۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۲۳۰۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی تأکید کرد؛

رفاه نسبی مردم در گرو دوری مسؤولان از تجمل‌گرایی

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر می‌خواهیم ملت ما به یک رفاه نسبی دست پیدا کنند باید مسؤولان از تجمل‌گرایی دوری کنند، گفت: اگر مسؤولان به سمت تجمل بروند قطعا مردم جامعه هم به آنها اقتدا خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی، استاد درس خارج حوزه علمیه و منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که مردم ایران اسلامی از رفاه نسبی خوبی برخوردار هستند، گفت: اگر می‌خواهیم ملتمان به یک رفاه نسبی دست پیدا کنند باید مسؤولان از تجمل‌گرایی دوری کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که بنا بر توصیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب مسؤولان نظام باید از تجمل‌گرایی دوری کنند، افزود: اگر مسؤولان به سمت تجمل بروند قطعا مردم جامعه هم به آنها اقتدا خواهند کرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نه تنها ما را در مقابل دشمنان بیمه می کند و چشم و دست ما را از توجه به بیگانگان برمی‌گرداند، در داخل هم ما را مقاوم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی بیکاری را منشأ همه مفاسد دانست و ادامه داد: بیکاری موجب ناهنجاری‌ها، هرزگی و مفاسد اجتماعی می‌شود و تحقق اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد اشتغال در جامعه و رفع معضلات و فسادها خواهد شد.

 

وی با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در رونق بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: رونق بخش کشاورزی موجب اشتغال‌زایی، افزایش تولید و کاهش واردات می شود و به سبب همین امر کشور به سمت پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: زندگی رفاهی مردم بعد از انقلاب بسیار بهتر از قبل انقلاب است و بی‌انصافی است که رفاه اجتماعی را زیر سؤال ببریم، گرچه اختلاف طبقاتی وجود دارد و نیاز است به نیازمندان جامعه بیشتر رسیدگی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انفاق و ضرورت پرداختن به آن در جامعه، گفت: انفاق از دستورات قرآن و مسأله‌ای است که باید برای مردم تبیین شود، که در این راستا صدا و سیما می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی با بیان این‌که یکی از عبادت‌های الهی ایجاد مسرت در قلب مؤمن و دستگیری از دیگران است، بیان داشت: کمک به دیگران هم موجب ایجاد مسرت در قلب مؤمنان شده و هم آخرت انسان را آباد می‌کند.

 

وی حل معضل فقر در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با صدقه و انفاق به‌جا بتوانیم مشکلات فرهنگی و معیشتی مردم را حل و فصل کنیم.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: می‌طلبد برای خدا و اهل‌بیت(ع)، برای آسایش و امنیت کشور و برای آخرت هم که شده است به فکر رفع معضل بیکاری و طلاق و رواج ازدواج در جامعه باشیم و از بروز معضلات و مشکلات پیشگیری کنیم./907/ت302/س

ارسال نظرات