۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۵۰۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

عدم جواز استفاده از کالای خارجی به سبب سلطه دشمنان بر مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خرید کالای خارجی در شرایطی که موجب تسلط دشمنان بر نظامی اسلامی و مسلمین می شود جایز نیست، گفت: در حال حاضر مردم کشورمان باید با حمایت از تولید ملی زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنند.
رستم نژاد حجت الاسلام مهدي رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  مهدی رستم نژاد، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که استفاده از کالای خارجی زمانی که موجب سلطه دشمنان بر مسلمانان می شود، جایز نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب در فتواهای خود استفاده از کالای خارجی را که سبب سلطه دشمنان می شود را جایز نمی دادند.

 

وی افزود: در شرایطی که به دلیل واردات بی رویه کالاهای خارجی، اقتصاد کشورهای اسلامی متضرر شده و چرخ های تولید از کار باز می ایستد استفاده از کالای خارجی نه تنها جایز نبوده بلکه طبق آیات صریح قرآن به دلیل زمینه سازی نفوذ دشمنان حرام است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر مردم در کشور باید با حمایت از تولید ملی زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام رستم نژاد اظهار کرد: زمانی که یک کالای داخلی با کیفیت در رقابت با یک کالای خارجی قرار می گیرد به حکم اسلام و شرع ما باید کالایی را که مسلمانان ساخته اند مورد استفاده قرار دهیم چون به شکوفایی نظام اسلامی کمک می کند.


وی ادامه داد: کالاهایی که در داخل کشور ولی با برندهای خارجی تولید شده یا تحت لیسانس کشورهای خارجی تولید می شوند در زمره کالای خارجی قرار نمی گیرد و استفاده از آنها جایز است؛ اما اگر خرید این کالاها موجب کمک به دشمنان شود استفاده از آن جایز نیست.


وی با تأکید بر این که متأسفانه بسیاری از صنایع داخلی از جمله صنعت نساجی در اثر واردات بی رویه کالا در کشور از بین رفته است، گفت: مردم باید با حمایت از تولید کننده داخلی زمینه اشتغال زایی و رونق اقتصادی را در کشور فراهم کنند زیرا تا زمانی که وارد کننده باشیم بلافاصله پس از این که درآمد حاصل از فروش نفت را از دست دادیم دیگر هیچ پشتوانه مالی برای ما باقی نخواهد ماند و کمبود ارز در یک کشور و نداشتن توانمندی در تولید کالاهای مختلف به معنای مرگ سیاسی و اجتماعی یک کشور است./968/پ202/ی

ارسال نظرات