۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۵۱۷۴
امام جمعه محمودآباد:

بصیرت‌بخشی به جامعه مهم‌ترین رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد بصیرت‌بخشی را مهم‌ترین رسالت امروز روحانیت دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را به منظور تخریب جایگاه نظام اسلامی به کار گرفته اند، روحانیت باید نقش بصیرت بخشی در جامعه داشته باشد.
امام جمعه محمودآباد

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار روحانیان این شهرستان بااشاره به این که  محمودآباد در رواق منظر خود، 429 شهید دفاع مقدس، یک شهید مدافع حرم و تعدادی شهید گمنام را دارد و علمای بسیار بزرگی را نیز دامان خود پرورانده است، افزود: این شهرستان همواره در صحنه های تأثیر گذار انقلاب حضور جدی داشته و مردم متدین محمودآباد به ندای رهبرشان در دفاع از ارزش های نظام لبیک می گویند.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این‌که این شهرستان عالم پرور بوده است، تصریح کرد: یکی از چهره‌های برجسته شهرستان که چهره بزرگ و معنوی داشته و به فرموده مقام معظم رهبری، تکریم از او تکریم از امیرمؤمنان(ع) است، مرحوم علامه دشتی، مفسر و شارح بزرگ نهج‌البلاغه است.

 

وی خاطرنشان کرد: این عالم فرزانه سی سال از عمر بابرکت خود را صرف شناخت معارف امیرمؤمنان و ائمه اطهار(ع) کرد و حاصل تلاش این سال ها بیش از 110 جلد کتاب از این روحانی والامقام است.

 

حجت الاسلام موسوی توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه را وظیفه همه فعالان عرصه فرهنگی عنوان کرد و افزود: استفاده از فرصت های ایجاد شده در جامعه به ویژه در بین جوانان از جمله فضای مجازی بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب یکی از راه های توسعه فرهنگی است تا دشمن نتواند با برنامه های ضد فرهنگی خود جوانان کشور را به گمراهی بکشاند.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این‌که 14 روحانی این شهرستان به عنوان امامان جمعه کشور مشغول فعالیت و نشر معارف دینی هستند، اظهار داشت: این تعداد ائمه جمعه نشان از دینداری و فرهیختگی مردم این شهرستان است و باید از این فرصت به خوبی بهره جست.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه عملکرد روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی مایه مباهات است، گفت: تبلیغ اسلام ناب محمدی از زیباترین و متعالی ترین ‏مأموریت هایی است که روحانیان برعهده دارند.

 

وی با اشاره به ‏رسالت خطیر مبلغان دینی در عرصه حاضر افزود: مبلغان مذهبی در خط مقدم مقابله با تهاجم های بیگانگان علیه انتقادات مذهبی ‏قرار دارند و در این راستا استفاده از مبلغان دینی در فراگیری احکام و مسائل شرعی امری ‏واجب و ضروری است. ‏ 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در مبانی دینی، گفت: در عصر حاضر پاسخ به شبهات نیازمند کسب مهارت های مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش‌ها پاسخ‌گو باشد باید همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگیرد.

 

وی بصیرت‌بخشی را مهم‌ترین رسالت امروز روحانیت دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را به منظور تخریب جایگاه نظام اسلامی به کار گرفته اند، روحانیت باید نقش بصیرت بخشی در جامعه داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به طرح شبهات مختلف از سوی دشمنان در فضای کشور اشاره کرد و افزود: مهم ترین هدف دشمنان از ایجاد شبهه در جامعه انحراف مردم از دین مبین اسلام است. 

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که روحانیت نقش روشنگری و بصیرت بخشی را در جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: حضور روحانیت در مجامع مختلف باید با تقویت بصیرت در جامعه همراه باشد. 

 

وی با بیان این‌که روحانیت باید دین و ارزش‌های ناب اسلامی را به شیوه ای صحیح در جامعه تبلیغ و ترویج کند، افزود: شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که دشمنان با ترویج شبهات گوناگون در پی تهی کردن معنویت در نسل جوان هستند، تصریح کرد: پاسخگویی به این شبهات باید امروز در اولویت برنامه های مبلغان دینی قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که اگر جلوی ترویج و تبلیغ این شبهات در جامعه گرفته نشود به حتم شاهد مشکلات جبران ناپذیری خواهیم بود، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند پاسخگوی این شبهات خطرناک باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبریه به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، وظیفه سنگین فعالان فرهنگی باید شناساندن ابعاد اقتصاد مقاومتی باشد و جامعه را به سمت عمل به موضوع اقتصاد مقاومتی سوق دهند.

 

امام جمعه محمود آباد، تقویت تولید ملی و ارتقای فرهنگ جهادی را از مهم‌ترین راه‌های اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم که راه حل مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است./950/202/ب1

ارسال نظرات