام(ص) در حدیث ثقلین به همراهی قرآن و عترت بوده است، اظهار کرد: در ایامی که منتسب به ولادت حضررت مهدی(عج) است، این روایات رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

 

 افتخاری افزود: افرادی که در این طرح خدمات ارزشمندی ارائه کردند، بالاترین خدمت را به خانه خدا که مسجد است، انجام می‌دهند و این در حالی است که بالاترین خدمت گسترش فرهنگ قرآن، فهم، عمل و ایجاد وابستگی میان مردم با قرآن است.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس گفت: کسانی که توفیق خدمت به مساجد دارند، به آن درجه از معنویت رسیده‌اند که هم افتخار خدمت به خانه خدا را دارند و هم در جهت خدمت به فرهنگ قرآنی قدم برداشته‌اند.

 

وی اضافه کرد: مساجد پایگاه مقابله با دشمنان است و امروز که دشمنان از هر سو حملات خود را علیه ما ایجاد کرده‌اند و شناسایی آن مشکل شده می‌توانیم به مقابله با آن از طریق مسجد قدم برداریم.

 

افتخاری ادامه داد: طرح تلاوت نور باید این زمینه را ایجاد کند که افراد با ورود به مسجد بتوانند از آموزه‌های قرآن در اصلاح سبک زندگی و برنامه‌های خود استفاده کنند.  

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس تصریح کرد: مساجد باید سهمی در تربیت حافظان قرآن داشته باشند، همچنین افراد باید آیات اساسی و زندگی‌ساز را حفظ کنند تا با مرور و به‌کارگیری این آیات قرآن، زمینه‌‌های هدایت و مقابله با جنگ نرم و شبهات در جامعه شود.

 

وی گفت: همگان موظف‌اند که مساجد را پایگاه مبارزه با دشمن کرده و طرح تلاوت قرآن را در سراسر کشور همگانی کنند. باید برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد تا برای جوانان و کودکان که در حال حاضر نیاز‌های متفاوتی با نسل ما دارند، تمهیداتی صورت گیرد تا فرزندان ما بیمه شوند و در اثر جذب به قرآن، نسلی آشنا، حافظ و عامل به قرآن به‌عمل آید.

 

بنابر این گزارش، در حاشیه این همایش، کمیسیون‌های تخصصی روزهای هشتم و نهم خردادماه توسط اساتید قرآنی برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی جایگاه طرح تلاوت نور در توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و راهکارهای ارتقای آن، بحث و بررسی پیرامون جایگاه حفظ قرآن در مساجد با رویکرد حفظ کاربردی و عمومی قرآن کریم و بررسی آیین‌نامه خانه های نور و ارائه راهکار جهت تقویت و ارتقای کمی و کیفی آن در مساجد اشاره کرد.

 

همچنین بررسی شیوه‌های جذب خیّران قرآنی با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمران معنوی مساجد و بحث و بررسی پیرامون ارائه راهکار جهت ارتقای طرح تلاوت نور با چاشنی تفسیر همراه و کوتاه ویژه ائمه جماعات مسجد از دیگر موضوعات مورد توجه در کمیسیون‌ها بود./934/پ202/ب5

ارسال نظرات