۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۱۵۵۲۴
استاد حوزه علمیه:

ولایت فقیه، امتیاز انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های دیگر است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان ولایت فقیه را امتیاز انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های دیگر دانست و گفت: انقلاب اسلامی الگوست چون سعی می کند احیاگر سنت رسول الله(ص) و در خدمت امام زمان(عج) باشد.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، به نخستین امتیاز انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: دارا بودن رهبر مجتهد، مرجع فقیه، حاکم شرع و امام عادل امتیازی است که در هیچ کشوری حتی در عراق وجود ندارد چون مردم عراق هنوز این ظرفیت را ندارند که یک فرد جامع الشرایط مثل آیت الله سیستانی رهبرشان باشد.

 

وی با بیان این که در انقلاب اسلامی هدف فقط خداست، افزود: توکل بر خدا و توسل به چهارده معصوم (ع) و احیای دعاهای مأثوره (از معصوم (ع) رسیده) از برکات انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام ضیایی برتری دیگر انقلاب اسلامی ایران را تحول واقعی در مردم دانست و تشریح کرد: اذن خدا و رحمت ویژه الهی و دعای خیر امام زمان (عج) سبب شده مردم جان و مالشان را در راه خدا دهند و همچنین سعه صدر و تغییر روحیه مردم، تحمل سختی ها در محاصره اقتصادی و نظامی از باب رحمت خدا است.

 

وی به تشکیل نهادهای انقلابی که سبب پیشرفت شیعه شده اشاره و بیان کرد: کمیته ها، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی، ساخت هفتصد مسجد در راه های اصلی کشور، شرکت میلیونی زوار امام رضا (ع)، زیارت جمکران، زیارات اربعین و کربلا و نجف از امتیازات انقلاب اسلامی است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: اثر مثبت توکل به خدا و توسل به چهارده معصوم (ع) سبب شکست ناپذیری انقلاب اسلامی شده که با وجود جنگ تحمیلی، اقتصاد تحریمی و تهاجم تبلیغی هیچ کدام نتوانست انقلاب اسلامی را شکست دهد.

 

رشد علمی و فناوری کشور حاصل انقلاب اسلامی است

وی به رشد علمی ایران بعد از انقلاب اشاره و تشریح کرد: از 23 کشور دارای رشد علمی در جهان، ایران مقام هشتم را دارا بوده؛ همچنین ایران در علم نانوتکنولوژی در غرب آسیا مقام اول و در جهان مقام هفتم را داراست؛ بیش از دو هزار شرکت دانش بنیان در ایران وجود دارد که مطلب علمی را به روز به تولید رسانده و قطعه تولیدی را در داخل و خارج کشور به فروش می رسانند.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه رشد علمی کشور، اضافه کرد: در زمان شاه فقط هفت دانشکده پزشکی در کل کشور وجود داشت اما هم اکنون 47 دانشکده پزشکی وجود دارد. قبل از انقلاب فقط 3500 پزشک پاکستانی و هندی در کشور وجود داشتند در حالی که امروز نه تنها کمبود پزشک نداریم که پزشک صادر می کنیم؛ بهترین پزشکان جهان ایرانی هستند. در زمان شاه حق تولید سلاح، هواپیمای جنگی، ناو و موشک وجود نداشت اما هم اکنون خودمان تولید می کنیم و در خاورمیانه کسی یارای جنگیدن با ما را ندارد.

 

نبل و الزهرا چهار سال به برکت اعتقاد به ولایت حقه در برابر دشمن مقاومت کردند

وی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز انقلاب های دیگر، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، برای رهایی از ظلم و استعمار نوین خواند و گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز دگرگونی و انقلاب در مراکش، لیبی، غزه و نوار باختری، افغانستان، بوسنی و هرزگوین تا آمریکای لاتین شد، همچنین سبب بیداری اسلامی، مقاومت و حزب الله در شیعیان و بیداری اسلامی در اهل تسنن شد. نبل و الزهرا دو روستای کوچک در سوریه توانست چهار سال در مقابل داعش، آمریکا و اسرائیل به برکت اعتقاد به ولایت حقه مقاومت کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز تشریف فرمایی امام زمان (عج) است، اظهار کرد: چون که زمینه ساز است پس دنبال امام غائب نباشید بلکه دنبال امام حاضر باشید، عیب از ماست نه از معصوم (ع) که نمی توانیم ایشان را ببینیم. معصوم (ع) حی منتظر است و منتظر فرمان خداست تا ظهور کند.

 

وی تأکید کرد: نباید به بهانه امام راحل امام عادل، شورای نگهبان و قانون را بکوبید این عمل از القائات شیطانی است و ربطی به الهامات ربانی ندارد، چون می خواهیم قیام به حق کنیم باید از امام حق مبین تبعیت کرد و زمینه ساز این قیام، قیام امام عادل است. عالم صدوق زنده و مردم را مدیریت می کند باید از او تبعیت کرد چون می خواهد حکومت را به معصوم (ع) بدهد.

 

حجت الاسلام ضیایی مشکل انجمن حجتیه و اخباریه را بیان کرد: اینان به اسم امام زمان (عج) بقیه را می کوبند و می گویند امام زمان (ع) بیاید تا همه مشکلات را حل کند؛ بیشتر گناه کنید تا امام زمان زودتر بیاید اینان به دنبال امام غائبند.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را فاتح زمین و آسمان، هوا و فضا و فاتح دل های مظلومان و محرومان جامعه و جهان دانست.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که ما همواره بدهکار انقلاب اسلامی هستیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران آباد کننده مناطق محروم و رسیدگی به شهرها، شهرستان ها، دهستان ها، دهات و عشایر است و واقعیت این است که ما همیشه نسبت به انقلاب اسلامی بدهکاریم؛ طلب ما از انقلاب از القائات شیطانی است.

 

وی در پایان به اسوه و الگو شدن انقلاب اسلامی در سطح جهان پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی الگوست چون سعی می کند احیاگر سنت رسول الله (ص) و در خدمت امام زمان (عج) باشد. الگو شدن انقلاب اسلامی یعنی رهبر آنها شدن و قدم در مسیر عباد الرحمن گذاشتن./861/202/ب1

ارسال نظرات