۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۹۸۵۸۸

انتشار مجموعه شعر عاشورایی «قنوت سرخ»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «قنوت سرخ» که شامل شعرهای عاشورایی شاعران معاصر و پیشین است از سوی انتشارات دارالحدیث قم به چاپ رسید.
کتاب «قنوت سرخ»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «قنوت سرخ» اثر محمدعلی مجاهدی که شامل شعرهای عاشورایی شاعران معاصر و پیشین است، از سوی انتشارات دارالحدیث قم به چاپ رسید.

 

محمدعلی مجاهدی، نویسنده کتاب اظهار داشت: کتاب «قنوت سرخ» که مجموعه شعر عاشورایی شاعران کلاسیک و معاصر است به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث قم منتشر شده است.

 

این شاعر ادامه داد: کتاب «قنوت سرخ» 172 صفحه است و مقدمه‌ای مفصل نیز درباره شعر عاشورایی در ابتدای کتاب نوشته‌ام که به پیشینه شعر حسینی می پردازد. در این کتاب سعی کرده‌ام از شعرهای بی‌حاشیه و کم آفت عاشورایی بهره ببرم.

 

وی افزود: در میان شاعر کلاسیک شعرهایی از صائب تبریزی، بابافغانی شیرازی، اقبال لاهوری و دیگران آورده‌ام. ار میان شاعران معاصر نیز می‌توان به شعرهایی از امیری اسفندقه، علیرضا لک، محمود تاری، مرحوم خوش‌دل تهرانی، مریم سقلاطونی، حمیدرضا برقه‌ای، عزیزالله زیادی، سیدمحمدرضا شرافت، حامد اهور، رضا خورشیدی، حسن بیاتان و جواد هاشمی اشاره کرد.

 

مجاهدی توضیح داد: از دیگران شاعران معاصر که اثری از آن‌ها در «قنوت سرخ» منتشر شده می‌توان از محسن حسینی، محسن عرب‌خالقی، حسین شمسایی، سعید خرازی، محمد غفاری، احمد پورعلوی، عباسعلی براتی‌پور، محمدمهدی سیار، عزیزالله خّدامی، خلیل شفیعی، حیدر منصوری، مجتبی نظام‌دوست و محمد نعیمی نام برد.

 

وی اضافه کرد: سعی کرده‌ام در کتاب «قنوت سرخ» نمونه‌هایی منحصر به فرد از شعرهای عاشورایی شاعران را در معرض نمایش بگذارم. شعرهای این مجموعه آثاری است که اغلب مخاطبان راحت با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و نوعی ماندگاری در همه شعرها وجود دارد که به اصطلاح تاریخ انقضا ندارد و مترتب گذر زمان نمی‌شود.

  

کتاب «قنوت سرخ» با شمارگان 1000 نسخه  به قیمت 8000 تومان از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

ارسال نظرات