۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۹۹۴۴
رییس روابط عمومی قرارگاه خاتم الاوصیا:

عالمان دینی پیشگامان مقابله با جبهه استعمار و استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس روابط عمومی خاتم الاوصیا گفت: روحانیت اصیل و عالمان دینی همواره در طول تاریخ به عنوان پیشگامانی برای مقابله با جبهه استعمار و استکبار بودند و حضور انقلابی روحانیت به عنوان یک پشتوانه عظیم مردمی سبب نا امیدی استکبار از حذف حوزه های علمیه در کشور شد.
عالمان شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام براتی، رییس روابط عمومی قرارگاه خاتم الاوصیاء در میزگردی که در حاشیه سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی که شب گذشته در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان این که روحانیت اصیل و عالمان دینی همواره در طول تاریخ به عنوان پیشگامانی برای مقابله با جبهه استعمار و استکبار بودند، اظهار کرد:  مردمی بودن، حضور انقلابی و اجتماعی روحانیت به عنوان یک پشتوانه عظیم مردمی باعث نا امیدی استکبار ازحذف حوزه های علمیه در کشور شد.

 

وی فاصله انداختن بین مردم و حوزه های علمیه را از راهکارهای نفوذ دشمن به حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: بعد از ناکامی دشمن در حذف حوزه های علمیه آنان از راهکار نفوذ به حوزه های علمیه استفاده کردند، نفوذی هایی که در حوزه های علمیه مأموریت پیدا کرده بودند که بین مردم و حوزه فاصله بیندازند.
  

رییس روابط عمومی خاتم الاوصیاء  افزود: گروه هایی که با سوء استفاده از روحانیت و ایجاد هاله قداست به این عنوان که آن ها حامل پیام ها ی دینی بوده و برای مردم مقدس اند و از طرف دیگر تفسیر غلط از سیاست و حکومت در اذهان جامعه بین این دو موضوع را فاصله انداخته و این ها را در تقابل با همدیگر قرار دادند.
 

حجت الاسلام براتی در ادامه خاطر نشان کرد: سیاست جریانی است که منجر به دروغ، مکر و اجبار می شود و با ظلم و بی عدالتی همراه است بنابراین با روحانیتی که باید پرچمدار قداست دین باشد یک جا جمع نمی شود و این بحث مهم ترین مرحله نفوذ استعمارگران به بدنه حوزه های علمیه است.

 

القاء جدایی دین از سیاست از راهکارهای نفوذ دشمن به بدنه حوزه های علمیه است

وی القاء جدایی دین از سیاست را از دیگر راهکارهای نفوذ دشمن به بدنه حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: وقتی دشمن از طریق حربه ارعاب به نتیجه نرسید به دنبال نفوذ برآمد و جدایی دین از سیاست را القاء کرد و تا جایی که در یک دوره ی معاصر با پدیده روحانیت سکولار مواجه شدیم.

 

رییس روابط عمومی خاتم الاوصیاء  با اشاره به روحانیت سکولار گفت: روحانیتی که فارغ اند از این که در اجتماع چه می گذرد،  در صحنه جهان چه کسانی برای بشریت تصمیم می گیرند بلکه فقط در بحث ها و درس های طلبگی خود را محصور کرده  و به احکام عبادی و فردی مشغول هستند اما باب امر به معروف و نهی از منکر و بحث حکومت دینی در دروس او تعطیل است و این گونه خود را نشان می دهند.

 

انقلاب اسلامی، پرچم دار توسعه محبت اهل بیت(ع) در بین شیعه و سنی است

حجت الاسلام براتی ضمن نقد و نفی لعن و توهین به سایر مذاهب اسلامی، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی با تفکر امام و رهبری توانسته پرچم دار توسعه محبت اهل بیت(ع) در بین شیعه و سنی باشد از طرف دیگر جامعه اسلامی بر پایه مودت و محبت قرار دارد و ما در این امر از ائمه(ع) پیروی می کنیم چرا که در سیره ایشان هرگز هیچ گروهی را لعن و نفرین نکردند پس هرکس چنین کند، خلاف رویه اهل بیت(ع) عمل کرده است.

 

هادی وکیلی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه این میزگرد با بیان این پرسش ها که اساس تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی به کجا برمی گردد و آیا در تاریخ تشیع هم همچین تفکراتی بوده است یا خیر، تصریح کرد: ورود جریانات انحرافی فکری یکی از معضلات و مشکلات جدی در تاریخ اسلام و تشیع است که نخست به عنوان گفتمان رقیب و دشمن  با تشیع مطرح شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: وقتی دشمن در این مسیر ناکام ماندند، یک دگردیسی در رفتار بخشی از آن ها رخ داد و جریان های جدیدی در جهان تشیع ایجاد شد که گاهی به نام تشیع و به کام دشمن عمل می کردند از جمله جریان یهود که تا زمانی که توانست مقابل اسلام ایستاد اما وقتی شکست خورد،  تسلیم شد و تغییر مسیر داد یعنی این مسلمان شد که ‌چهره های مختلفی از این جنس آمدند به نام مسلمان ادبیات و با تولید رویات به عنوان راویان احادیث بودند و به ابتدای آن ها «قال رسول الله» افزودند.

 

استاد دانشگاه با اشاره به جریان تصوف، بیان کرد: جریان تصوّف از درون شیعه رشد می کند اما با مبانی شیعه فاصله دارد درواقع ارائه انحرافی و بازتولید اندیشه های هندی، یونانی و نوعی از عرفان مسیحی است و به نام تصوف در بدنه مسلمانان و شیعیان ورود می کند.

 

جامعیت دین در ادبیات 1400 ساله در آثار علما حفظ شده است

وکیلی با بیان این که جامعیت دین در ادبیات 1400 ساله در آثار علما حفظ شده است، خاطر نشان کرد: اگر شیعه گفتمان عقل گرایی را در تهاجم فرهنگی اومانیسم ها ارائه می کند متکی می شوند به آثاری که عالمان شیعی با نگاه جامع نگرانه خود ارائه کردند از طرف دیگر علمای شیعه به نقد این گفتمان می پردازند و همچنان قلمرو فعالیت اجتماعی و سیاسی خود را در تمام عرصه ها حفظ می کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در قرن هفت و هشت، ایران به سرعت مسیر شیعه شدن را طی می کند، گفت: هیچ وقت شیعه از خشونت استفاده نکرده و اعتقادی هم به خشونت نداشته است و جریان های ایجاد شده علیه شیعه نیز از طریق علمای شیعه مورد نقد قرار می گرفت و حفاظت می شد.
 

استاد دانشگاه  گفتمان قالب شیعی را ورود به عرصه سیاست به طور جدی و حتی رهبری علیه استعمار و استکبار خواند و تصریح کرد: در تاریخ معاصر هر زمان که استعمار در ایران وارد شده، همیشه با هوشیاری و مقاومت علما مواجه شده  و نیز آن چه در ایران اتفاق افتاد(انقلاب اسلامی) از دو سده گذشته تاکنون قابل مقایسه با هیچ جای دنیا نیست و به عقیده بنده شاهد قرآنی این امر، قاعده نفی سبیل است./844/202/ب2

ارسال نظرات