۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۷۳۱۸
استاد حوزه علمیه:

پیروی از اهل بیت هیچ محدوده‌ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان این‌که پیروی از اهل بیت هیچ محدوده‌ای ندارد، گفت: اطاعت از اهل بیت(ع) بدون هیچ قید و شرطی و به صورت مطلق باید صورت گیرد.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین شامگاه شنبه 21 آذر در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: پیامبر(ص) به امت خود فرمودند؛ کتاب قرآن و اهل بیت(ع) بعد از من برای شما حجت الهی هستند و این دو از هم جدا نخواهند شد تا در روز قیمات کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.



وی افزود: خداوند انسان را برای عبودیت و بندگی خلق کرد و تنها راه رسیدن به بندگی مطلق شناخت اهل بیت(ع) است، این‌گونه که هدف خلقت از قول روایات همان بودن در راه بندگی است.



استاد حوزه علمیه در خصوص نشانه‌های محبین اهل بیت(ع)، ابراز داشت: پیامبر(ص)در خصوص نشانه‌های محبان اهل بیت(ع)، فرمودند؛ این افراد در عمل خیر حریص هستند و مشتاق عبودیت پروردگار عالم می‌باشند، هنگام شب زنده‌داری نیز مسرور و شادمان می‌شوند.



رییس بنیاد فارِس المومنین ادامه داد: محبان اهل بیت(ع) پایبند به اوامر و نواهی الهی هستند و از آن‌چه که در اختیار مردم است چشم‌پوشی می‌کنند، این افراد به دنبال این هستند که یک توبه واقعی قبل از مرگ انجام بدهند.

وی با پرداختن به جایگاه معصومین، بیان داشت: به سند روایات اهل سنت و شیعه اطاعت بدون چون و چرا قطعا باید از اولی الامر که همان جانشینان پیامبر(ص) هستند، صورت بگیرد.



استاد حوزه علمیه درباره مسأله ظهور، عنوان داشت: کسانی که دارای ایمان مستقر هستند و در ایمانشان پایداری نمی‌کنند، این افراد به ظهور امام زمان(عج) ایمان واقعی دارند و معنای ظهور را با جان و مال خود لمس خواهند کرد.



حجت الاسلام علوی تهرانی تاکید کرد: قیام با مطیع شکل می‌گیرد نه با محبین و قیام امام زمان(عج) با وجود انسان‌های آزاده که از دوره غیبت صغری تا کنون 313 نفر خواهند بود شکل خواهد گرفت.



رییس بنیاد فارِس المومنین، گفت: شیعه واقعی کسی است که تقوای الهی را رعایت می‌کند، با مردم با فروتنی و در عبادت با خشوع بندگی می‌کنند، این افراد دائم الذکر بوده و اهل نیکی به والدین هستند.



حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان، بیان داشت: برای شیعه همین بس است که بتواند با توجه به قرآن و اهل بیت(ع) و روایات فضایل اخلاقی را به مرتبه کمال رسانده و این فضایل در او نمود پیدا کند./856/202/ب1

ارسال نظرات