۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۳۴۴
در گفت وگو با نماینده ولی فقیه مطرح شد؛

انتظارات جامعه روحانیت مازندران از رییس جمهور در آستانه سفر هیات دولت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه سواحل دریای استان از لحاظ فرهنگی در حالت هشدار قرار دارد بر ضرورت ملی اعلام کردن دریا و مشخص شدن متولی اصلی آن از سوی هیأت دولت تأکید کرد.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور و هیأت دولت به مازندران به برخی دغدغه های مهم علما و روحانیان استان در مباحث فرهنگی و دینی اشاره کرد و با بیان این که برخی از دغدغه های ما نظیر طلاق، اعتیاد، مسائل فکری و سیاسی در همه مناطق کشور وجود داشته و جنبه ملی و عمومی دارد، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های همه علما و شخصیت های دلسوز نظام در سراسر کشور به ویژه استان های شمالی و مازندران مسائل فرهنگی و مسأله دریا است.

 

وی با اشاره به این که بنده در 35 سال اخیر همه توان و تلاش خود را برای ساماندهی بحث دریا انجام دادم، اما موفقیت حاصل نشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت سواحل ما به گونه ای است برخی ها در روز ماه رمضان روزه می خورند و دل آدم با دیدن این مسائل می سوزد که در کشور اسلامی که چندین هزار شهید داده مسائل دینی و فرهنگی رعایت نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سابقه دینی و مذهبی مردم استان در طول تاریخ گفت: بیشترین حسینیه، مساجد، عزاداری در محرم و صفر را در این استان داریم، اما گردشگرانی با فرهنگ های مختلف بدحجابی و اباحه گری را در سواحل دریا و برخی مناطق گردشگر پذیر استان رواج می دهند که این مسأله نیازمند ساماندهی و نظارت بیشتر مسؤولان است.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز دریا علاوه بر مباحث فرهنگی دچار آلودگی های زیست محیطی و همچنین ناامنی بسیاری است، گفت: راهکار رفع این مشکلات این است که این نعمت خدادادی ملی شود و برای آن اعتبار گذاشته و بررسی شود که در آن صورت علاوه بر نظارت بیشتر یک درآمد اقتصادی برای دولت هم می شود و مردم هم از یک دریای اسلامی بهره مند می شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بی حجابی، معضل طلاق و اعتیاد را از دیگر دغدغه های فرهنگی و اجتماعی علما و روحانیان دانست و گفت: اما غیر مسائل طرح شده آن چیزی که به صورت ویژه دغدغه مازندران است و باید به صورت ویژه به آن نگاه کنیم، مسأله دریا است و باید آن را به صورت ملی ببنیم و بودجه اختصاص دهیم تا مقداری از این وضعیت ولنگاری امروز از غرب تا شرق جلوگیری شود.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: از مسؤولان اجرایی کشور می خواهیم که سروسامانی به دریا بدهند تا دریا این طور آلوده نباشند و آنچه را که ما برای آن ارزش قائل هستیم زیر سؤال نرود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اقتصاد مقاومتی و نقش روحانیت در تحقق این مسأله مهم اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در اقتصاد و مسأله اقتصاد مقاومتی تنها نقش حکمت نظری را دارد نه حکمت عملی، گفت: ما باید راهکار اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را بالای منبر و نماز جمعه بگوییم و بیان کنیم اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و خوداتکایی به چه معنا است که از آن به حکمت نظری تعبیر می شود و این به معنای آگاهی، راهکار دادن و آشنا کردن جامعه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حکمت علمی به بخش عملی و اجرایی مسأله باز می گردد، ادامه داد: کار ما این است که بستر را آماده کنیم، چون تحقق اقتصاد مقاومتی با همراهی و تبلیغ صحیح علما و روحانیان امکان پذیرتر خواهد شد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نشان می دهد ما راهی جزء تحقق عملی این مسأله نداریم، بیان داشت: تا چه زمانی می خواهیم نفت بفروشیم، ما نباید ترقی کنیم؟ آیا ما نباید روی پای خود بیاستیم و این نص صریح قرآن است که می فرماید مؤمنین باید روی پای خود بایستند و چشم داشتی به جای دیگر نداشته باشند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام برنامه جامعه ابدی است و این معنی ندارد که این برنامه جامعه ابدی اقتصاد نداشته باشد و وابسته دیگران باشد، گفت: چون ما هم با اقتصاد غرب و شرق مخالف هستیم و یک اقتصاد مقاومتی می خواهیم که از متن و بطن اسلام به وجود آمده باشد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که تحریم ها و فشارهای دشمنان برای ما خیر بود تا به خودمان بیاییم، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما به خویشتن خویش بازگردیم و روی پای خودمان بیاستیم و به امید این که کجا وارد کنیم و کجا صادر کنیم و آنها برای ما وسیله بیاورند نباید باشیم و راهش هم وجود دارد چون کشور غنی داریم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که در مازندران هم اکنون 120 معدن داریم که هیچ بهره برداری صحیح از آن نمی شود، ادامه داد: همین دریا با ساماندهی می توان از بخش توریستی و تفریحی آن اقتصاد استان را تقویت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دریا سرمایه ملی است و نباید آن را به حال خود رها کنیم و باید در کنار این آب و فضای طبیعی تولید را نیز مورد توجه قرار دهیم، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که ما در را به روی دیگران ببندیم بلکه به این معنی است که آن چیزهایی که استراتژیک هست را خودمان تولید کنیم.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: تحریم ها موجب شد که فرزندان کشورمان از این فرصت در عرصه نظامی هوایی و فضایی استفاده کردند و باید یک ریاضت و یا قناعتی بکشیم و روی پای خودمان بایستیم و وابسته غرب نباشیم.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که نباید تولیدات دیگران را روی سفره خودمان بیاوریم و این وابستگی می آورد و هیچ چیزی بدتر از وابستگی غذایی نیست، گفت: باید به هر نحوی صنایع داخلی را تقویت کنیم و از تولیدات داخل حمایت کنیم که رقابت کنند و دولت نیز باید از سرمایه گذاران، کارگران و کارفرمایان حمایت کنند تا شاهد تولیدات با کیفیت بالا در کشور باشیم و این خود زمینه برای فاصله گرفتن از اجناس خارجی است./950/ت301/ج

ارسال نظرات