۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۸۱۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

نرمش در برابر آمریکا مصداق دوستی با دشمنان امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این فراز از زیارت عاشورا مبنی بر اینکه «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ» گفت: ما در این فراز از زیارت عاشورا به امام می‌گوییم که با دوستان و دشمنان شما تا روز قیامت دوست و دشمن هستیم که در عمل هم باید به این شکل رفتار کنیم و در حال حاضر دفاع از حقوق شیعه آل الله و عدم نرمش با آمریکا از مصادیق سلم با دوستان و حرب با دشمنان امام حسین(ع) است.
زيارت عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منصور ملانوری در برنامه به رنگ خدا که از رادیو معارف پخش شد با بیان اینکه ما در زیارت عاشورا به امام حسین(ع) عرض می‌کنیم که«اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ» اظهار داشت: منظور ما از این سخن این است که تا روز قیامت با دوستان امام حسین(ع) دوست و با دشمنان امام حسین(ع) دشمن هستیم؛ این فراز از زیارت عاشورا بسیار مهم است و ما باید در زندگی روزمره خود هم به مصداق‌های این سلم و حرب توجه داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مصرف کالاهای داخلی و به عبارت دیگر تقویت اقتصاد درون زا و خرید کالا از شیعیان و مسلمانان که به تقویت بازارهای اسلامی کمک می‌کند از مصداق‌های سلم با امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام ملانوری اظهار کرد: خرید کالاهای وارداتی و خرید کالا از وهابیت و غرب که موجب تقویت بازارهای کفر شده و زمینه شهادت عده زیادی از شیعیان و مسلمانان را فراهم می کند از مصداق‌های حرب با امام حسین(ع) در زندگی امروز محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه در عرصه روابط بین الملل هم دوستی با دوستان امام حسین(ع) و کشورهای شیعه و مسلمان از مصداق‌های سلم بوده و دوستی با کفار و جهان غرب به ویژه آمریکا مصداق حرب با امام حسین(ع) است، گفت: طبق این فراز از زیارت عاشورا و آیات قرآن کریم هر گونه نرمش در برابر آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن مصداق حرب با امام حسین(ع) خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روابط بین الملل با آمریکا و کفار محل سلم نیست، تصریح کرد: ما هر چه می‌توانیم باید خود را از نظر دفاعی در مقابل دشمن تقویت کنیم تا دشمن فکر سلطه بر ما را از سر بیرون کند.

 

حجت الاسلام ملانوری با بیان اینکه این موضوع به معنای جنگ اسلام با سایر ادیان و مردم نیست، یادآور شد: در تمام دوران جنگ حضرت رسول(ص) با کفار تعداد کشته های دشمن و حضرت بیش از هزار 800 نفر نشدند ولی این به معنای سکوت در مقابل دشمن و عدم تقویت بنیه دفاعی نیست بلکه تا جایی که می‌توانیم باید از نظر دفاعی و تهاجمی خود را تقویت کنیم تا دشمن از ما بترسد و جرأت حمله به ما را نداشته باشد تا بتوانیم مصداق سلم با امام حسین(ع) و حرب با دشمنان ایشان را به خوبی در عرصه جهانی به نمایش بگذاریم./968/پ202/ف

ارسال نظرات