۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۶۰۱۵۴
شهردار مشهد خبر داد؛

اعزام ۸۰ مبلغ به حاشیه شهر مشهد

مرتضوی در دیدار با آیت‌الله اشرفی شاهرودی، گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگان رسیدگی به حاشیه شهر است؛ در این رابطه شهرداری همراه با سازمان تبلیغات وارد عمل شده و حدود ۸۰ طلبه به این مناطق اعزام شده‌اند.
شاهرودی مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد مقدس ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله اشرفی شاهرودی به گزارش مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد پرداخت و گفت: با توجه به رکودی که در جامعه وجود داشته، کارهای فراوانی نسبت به مدت مدیریت قبلی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در حوزه قطار شهری در حدود بیست کیلومتر حفاری و ریل‌گذاری صورت گرفته است در حوزه حمل و نقل نیز در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند و تمام این کارها و کارهای دیگری که صورت گرفته به استناد آمار به اندازه 10 سال گذشته است.

مرتضوی با اشاره به دیگر خدمات شهرداری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که بزرگان داشتند رسیدگی به حاشیه شهر است در حال حاضر حاشیه شهر تفاوت بسیاری با گذشته دارد حتی در حوزه مقابله با تهاجم افکار وهابیت نیز شهرداری همراه با سازمان تبلیغات وارد عمل شده است و حدود ۸۰ طلبه به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی اضهار داشت: یکی از مشکلات حاشیه شهر مشکل ناامنی بود،‌ با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت اماکنی برای کارهای فرهنگی در اختیار حاشیه شهر قرار گرفت مانند سوله ورزشی.

مرتضوی در ادامه افزود: حدود ۱۷۰ مسجد را به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ساختشان کمک می‌کنیم در بیشتر موارد با هیأت امنا وارد تعامل می‌شویم زیرا معتقد هستیم مسجد را باید مردم بسازند تا حالت دولتی پیدا نکند.

وی به دیگر کارهای فرهنگی که شهرداری در انجام آنها نقش داشته است،‌ اشاره کرد و گفت: شهرداری در بازسازی و مرمت مساجد مشارکت کرده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در نظافت شهرهای مذهبی مشارکت می‌کند،‌ گفت: بسیاری از علما و بزرگان به اطلاع ما می‌رساندند که وضع بهداشت و نظافت شهر نجف بسیار آشفته است ما نیز در سفری که داشتیم این اوضاع را مشاهده کردیم و آن را زیبنده شهر مقدسی همچون نجف ندانستیم.

وی افزود: سال گذشته عده قابل توجهی کارگر به نجف اعزام کردیم تا آنجا را نظافت کنند و تعداد ۱۵۰دستگاه اتوبوس برای زائران فرستادیم؛ اقدامات ما آنقدر مؤثر بود که تولیت آستان قدس حضرت علی (ع) شخصا دو بار به دفتر شهرداری آمدند و تشکر کردند.

لازم به ذکر است در این دیدار چند جلد کتاب از مجموعه خدمات شهرداری با عنوان‌های؛ خشت‌های آسمانی، خلاصه گزارش از آخرین وضعیت اجرای زائر سراهای ارزان قیمت، کتاب نهضت ساخت ۱۱۰ مسجد در مشهد مقدس ۹۲-۹۵، کتاب مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی و کتاب اربعین امام حسین(ع)، مجموعه عکس‌ پیاده‌روی اربعین حسینی به آیت الله اشرفی شاهرودی اهدا شد./202/862/ب1

ارسال نظرات