۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۹۴۵
مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل تاکید کرد؛

ضرورت توجه طلاب به امور تهذیبی در کنار تحصیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل توجه به مسائل اخلاقی را در مدارس علمیه مهم‌تر از درس آموزی دانست و گفت: توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی دارای اهمیت بیشتری نسبت به فراگیری علم است و طلاب در کنار توجه به درس، به مسائل اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند.
عبدالعلي پور اکبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل امروز در جمع طلاب مدارس این شهرستان با اشاره به اهمیت علم آموزی طلاب حقیقی را تشنگان فراگیری علم و افزایش آگاهی در حوزه دینی و معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: آن چیزی که یک طلبه موفق را با دیگر طلاب متمایز می کند و موجب موفقیت او می شود، میزا جهد و میزان تلاش او در امر تحصیل است.

 

وی با اشاره به اثرگذاری میزان اشتیاق طلاب در افزایش سطح علمی کلاس درس افزود: محور اصلی در یک کلاس درس، طلاب حاضر هستند و میزان رغبت آنها  برای فراگیری علم در ایجاد انگیزه برای اساتید موثر است.

 

این استاد حوزه توجه به مسائل اخلاقی را در مدارس علمیه مهم‌تر از درس آموزی دانست و تاکید کرد: نخستین چالش در برخی از مدارس وجود ضعف های اخلاقی است، از این رو طلاب در کنار توجه به درس، امور تهذیبی و مسائل اخلاقی توجه ویژه ای را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تاکید مراجع، علما و بزرگان بر رعایت تقوای الهی در جهت مصون ماندن از وسوسه های نفسانی است، بنابراین از یک طلبه شاید علم کم را بتوان پذیرفت اما تقوای کم غیر قابل پذیرش است.

 

حجت الاسلام پوراکبر ضمن بیان برخی برنامه ریزی های انجام شده در سال جدید تحصیلی برای طلاب مدارس علمیه شهرستان بابل، تصریح کرد: این شهرستان دارای مدارس شاخص و مطرحی در سطح کشور می باشد و امسال تلاش همه مدیران مدارس علمیه بابل بر کسب رتبه های برتر و موفقیت های بیشتر در سطح کشور است.

 

وی افزود: امروز یکی از مشکلات حوزه علمیه کمبود اساتید عالی رتبه است که می بایست طلاب از همین امروز با تلاش و مجاهدت در راه تحصیل، این مشکلات را در آینده برطرف کنند.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل بیگانگی طلاب با تقریر را از جمله مشکلات حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: یکی از راه های سخن با دنیا، قلم است،‌ از این رو طلاب با تلاش در حوزه های پژوهشی و نویسندگی ضمن ورود در این عرصه، باید بتوانند جایگاه متعالی تری را در حوزه ارتباطی با جهان پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: امروز نخبگان و نظام آموزشی باید دست به دست هم دهند و برای دستیابی به کمال و عزت نظام اسلامی تلاش کنند تا شاهد احیای تمدن اسلام در مقابل نظام های دیگر جهان باشیم.

 

حجت الاسلام پوراکبر یکی از روشهای موفق در تحصیل را روش تدریس محور عنوان و خاطرنشان کرد: طلاب باید به نحوی درس بخوانند که توانایی تدریس دروس سال پیشین را در سال جدید داشته باشند./1313/202/ب1

ارسال نظرات