۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۷۶۴
در شماره جدید ماهنامه پیام زن می‌خوانیم؛

خرید به سبک ایرانی/ سین هفتم سوریه

خبرگزاری رسا ـ شماره پنجم و ششم ماهنامه پیام زن با ویراستی جدید از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی چاپ و روانه بازار شد.
پيام زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین و ششمین شماره ماهنامه پیام زن از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه اسفند‌ 94 و فروردین‌ماه 95چاپ و روانه بازار شد.

 

دوره جدید ماهنامه پیام زن بنا دارد نشریه‌ای باشد با خاستگاهی فرهنگی و دینی، برای مخاطب زن و خانواده؛ در گرماگرم حضور مجله‌های رنگارنگ خانواده بر دکه‌های روزنامه‌فروشی، جای خالی نشریه‌ای که هم بنیان‌ها و پایه‌های فرهنگی و مذهبی خانواده‌های شریف ایرانی را مدنظر داشته باشد و هم با رویکردی حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری بتواند طبع مخاطبان را آراسته سازد.

 

این شماره در شش فصل با عناوینی همچون پرونده یک، معنای زندگی، پرونده دو، مشاوره، اندرونی و سرم قندی نمکی تهیه و تنظیم شده است.

 

فصل اول این ماهنامه که با عنوان خرید به سبک ایرانی مزین شده است به تشریح و ارائه راهکارهایی در باب ادب و آداب خرج و برج پرداخته است.

 

«بازارهایی با عطر زندگی»، «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد»، «شب عید ارزان‌تر می‌فروشیم»، «پای درد دل حراجی‌های شب عید»، «عصر پاساژگردی‌های بی‌پایان» و «در لابه‌لای خرید دیگران را فراموش نکنیم» از موضوعات مطرح شده در فصل اول این ماهنامه با عنوان پرونده یک است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان بازارهایی با عطر زندگی که گزارشی از بازارهای محلی گیلان است می‌خوانیم: «امروزه دنیای پر زرق و برق پاساژها و کالاهای لوکس مراکز خرید، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند؛ اما این جا بازاری است که نه برق خیره‌کننده دارد و نه ویترین‌های آن‌چنانی؛ ویترین‌شان زمین است و زنبیل و گاری. محصولات، جای بسته‌بندی‌های شیک و مارک‌های دهان‌پر کن بوی تازگی می‌دهند؛ بوی طبیعت، بوی زندگی.

 

نقش زنان در بازارهای هفتگی بسیار پررنگ است. قدم که میزنی، به فاصله هر چند متر، زنانی را می‌بینی که پشت بساط‌های‌شان نشسته‌اند. دسته‌های کوچک سبزی، تخم‌مرغ محلی، شیشه‌های سبزِدلار محصولاتی است که خودشان تولید کرده‌اند».

 

  

سین هفتم، سوریه عنوان فصل دوم این ماهنامه است که به تشریح موضوعاتی همچون «روایت واقعی زندگی یک بانوی ایرانی در دمشق»، «مدافعان حرم چگونه شکل گرفتند؟»، «گفت‌وگو با یکی از مدافعان حرم و همسرشان بیش از عزیمت به سوریه»، «گفت‌وگو با مادر شهید مدافع حرم»، «پرسه در حوالی بهشت بر مزار شهدای مدافع حرم» و‌ «آیینه‌ای در برابر شهیدان غریب» پرداخته است.

 

سومین فصل ماهنامه نیز که با عنوان معنای زندگی مزین شده است موضوعاتی از قبیل «روضه: فصل کوچ باغبانان»، «کیمیا: درس اخلاق استاد قرائتی و استاد رفیعی»، «رهیافته: واکاوی جاذبه‌های اسلام از منظر بانوان تازه مسلمان»، «احکام: خرید هم آداب دارد»، «درنگ: نقطه‌ای که راه اول بودن را پیدا می‌کند» و «قرآن شاهد من» را مورد بررسی قرار داده است.

 

در فصل چهارم کتاب نیز با موضوعاتی همچون «واقعیت‌های تلخ تأخیر در ازدواج»، «یادداشت مهمان: دشواری ازدواج برای دختران»، «داستان واقعی: ایمانم ماند، ایمانم آمد، ایمانم رفت» و «پزشکی: بله به ورزش، نه به تنبلی» آشنا می‌شویم.

 

پنجمین فصل این ماهنامه که با عنوان اندرونی مزین شده است نیز موضوعات «همسرداری»، «کلید»، «کدبانوگری»، «آشپزی» و «طب سنتی» را مورد بررسی قرار داده است.

 

«چگونه خرید جنس خارجی را محکوم می‌نمایید؟»، «دیالوگ میان یخچال ایرانی و خارجی»،‌ «کمیک ‌استریپ عید ایرانی‌ها با عید خارجی‌ها»، «جدول با جایزه» و «خاطرات سردبیر» از موضوعاتی هستند که در فصل پایانی این ماهنامه با عنوان سرم قندی نمکی به چشم می‌خورند.

 

شماره پنجم و ششم ماهنامه پیام زن با ویراستی جدید از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه اسفند‌ 94 و فروردین‌ماه 95 در 96 صفحه و به قیمت 3500 تومان منتشر شده است.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت و اشتراک نشریه می‌توانند به نشانی قم، خیابان صفائیه، کوچه 21 انتهای فرعی اول سمت چپ، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن 37733305 با پیش‌شماره 025 تماس حاصل کنند./907/202/ب2

ارسال نظرات