۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۲۲۰۶۶
در نشست کتاب‌خوان دانشجویی؛

دانشجویان دلیجانی با 10 کتاب جدید آشنا شدند

خبرگزاری رسا ـ نشست کتاب‌خوان دانشجویی شهرستان دلیجان در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد.
معرفي کتاب

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان، نخستین نشست کتاب‌خوان دانشجویی این شهرستان صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور اساتید، کارکنان دانشگاه، دانشجویان و کتابداران برگزار شد، 10 نفر به معرفی کتاب پرداختند.



کتاب آن بیست و سه نفر اثر احمد یوسف‌زاده از جمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

جنگ، بزرگ و کوچک نمی‌شناسد، وقتی که شروع می‌شود همه را درگیر خود می‌کند.

 

از این دست نوجوانان در تاریخ درخشان دفاع مقدس زیاد بوده‌اند که «احمد یوسف‌زاده» و بیست و دو نفر دیگر از دوستانش نیز از همین گروه محسوب می‌شوند.

 

آن‌ها که به «آن بیست و سه نفر» معروف شدند و شاید به عنوان اولین و یا حتی آخرین اسیرانی بودند که در دوران اسارت وادار به ملاقات با صدام حسین، دیکتاتور و رئیس جمهور آن روزهای عراق شدند.

 

کتاب آن بیست و سه نفر شرح همین ماجراست که احمد یوسف‌زاده، خود به رشته تحریر در آوردن آن همت کرده است و نتیجه آن شده کتابی در چهار فصل که حوادث هرکدام از فصل‌ها منطبق بر یکی از فصول چهارگانه سال است.

 

ماجرای نوجوان‌هایی 15 تا 17 سال که دیدارشان با صدام را می‌توان جزو 10 واقعه مهم دوران دفاع مقدس قلمداد کرد.



کتاب لحظه‌های شیدایی اثر وحید حسنی نیز در این نشست معرفی شد.

 

شهید سید نظام جلالی قائم‌مقام فرمانده طرح و عملیات لشگر 17 علی‌ابن ابیطالب علیه السلام که در نخستین روز از خرداد ماه سال 1342 در شهر محلات دیده به جهان گشود، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نوجوانی بیش نبود، اما انقلاب اسلامی ایران سرآغاز فصلی جدید از زندگی سید نظام جلالی بود، این شهید بزرگوار در تاریخ 29 دی‌ماه 1365 در شلمچه و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

این کتاب زندگی و خاطرات این شهید والامقام را در چهار فصل بیان می‌دارد، فصل اول حاوی زندگی نامه شهید بزرگوار، فصل دوم خاطرات راویان و هم رزمان شهید، فصل سوم نحوه شهادت و فصل چهارم وصیت نامه را در بر می‌گیرد.

 

در این نشست کتاب درمان گیاهی اثر غیاث‌الدین جزایری نیز معرفی شد.

 

در سال‌های اخیر توجه به طب سنتی در کنار پزشکی نوین، مورد توجه خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است و در این میان آثار مرحوم دکتر غیاث‌الدین جزایری، پزشک، نویسنده و مروج مشهور طب سنتی ایران، نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

دکتر جزایری در آثار خود از جمله اعجاز خوراکی‌ها و اسرار خوراکی‌ها به ترویج طب سنتی پرداخته و درمان انواع بیماری‌ها را با استفاده از داروهای گیاهی بومی سرزمین ایران توضیح می‌دهد.

 

در این کتاب نیز تأثیر گیاهان بر انواع بیماری‌های پوست و مو و طیف گسترده‌ای از بیماری‌های داخلی شرح داده شده است.

 

کتاب نورالدین پسر ایران نوشته معصومه سپهری هم از جمله کتاب‌هایی بود که در این نشست معرفی شد.

 

نورالدین پسر ایران کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری 16 ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب کرد و از دی ماه 1359 -یعنی تنها سه ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی- به جبهه‌های نبرد با متجاوزان رفت.

 

او حضور در گردان‌های خط‌شکن لشکر 31 عاشورا را به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

 

نورالدین نزدیک به 80 ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز 70 درصد دفاع مقدس است.



قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی نوشته ناصر کاتوزیان هم در این نشست در معرض معرفی قرار گرفت.

 

کتاب قانون در نظم حقوقی کنونی در واقع محشای قانون مدنی محسوب می‌شود که استاد با قلم وزین خود، نکات برجسته و مهم مواد قانون مدنی رو در ذیل هر ماده ذکر کرده‌اند.

 

این نکات و یادداشت‌های ذیل مواد در واقع قطره‌ای است حیاتی و ارزشمند که از سری کتاب‌های حقوق مدنی استاد استخراج شده است و بنابراین برای فهم کامل این نکات و یادداشت‌های ذیل مواد قانون مدنی می‌طلبد که هر حقوقدان ابتدا مجموعه کتب ایشان را مورد مداقه و مطالعه دقیق خود قرار داده و بعد به سراغ این کتاب ارزشمند برود.

 

حسابداری برای مدیران غیر مالی نوشته محسن حسنی، کتاب هزار و یک نکته از قرآن کریم، کتاب تاریخ عمومی حدیث اثر رسول سعادتمند، کتاب مهارت‌های زندگی نوشته حسین خنیفر.

 

کتاب چگونه مانند لئوناردو داوینچی فکر کنیم؟ اثر مایکل گلب هم در این نشست معرفی شدند./842/پ202/ق 

ارسال نظرات