۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۴۹۵۱۷
رییس ستاد دهه غدیر کشور:

مشکلات امروز جامعه اسلامی نتیجه انکار غدیر است

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مسأله غدیر تنها موضوعی تاریخی نیست که انفاقی رخ داده و گذشته باشد بلکه هنوز غدیر مسأله روز است، گفت: عوارضی که انکار غدیر برای جامعه اسلامی در طول قرن ها بر جای گذاشته بسیار است، اگر امروز جامعه اسلامی گرفتار تفرقه و زمامداران نا اهل شده به انکار غدیر باز می گردد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسمی که به مناسبت دهه غدیر در ساری برگزار شد با اشاره به این که حضور در مجالس دهه غدیر از الطاف خفیه حضرت حق است، گفت: دهه امامت و غدیر یک سنت ارزشمندی است که به جامعه شیعه ارزانی شده است.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است، افزود: اگر شیعه می خواهد در جامعه شناسانده شود عنوان آن باید غدیری باشد.

حجت الاسلام نظری با بیان این که غدیر اثبات خلافت و عاشورا استمرار امامت در عرصه وجود است که با خون امام حسین(ع) و 72 یار باوفایش ماندگار شده است، ادامه داد: غدیر و عاشورا را باید با هم پیوند بزنیم و همان طور که مردم در داخل و خارج عاشورا را اهمیت می دهند، غدیر هم باید همانند عاشورا جهانی شود چون شیعه  دو پرو بال دارد که یکی غدیر و دیگری عاشورا است.

وی با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پر شور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.

حجت الاسلام نظری با بیان این که دهه غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج) است.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان اینکه هر چقدر بر مسأله غدیر کار شود کم است، اظهار داشت: بشریت نیاز به غنای فکری و ایده ای دارد و برای رفع این نیاز ناگزیر است که تأسی از قرآن داشته باشد.

دبیر اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با بیان این که وظیفه همگانی است که غدیر را بیش از این برای آحاد مردم و جوامع بشری تبیین کنیم، گفت: غدیر یعنی همه قرآن و قرآن یعنی همه غدیر، غدیر یعنی بیان قرآن، حقایق قرآن، ترجمان و تفسیر قرآن که منتهی می شود به وجود ناطق قرآن امیر المومنین(ع)؛ این معنا را باید بشریت بپذیرد و چاره ای جز این ندارد.

وی با اشار به آیه سه سوره مائده افزود: در هیچ جای قرآن با انجام هیچ موردی «أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» ذکر نشده بود؛ خداوند پیامبر خود را مبعوث کرد و تمام برنامه ها را حکیمانه آفرید و نعمت خود را نازل کرد اما فرمود «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ». این آیه نمونه بارز اهتمام به غدیر و امامت است، چرا که خداوند در این آیه به پیامبرش می گوید آنچه امروز انجام دادی کمال دین و تمام نعمت خداوندی را به جا آوردی. 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که قرآن کریم در هر دوره ای پاسخگوی نیازهای بشری بوده و خواهد بود، گفت: قرآن دارای محکماتی است که عقول بشری به جز انبیا و اولیای الهی از درک حقایق آن ناتوان هستند و باید امام باشد تا به تبیین واقعیت های قرآن بپردازد، به همین دلیل است که نیاز به وجود امام است و پس از خاتمیت وجود امامت تا دامنه قیامت لازم است. 

دبیر اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با تأکید بر این که اهتمام به غدیر مهم تر و بالاتر از اهتمام به بعثت است، بیان کرد: پیامبر (ص) از جانب خداوند مبعوث شد و اگر روز غدیر رسالت خود را ابلاغ نمی کرد، کار بعثت ناتمام می‌ماند. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با استفاده از جلوه های غدیر بتوانیم حقایق قرآن را بازگو کنیم که لازم است برای عملی کردن آن ابتدا خودمان عامل به آن باشیم؛ لازم است در فرد فرد جامعه، در حکومت و اقشار مختلف فرهنگ غدیر را زنده کنیم و آن وقت بر دیگر جوامع تأثیرگذاری داشته باشیم.

حجت الاسلام نظری با بیان این که امروز دنیا تشنه فرهنگ غدیر است، افزود: باید این فرهنگ اصیل و انسان ساز با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جامعه جهانی تبیین شود تا همه ملت های جهان از برکت غدیر بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر بر روی مشترکات تکیه کنیم و با محوریت قرآن، سنت پیامبر و گفتار خود عالمان اهل سنت و امامت و علی را به اثبات برسانیم در این صورت ما می توانیم غدیر را محور وحدت و اتحاد وانسجام مسلمانان قرار دهیم، افزود: اگر بیایم و با تکیه بر نگاه و دیگاه عالمان اهل سنت به اثبات غدیر بپردازیم به حتم غدیر می تواند بستری برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که عید غدیر خم جزیی از پیکره اسلام است و اگر کسی غدیر را انکار کند اصل اسلام را انکار کرده است، گفت: اسلام منهای علی(ع) مانند قلبی است که خون در رگ های ان جریان ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید غدیر را محور وحدت و یکپارچگی امت اسلامی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: باید با پرهیز از اختلافات سطحی تلاش کنیم مشترکات میان شیعه و سنی تقویت شود تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی با بیان این که مسأله غدیر تنها موضوعی تاریخی نیست که انفاقی رخ داده و گذشته باشد بلکه هنوز غدیر مسأله روز است، گفت: عوارضی که انکار غدیر برای جامعه اسلامی در طول قرن ها بر جای گذاشته بسیار است، اگر امروز جامعه اسلامی گرفتار تفرقه و زمامداران نا اهل شده به انکار غدیر باز می گردد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که امروز مسؤولیت ما از هر زمان دیگری بیشتر است، اظهار داشت: باید فریاد غدیر که فریاد بیداری اسلامی و نفی انحراف و تحریف است، به گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام نظری دهه غدیر را یک فرهنگ، هدف و نظریه مبارک دانست و با بیان این که اتفاق غدیر تمام بشریت را برای تفاهم و همدلی آماده می‌کند و بشر از روی لجاجت به جایی نمی‌رسد، گفت: امروز احیاء غدیر برای افکار عالیه بشری و رسیدن به تمدن گرایی لازم است./202/950/ب1

ارسال نظرات