۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۴۵۵۴۱
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر بناب:

اخلاق از مسائل مهم و اساسی طلبگی است

حجت الاسلام بنابی با بیان اینکه تهذیب و اخلاق از مسائل مهم و اساسی طلبگی است که اساتید باید آن را مدنظر قرار دهند، گفت: در کنار تحصیل و تعلیم علوم حوزوی باید به مسأله اساسی طلبه یعنی تهذیب توجه کرد.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شیخ عبدالمجید باقری بنابی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب امشب در جلسه هم اندیشی اساتید این مدرسه علمیه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر جدیت اساتید در ارائه عمیق و مفهومی دروس تأکید کرد و گفت: اساتید در حقیقت مربیان علمی و تربیتی طلاب هستند.

وی با بیان اینکه تهذیب و اخلاق از مسائل مهم و اساسی طلبگی است که اساتید باید آن را مد نظر قرار دهند، ابراز داشت: در کنار تحصیل و تعلیم علوم حوزوی باید با مسأله اساسی طلبه یعنی تهذیب و اخلاق توجه کرد و طلبه را در این مسأله مهم یاری رساند و حمایت کرد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب با اشاره به اینکه اگر اساتید صرفاً یک نگاه آموزشی داشته باشند، طبیعتاً سمت و سوی حرکت طلبه به سمت آموزش خواهد بود، افزود: از این رو اساتید نباید تنها رویکرد آموزشی داشته باشند، با یک حدیث نیز می توان فضای کلاس را اخلاقی کرد.

وی ادامه داد: بحث تهاجم فرهنگی نسبت به گذشته بسیار سنگین‌تر شده است، گسترش کنونی وسایل ارتباطی از قبیل اینترنت، ماهواره، تلفن همراه و غیره در گذشته نبود و وقت طلبه تنها به مسائل علمی معطوف بود؛ ولی این ابزارها مانند جامعه در حوزه نیز گسترش یافته است و این موضوع در ضعف علمی و اخلاقی بی تأثیر نیست.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر تدریس عمیق، دقیق و مفهومی مطالب و اطمینان از فهم دقیق طلبه از مسائل ارائه شده در کلاس، خاطرنشان کرد: همچنین باید به مباحثه طلاب درباره دروس دقت داشت و  نسبت به مشکلات علمی طلاب جدیت نشان داد.

وی امتحان شفاهی را بسیار مهم خواند و ابراز داشت: امری مانند تحصیل به صورت جهشی و ارتقائی مسأله ای است که باید نسبت به آن بیشتر دقت شود، طلبه باید مطالب درسی و علوم حوزوی را با دقت و عمیق مطالعه و مباحثه کند و نباید اجازه داد تا عمق علمی طلاب درچار خدشه شود.

حجت الاسلام بنابی با اشاره به اهمیت مباحثه دروس، آن را عامل ثبات و استقرار مطالب و دروس در حافظه طلبه دانست و خاطرنشان کرد: اساتید باید نسبت به مسأله مباحثه دقت و توجه داشته باشند و طلبه را به این امر مهم و اساسی تشویق کنند و اجازه ندهند که طلبه در مسأله مباحثه دچار سستی شود./854/203/ب2

ارسال نظرات