۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۲۷۰۷۲
رییس ستاد دهه غدیر کشور:

غدیر مجمع کمالات، مبدأ حرکات و منتهی خیرات در عالم وجود است

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که غدیر به معنای مجمع کمالات و مبدأ حرکات و منتهی خیرات در عالم وجود است، گفت: ما این نظریه ای که در مورد غدیر داریم از روی عقلانیت و نظر فکری است، ادیان و مذاهب عالم هم اگر گفتاری دارند که منطقی و بر مبنای عقلانیت  باشد بیان کنند اما غدیر به معنای شناسنامه بشری هم در دنیا و هم در آخرت است.
رییس ستاد دهه غدیر کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در  نشست تخصصی کاگروه علمی ستاد دهه غدیر، رسیدن جهان بشریت به وفاق، خردجمعی و تفاهم را دغدغه های علمای و فقهای دینی به ویژه آیت الله نظری خادم الشریعه دانست و گفت: نظریه ایشان که به عنوان یک تئوری بود امروز که به منصه ظهور رسید.

 

وی ادامه داد: امروز به عنوان دهه غدیر و فراتر از دهه غدیر نظریه ایشان درباره شناخت و معرفت انسان ها مطرح شده است که در جهان بیاییم و همدیگر را بشناسیم و وظیفه خود را عمل کنیم که جهان وجود آیا تنها برای زیست در طبیعت است یا عامل شریعت می تواند ما را به ملکات روحی و انسانی کامل برساند.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که از نظر افکار علمی و آسایش جمعی بشر باید به یک خط طی طریق کند و آن هم صراط مستقیم است، افزود: ما شیعه معتقدیم که این مسیر صحیح همانا ولایت امیرالمؤمنین(ع) و محمد و آل محمد است.

 

وی با بیان این که غدیر به معنای مجمع کمالات و مبدأ حرکات و منتهی خیرات در عالم وجود است، تصریح کرد: ما این نظریه ای که در مورد غدیر داریم از روی عقلانیت و نظر فکری است، ادیان و مذاهب عالم هم اگر گفتاری دارند که منطقی و بر مبنای عقلانیت  باشد ما تسلیم هستیم اما چه کنیم که چیزی ندارند و و غدیر به معنای شناسنامه بشری هم در دنیا و هم در آخرت است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این که حرکت انقلاب متمم و مکمل حرکت غدیر است، ادامه داد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام عظمای ولایت می توانیم تاریخ غدیر را تکمیل و به اتمام برسانیم البته در زیر لوای میراث دار بزرگ غدیر و کسی که جهان وجود باید طعم شرینی حضورش را بچشد وگرنه مدینه فاضله نمی شود و بشر به همان گمراهی خود ادامه می دهد و آن هم موعود امم و ولی مطلق و عصاره آفرینش همانا مهدی آل محمد است.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به تشکیل گروه علمی این ستاد گفت: این ستاد به منظور تقویت غنای علمی این هدف، کارگروه علمی را تشکیل داد تا بتوانیم در قالب مقالات، تألیفات و کتب و آن نظریه و اصول مورد نظر را در جامعه ترویج کنیم.

 

وی با بیان این که امروز با دعوا، تندی و خشونت نمی توانیم تسخیر عقول و قلوب کنیم، ادامه داد: باید با تفاهم و بدون تخاصم و نگاه علمی درجهت ارائه عقاید گام برداریم.

 

حجت الاسلام نظری گفت: اگر می بینیم جهان امروز با نابسامانی هایی روبرو است به این دلیل است که عملکرد و رویکردش به اسلام و مکتب کامل نبوده و در واقع شناخت ضعیف است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور ادامه داد: اسلام چراغ و هدایت گر است و ما در سایه سار غدیر می توانیم به تعالی دست یابیم، و با بهره گیری از ظرفیت دهکده جهانی معرفت می توانیم در را به سوی افرادی که شبهات دارند و ایراد می گیرند بگشاییم و با روی خوش و با آغوش باز آنها را دعوت کنیم تا اسلام را با رغبت و میل قبول کنند. همان طور که پیامبر گرامی اسلام در زمان خودش توانست اذهان مشوش را منزه کند امروز هم که ما پیرو پیغمبر هستیم در سایه سار ولایت علوی تحت زعامت مرجعیت می توانیم این عمود خیمه را آراسته نگه بداریم.

 

وی با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پر شور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دهه غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج) است.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: اذهان مشوش دنیا فکر نکنند که ما تک بعدی داریم کار می کنیم، ما انسانیم و باید روی تفاهم و خرد جمعی و تعادل در وجود که تکامل انسانی است گام برداریم و اگر انسان تعادل نداشته باشد وجود را دچار مشکل می کند و اگر در سایه سار تمدن گرایی دینی بخواهیم زندگی کنیم باید به شناخت و معرفت دست یابیم./950/202/ب2

ارسال نظرات