۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۳۱۵۹۲۰
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:

انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدتی برای تثبیت بینش‌ها و ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهجت پور نهادینه شدن و پایدار شدن رفتارها و ارزش‌های انقلاب را فرهنگ خواند و گفت: انقلاب اسلامی به قطع انقلاب فرهنگی است؛ یعنی تلاشی برای تثبیت ارزش‌ها، رفتار و بینش‌های اسلامی است.
حجت الاسلام بهجت پور

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی را حیات طیبه خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمده است، تا همه زندگی ما را در راستای حیات طیبه قرار دهد و مجموعه شعارهای انقلاب نشان می‌دهد که خداوند در مرکز ثقل و توجه این حکومت و حاکمیت انقلابی قرار داشته است.

 

وی ابراز داشت: بر پایه اراده پروردگار بنابر این شد که ما به آزادی و استقلال برسیم و نظامی را طراحی کنیم که اسلامی باشد و رابطه فرد با خانواده، جامعه، ساخت داخلی حکومت، حکومت‌های دوست و دشمن و همچنین ارتباط و پیوندش با طبیعت و بهره‌ای که از آن می‌برد، بر مقیاس و معیار اسلام باشد.

 

حجت الاسلام بهجت پور به شعارهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مجموعه شعارهای انقلاب اسلامی بر محور استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بر زبان مردم جاری شد و خوشبختانه به پیروزی رسید.

 

وی انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی خواند و تأکید کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) تأکید داشتند، انقلاب اسلامی آمده بود تا بینش‌ها، رفتارها و ارزش‌های نادرست و غیر الهی را از زندگی مردم ببرد و به جای آن بینش‌ها، رفتارها و ارزش‌های سالم و برگرفته از آموزه‌های اسلامی را جایگزین کند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: این تغییر و جابجایی بینش‌ها، ارزش‌ها و رفتار یک رفت‌وآمد ناپایدار نبوده است و این همه مجاهدت‌ها و سختی‌ها به این دلیل بوده است که آن رفتارها و بینش‌ها بروند و ارزش‌ها، بینش‌ها و رفتارهای سالم و اسلامی تثبیت شوند.

 

وی نهادینه شدن و پایدار شدن رفتارها و ارزش‌های انقلاب را فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به قطع انقلاب فرهنگی است؛ یعنی تلاشی برای تثبیت ارزش‌ها، رفتار و بینش‌های اسلامی است.

 

حجت الاسلام بهجت‌پور یادآور شد: ما در پرتو و سایه این مجموعه فرهنگی می‌خواهیم، تمام عرصه‌های زندگی‌مان را اسلامی کرده و تثبیت کنیم که بعد از نظام سیاسی دینی در این زمینه مربیان و طبقات مرجع دینی و در گام بعد گروه‌های مؤثر در عرصه‌های مختلف این وظیفه را باید بر عهده داشته باشند./908/302/ب2

ارسال نظرات