۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۰۲۸۷۸
از سوی دادگاه اسپانیا؛

دستور بازداشت مقامات صهیونیستی صادر شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در اسپانیا دستور بازداشت مقامات رژیم صهیونیستی از جمله نخست وزیر این رژیم را صادر کرد.
اعلاميه بازداشت نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاهی در اسپانیا برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعداد دیگری از مقامات این رژیم قرار بازداشت صادر کرد.

 

دیدبان حقوق بشر اروپا ـ خاورمیانه در این رابطه گفت که دادگاه مادرید علاوه بر دستور بازداشت بنیامین نتانیاهو، دستور به بازداشت آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه سابق، ایهود باراک وزیر دفاع سابق، موشه یعلون معاون اول نخست وزیر و بنی بگین وزیر کشور سابق رژیم اسرائیل را صادر کرده است.

 

این دادگاه جرم این افراد را حمله به کشتی صلح در سال 2010 اعلام کرده است. همچنین دستور داده شده که الیازر مارروم، فرمانده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز باید بازداشت شود.

 

به گفته سایت صهیونیستی یانی سافاک، تحقیقات در مورود پرونده کشتی صلح وقتی آغاز شد که فعالان حقوق بشری ساکن کشتی صلح علیه مقامات اسرائیلی به این دادگاه شکایت کردند.

 

جالب توجه آن که با وجود ارسال پرونده به دادگاه عالی اسپانیا، فشارهای رژیم صهیونیستی موجب کند شدن پرنده شده است. با این حال یانی سافاک تاکید می کند که دادگاه لیست متهمان (مقامات اسرائیلی) را به پلیس داده و خواسته است که اخطار بازداشت برای این متهمان ارسال شود.

 

در حمله نیروی دریایی صهیونیستی به کشتی صلح که برای کمک رسانی به مردم غزه از ترکیه راهی آب های فلسطین شده بود، 9 فعال حقوق بشری اهل ترکیه کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند./847/ب902/د

ارسال نظرات