۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۸۸۴۳

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی در آیین رونمایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: دفتر تبلیغات نماد روشن فکری در حوزه علمیه است و از ویژگی‌های ناب این نهاد پژوهش محور بودن معاونت‌های آن است.
حجت اسلام نجف  لک زايي هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر اهمیت تبیین دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه در جامعه تأکید کرد و گفت: دفتر تبلیغات نماد روشن فکری در حوزه علمیه است و از ویژگی‌های ناب این نهاد پژوهش محور بودن معاونت‌های آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی بیان کرد: در پژوهشگاه‌های علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت‌های دفتر تبلیغات اسلامی، تربیت محقق و پژوهشگر پیگیری می‌شود و تاکنون پژوهش‌های مناسب به جامعه علمی ارائه شده است.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: هدف اصلی نام‌گذاری هفته‌ای به نام پژوهش؛ تکریم پژوهشگران، اطلاع‌رسانی از دستاوردهای پژوهشی نهادهای و مراکز علمی و بررسی آسیب‌های پژوهشی است.

  

وی در ادامه سخنانش به اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش دفتر تبلیغات اشاره کرد و گفت: مناسب است که پژوهش‌ها و دستاوردهای پژوهش‌های حوزه علمیه در جامعه علمی کشور عرضه شود و بهترین مسیر برای معرفی این امر برپایی این نمایشگاه‌ها است.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: نخستین سال برپایی نمایشگاه دستاوردهای آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی است و معاونت‌های مختلف این نهاد آثار متنوع پژوهشی و علمی را به نمایش گذاشته‌اند و مناسب هر سال چنین نمایشگاه‌های برپا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی تولید کتاب، مجلات و دانشنامه‌ها را از دستاوردها پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد و افزود: برای نشر آثار پژوهشی مناسب است که از فضای مجازی و نشر دیجیتال بهره برده شود و نرم‌افزارهای مناسبی برای نشر دیجیتال تولید شده است.

  

وی در ادامه سخنانش ضمن محکوم کردن کشتار مردم نیجریه عنوان داشت: قبل از شکل‌گیری انقلاب اسلامی شیعه در کشور نیجریه وجود نداشته است و شیخ زاکزاکی علاقه‌مند به امام خمینی(ره) می‌شود و در قم به تحصیل دروس حوزوی می‌پردازد.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: شیخ زکزاکی زمانی معارف شیعی را در کشور نیجریه تبلیغ می‌کند و بسیاری از مردم با دیدن عکس امام راحل به مذهب شیعه علاقه‌مند می‌شوند و شیعیان این کشور به خمینیون معروف هستند و در این زمان تعداد شیعیان نیجریه را 20 میلیون نفر بیان شده است و امسال بزرگ‌ترین تجمع اربعین بعد از عراق در کشور نیجریه روی داده است.

 

وی با بیان این که استکبار جهانی برنامه‌ها و تبلیغات بسیاری را بر علیه شیعیان در آفریقا به ویژه کشور نیجریه راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: دشمنان از نظر فرهنگی و معارفی توانایی مقابله با ترویج شیعیان ندارند، از این روی به خشونت و قتل علم شیعیان روی آورده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی ابزار کرد: به برکت انقلاب اسلامی معارف شیعی در تمام کشورهای جهان رو به گسترش است و این مسأله وظایف روحانیان را سنگین‌تر جلوه می‌کند./998/پ202/ف

ارسال نظرات