۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۲۳۸۰۸
خطیب نماز جمعه اصفهان:

سازمان کنفرانس اسلامی حجی عظیم و دشمن هراس را برنامه ریزی کند

آیت الله مهدوی با بیان این که حج حق همه مسلمانان است؛ چه عمره و چه تمتع و کشور عربستان فقط میزبان است و حق انحصاری ندارد، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید حجی عظیم و دشمن هراس را برنامه ریزی کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان، گفت: در دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری با کارگران نکات مهمی وجود دارد، یک این که وقتی صحبت از کارگر می شود فقط منظور کار بدنی نیست، کار علمی هم مورد نظر و بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: شایسته است تا تدابیری برای رفع مشکلات کارگران اعم از بیکاری، تاخیر در حقوق و مشکلات ناشی از قوانین ناقص، اندیشیده شود، همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند که جامعه کارگری در ایران هیچ گاه به خواسته های دشمنان انقلاب جواب مثبت ندادند و در مقابل انقلاب موضع گیری نکردند و این افتخاری برای جامعه کارگری کشور است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: از موارد مهم دیگر توصیه به تقویت تولید داخلی است، در حال حاضر متاسفانه 60 درصد کارگاه ها به حالت نیمه تعطیل در آمده است و باید امسال اقدام خوب و جهادگونه برای رفع تعطیلی ها انجام شود و از جمله مهمترین کارها باید ممنوعیت مطلق واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارند، باید با قاچاق کالا به شدت و قدرت برخورد شود.

 

آیت الله مهدوی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آمریکا دشمن ماست، چه بر زبان بیاوریم و چه بر زبان نیاوریم، دشمنی آن ها با ما تمام نخواهد شد»، مسؤولان کشور نباید یه هیچ عنوان به آمریکا که دشمن درجه یک ماست، اعتماد کنند و بدانند که کلید حل مشکلات کشور در داخل است و فقط دنبال حل مشکلات کشور در خارج از مرزها و پای میز مذاکره نباشند.

 

حج حق همه مسلمانان است/ سازمان کنفرانس اسلامی حجی عظیم و دشمن هراس را برنامه ریزی کند

وی با اشاره به اهمیت فریضه حج خانه خدا، ابراز داشت: حج حق همه مسلمانان است، چه عمره و چه تمتع، کشور عربستان فقط میزبان است و حق انحصاری ندارد، دولت سعودی در سال 66 کشتار حجاج ایرانی را در پرونده دارد، الان هم رژیم فاسد فعلی عربستان داعش را پرورش می دهد و سال گذشته هم 7000 نفر از حجاج ایرانی را با لباس احرام بدون توجه و امداد رسانی رها کردند تا کشته شوند و تا کنون برای این کار خود معذرت خواهی نکرده اند و تعهدی هم برای آینده نداده اند.

 

خطیب نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه مسؤولیت بزرگی دارد و باید جلساتی با حضور همه کشورهای اسلامی برای برنامه ریزی امنیت حجاج و همچنین پی ریزی حجی عظیم و دشمن هراس تشکیل شود و حوادث حج سال گذشته مورد بررسی جدی قرار گیرد.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب در کشور اسلامی، بیان داشت: متاسفانه در شرایط فعلی امر به معروف و نهی از منکر ترک شده، دشمنان به شدت از بیرن فشار می آورند و ترویج فحشا می کنند، متاسفانه عده ای از مسئولین در داخل، دانسته یا ندانسته با طرح امر به معروف و نهی از منکر مخالفت می کنند، البته دین اسلام دین فکر و استدلال است و باید از خشونت پرهیز شود و با مبنای تفکر اسلامی با هنجارشکنان برخورد شود.

 

وی گفت: در هفته نکوداشت اصفهان زحمات زیادی کشیده شد، اما در مقام عمل آن چه می خواستیم از آب در نیامد و مشکلاتی برای مومنان به وجود آمد که این موضوع لزوم مشاوره بیشتر مجریان و عوامل اجرایی با روحانیت را بیش از پیش به اثبات رساند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در خطبه اول، اظهار داشت: شرک در نماز جمعه و جماعت از شعائر الهی است، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «خداوند نماز جمعه را بر همه شما واجب کرده است، واجبی که تا روز قیامت بر عهده شماست» و امام باقر(ع) می فرمایند «نماز جمعه بر هر کسی که در محدوده 2 فرسخی نماز جمعه حضور دارد، واجب است».

 

آیت الله مهدوی با اشاره به مناسبت 25 رجب سالگرد شهادت امام موسی ابن جعفر(ع) و عید بزرگ مبعث، افزود: امام هفتم(ع) به شدت روحیه مقابله با استکبار زمان خود را در شیعیان تقویت می کردند و شیعیان انقلابی بسیاری را تربیت کردند، خداوند با بعثت رسول اکرم(ص)  بر مومنین منت نهاد، از فواید مهم بعثت پیامبر(ص) تلاوت آیات الهی برای مردم بود که قانون تعلیم و تزکیه انسان ها در آن است. /869/201/ب2

ارسال نظرات