۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۱۲۳۲
وال استریت ژورنال:

پرواز پهپادهای نظامی آمریکا افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: ارتش آمریکا قصد دارد پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین خود را طی ۴ سال آینده به‌طور چشمگیری افزایش دهد.
پهپاد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: هدف اصلی آمریکا از افزایش پروازهای پهپادها طی 4 سال آینده، گسترش قابلیت‌های تهاجمی و جمع آوری اطلاعات بیشتر در مناطقی است که درگیری در آن جریان دارد.

 

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که پنتاگون قصد دارد تعداد پروازهای پهپادهای خود را از 61 پرواز در روز در شرایط کنونی به بیش از 90 پرواز تا سال 2019 میلادی افزایش دهد.

 

این نخستین افزایش چشمگیر در برنامه جنجالی پرواز پهپادهای آمریکایی از سال 2011 میلادی تاکنون به شمار می رود.

 

علاوه بر جمع آوری اطلاعات بیشتر از مناطقی مثل اوکراین، عراق، سوریه و دریای جنوبی چین و شمال آفریقا، طرح جدید پنتاگون ظرفیت حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین را افزایش خواهد داد.

 

برنامه استفاده از پهپادها به طور فزاینده‌ای در دولت باراک اوباما گسترش پیدا کرده و این مسئله با انتقادات وسیع بین‌المللی روبرو شده است.

 

استفاده از پهپادهای آمریکایی تاکنون تعداد زیادی از غیرنظامیان را در مناطق مختلف جهان به خاک و خون کشیده است.گروه‌های غیرسیاسی اعلام کرده‌اند که در حملات پهپادهای آمریکایی تاکنون بیش از 3 هزار نفر کشته شده‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات