۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۷۳۴
کارشناس مسائل تربیتی:

بچه‌هایی که صرفا بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد ضریب هوشی کمتری دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش بسیار مؤثر بازی کردن در تربیت فرزندان، گفت: بازی برای کودکان وسیله کسب تجربه و یادگیری است به همین دلیل کودکانی که بازی می‌کنند و این بازی‌ها فکری و جسمی است از ضریب هوشی بیشتری نسبت به کودکانی برخوردار هستند که تمام وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون می کنند.
بازي رايانه اي بازي‌هاي رايانه‌اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بازی کردن در تربیت کودکان مهم‌ترین نقش را دارد، گفت: کودکان با بازی کردن اصول زندگی را یاد گرفته و می آموزند که در زندگی خود باید چگونه عمل کنند.

 

وی افزود: بازی برای کودکان وسیله کسب تجربه و یادگیری است به همین دلیل کودکانی که بازی می‌کنند و این بازی‌ها فکری و جسمی است از ضریب هوشی بیشتری نسبت به کودکانی برخوردار هستند که تمام وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از بازی‌هایی که بیشترین نقش را در یادگیری کودکان دارد و متأسفانه والدین امروز به فرزندان خود اجازه نمی‌دهند که این بازی‌ را انجام دهند خاک بازی و گل بازی است؛ خاک بازی توانایی کودک را در زمینه حل مسأله ارتقا داده و موجب می‌شود که کودک با ساختن شکل‌ها مختلف از خاک و گل قدرت و توانایی خلاقیت را در خود ارتقا دهد.

 

وی با اشاره به اینکه بازی با قطعات چوب هم در افزایش هوش کودک بسیار مؤثر است، ادامه داد: متأسفانه بعضی از والدین تصور می‌کنند که باید اسباب‌بازی های گران قیمتی در اختیار کودک قرار دهند تا او بازی کند در حالی که والدین به‌ ویژه مادران با همان وسایلی که در منزل دارند می‌توانند انواع بازی‌ها را طراحی کرده و با کودک خود بازی کنند که برای مثال می‌توانند با ظروف یک بار مصرف مانند بشقاب های دور ریختنی برای کودک خود دایره و مستطیل ایجاد کنند تا بچه با آن لی لی بازی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین والدین می‌توانند با تکه‌های کاغذ و پارچه انواع اسباب‌بازی و طرح های خلاقانه را ساخته و با فرزندان خردسال خود بازی کنند.

 

همتی با بیان اینکه والدین حداقل باید روزی یک ساعت برای بازی کردن با فرزندان خود وقت بگذارند، گفت: زیباترین لحظاتی که در ذهن کودک از دوران بچگی اش نقش می‌بندد بازی با والدین است و کودک هیچ‌گاه لحظات بازی کردن با والدین به‌ ویژه بازی با پدر را فراموش نمی کند.

 

وی یادآور شد: دوران کودکی و خردسالی تنها دورانی است که والدین بیشترین وقت را می‌توانند با فرزندان خود بگذرانند پس بهتر است این دوران را از دست ندهیم و تا جایی که می‌توانیم با فرزندان خود بازی کنیم./968/پ202/ف

ارسال نظرات