۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۳۳۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم تبیین آثار وقف در جامعه/ ثبت وقف های نوین مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در دوره جدید مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سعی می شود ضمن تحقق وقف های جدید و نوین، بتوانیم عموم جامعه را با وقف و اثرات این سنت حسنه آشنا کنیم.
حجت الاسلام جوانبخت، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت ظهر امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انجام اقدامات جدی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از سال 88، اظهار کرد: تا سال 88 سالانه حدود 200 وقف جدید در کشور به ثبت می رسید که این آمار با برنامه های تبلیغی و فرهنگی به حدود دو هزار و 500 فقره در سال افزایش یافته است.

 

وی گفت: امروزه با توجه به اجرای طرح اوراق مشارکتی وقف حتی مردم کم برخوردار نیز می توانند در کارهای خداپسندانه و عام المنفعه و نوین سهیم شوند.

 

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سوق دادن موقوفات به سمت وقف های نوین، افزود: برای مثال با وجود انجام اقدامات بسیار مطلوب در حوزه امور قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه متأسفانه موقوفات در حوزه قرآن بسیار اندک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تأکید بر این که رسالت سازمان اوقاف حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان است، خاطرنشان کرد: اجرای صحیح نیات واقفان سبب می شود که ریالی غیر از نیت واقف هزینه نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سعی می شود ضمن تحقق وقف های جدید و نوین، بتوانیم عموم جامعه را با وقف و اثرات این سنت حسنه آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام جوانبخت روحیه تعامل، همکاری و همدلی در سطح مدیران دستگاه های اجرایی استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در سایه این تعامل و همدلی دست افراد سودجو از موقوفات کوتاه شده و شاهد صیانت از حقوق اوقاف استان باشیم.

 

وی در پایان افزود: در دوره جدید مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه تلاش می شود تا دید عمومی نسبت به اوقاف و موقوفات تغییر یافته و اداره کل اوقاف جایگاه خود را ارتقا بخشد.

 

شهرداری ارومیه آماده همکاری برای افزایش ارزش افزوده موقوفات است/ قول مساعدت مالی برای مرمت امامزادگان محمد و ابراهیم 

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شهرداری ارومیه را به لحاظ معنوی زیر مجموعه اوقاف خواند و افزود: معتقدیم هراندازه در راه ترویج وقف قدم برداریم، خیر و اثرات آن در جامعه نمود پیدا می کند.

 

شهردار ارومیه گفت: شهرداری ارومیه در مواردی که بتوان ضمن رعایت حال مردم، ارزش افزوده موقوفات را افزایش داد اعلام همکاری می کند.

 

وی جلب رضایت مردم را نخستین گام برای شناساندن وقف اعلام و اظهار کرد: باید همکاری شهرداری و اوقاف استان در زمینه اعطای مجوز های لازم برای ساخت اعیان موقوفات بیشتر شود.

 

حضرت پور گفت: اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در شهر ارومیه بر اساس نظرسنجی از مردم و با نگاه خیرخواهانه و در جهت جلب رضایت مردم بوده است.

 

وی گفت: شهرداری ارومیه در مواردی که بتوان ضمن رعایت حال مردم، ارزش افزوده موقوفات را افزایش داد اعلام همکاری می کند.

 

شهردار ارومیه در ادامه بر ضرورت حفظ آثار و بناهای تاریخی مذهبی شهر ارومیه تأکید و تصریح کرد: حفاظت و نگهداری آستان مقدس امامزادگان (ع) که از آثار ارزشمند و میراث تاریخی فرهنگی محسوب شده و مورد احترام مردم هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

حضرت پور خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه جهت نوسازی و مرمت امامزادگان محمد و ابراهیم مساعدت مالی خواهد کرد.

 

پرویز جلیلی، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد: تعامل و همکاری اوقاف و امور خیریه با شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه همچون گذشته ادامه یافته و تقویت شود./936/202/ب1

 

ارسال نظرات