۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۱۸۱۰
فرمانده سپاه عاشورا:

ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر لزوم انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نسل جوان، گفت: با انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان، توطئه های دشمنان در جدایی نسل جدید با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بر آب می شود.‌
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، صبح امروز در جمع فراگیران طرح ولایت استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، جبهه‌ها و پشت جبهه‌های ما حسینی و عاشورایی بودند و الان حرکتی زینبی وار لازم است.

 

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدا گنجینه‌های ارزشمند ایران اسلامی هستند که همه هستی‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند تا کوچک ترین آسیبی به ارزش های ایران اسلامی وارد نشود.

 

سردار کریمیان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که نگذارید پیش‌کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند بجز برهه‌ای از صدر اسلام، جوانانی مثل جوانان ایران پا به عرصه نگذاشته است و این گفته امام، منطقی، معقول و مستند است.

 

فرمانده سپاه عاشورا با نگاهی به شب عاشورا افزود: در دوران دفاع مقدس در وضعیت مشابهی همه ماندند که این نشان می‌دهد رزمندگان اسلام با تأسی از مکتب عاشورا آگاهانه به میدان مبارزه رفتند.

 

سردار کریمیان نحوه شهادت سید ابوالفتح احمدیان از همرزمانش در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: وی قبل از شهادت رو به قبله نشست و تنها سه جمله گفت و به عملیات رفت.

 

وی با بیان اینکه تکه کلام اغلب شهدا انجام کار صرفا برای خدا است، گفت: خدایا شاهد باش فقط برای رضای تو به جبهه آمدم و این اولین جمله‌ای بود که شهید احمدیان بر زبان جاری ساخت و به دنبال آن گفت، خدایا گناهان ما را ببخش و خون ناقابل ما را در راه خودت قبول کن و در عملیات نیز با گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید.

 

وی با انتقاد از کسانی که رزمندگان را دهه شصتی معرفی می‌کنند نیز بیان داشت: ما دهه شصتی فکر می‌کنیم اما دهه نودی عمل می‌کنیم.

 

سردار کریمیان با بیان اینکه مستندات دفاع مقدس ثابت کرد که 44 کشور جهان از رژیم عراق در جنگ با ایران حمایت می‌کردند، اظهار داشت: با این حال رزمندگان اسلام ذره ای از خاک وطن را به دشمن ندادند و عزت و سربلندی را به جوانان امروز هدیه دادند.

 

وی افزود: همین روحیه ایثار و شهادت هنوز هم در جوانان ما موج می‌زند و تاریخ دوباره شاهد خواهد بود که در عرصه‌های پیش رو نیز جوانان امروز ما  اجازه زیاده خواهی را به دشمن نخواهند داد.

 

سردار کریمیان گسست بین نسل ها را یادآور شد و افزود: دشمن تلاش می‌کند تا ما را به گسست نسل ها گرفتار کند که حرکت زینبی‌وار مانع از به سرانجام رسیدن این هدف دشمن خواهد شد.

 

وی حقیقت جویی را ذات دانشجویان دانست و گفت: اگر این حقیقت جویی به جایی برسد که ما بفهمیم شهدا برای چه رفتند و انتظار آنها از ما چیست در این زمان می توانیم عمل آنها را زنده نگه داریم.

 

سردار کریمیان با بیان اینکه شهدا رفتند تا انقلاب ما بماند، گفت: این‌ها شرافت را در پیمودن راه حسینی دیدند و با بصیرت و آگاهانه داوطلبانه به آن سوی مرزها رفتند تا امنیت این سوی مرز را تامین کرده و روحیه امیدواری را در جوانان ما بدمند.

 

وی با اشاره به لزوم بستر سازی حکومت جهانی اسلام تأکید کرد و بیان داشت: امروز دشمن با طراحی سناریوهای مختلف درصدد است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد ولی جوانان ما به حدی رسیدند که حقوق خود را بشناسند، پس غفلت نکنید تا دشمن نتواند به خواسته های خود دست یابد و با پاسداری از آرمان شهدا و امام و رهبری نگذارید نفس شیطان استکبار بر ما سایه بیافکند./937/پ202/ح

ارسال نظرات