۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۶۰۷۹۱
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی قم در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

فعالان تقلبی طب سنتی، معظلی جدی برای شهر مقدس قم

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان قم فعالان تقلبی طب سنتی را به عنوان معضلی جدی برای شهر مقدس قم دانست و گفت: متأسفانه برخی افراد شیاد و مغرض، بدون آن که در عرصه طب سنتی دارای تخصص یا حتی تجربه‌ای اندک باشند، اقدام به فعالیت در این عرصه می‌کنند.
نمایشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قم، در هفتمین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، با حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل این خبرگزاری گفت و گو کرده و از نزدیک با فعالیت‌های این خبرگزاری آشنا شد.

ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه، اظهار داشت: خبرگزاری رسا می‌تواند با ورود به این عرصه و ارتباط با دانشگاه علوم‌ پزشکی به موضوع سلامت در دین پرداخته و آن را بررسی کند.

وی رسیدگی و ساماندهی فعالان طب سنتی در شهر مقدس قم را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در عرصه طب سنتی چندین گروه وجود دارد که غالب این گروه‌ها با استناد به آیات و روایات و باور‌های مردم و بر اساس تأثیرات طب سنتی، نسخه‌های گوناگون تجویز می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان قم در ادامه گفت: در میان گروه‌هایی که اقدام به تجویز نسخه‌ می‌ کنند، تنها بخش کوچکی هستند که بر اساس تخصص و رعایت مسائل بهداشتی اقدام به مداوای بیماران می‌کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای قلیل به روش صحیح در عرصه طب سنتی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: گروه‌هایی در شهر مقدس قم وجود دارند که تحصیلات آکادمیک ندارند اما بر اساس تجربه، اطلاعات جامع، توانمندی علمی، تحقیقات جامع و نیت‌های پاکی که دارند می‌توانند در این عرصه مفید واقع شوند.

ایرانی‌خواه فعالان تقلبی طب سنتی را به عنوان معضلی جدی برای شهر مقدس قم دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد شیاد و مغرض، بدون آن که در عرصه طب سنتی دارای تخصص یا حتی تجربه‌ای اندک باشند، اقدام به فعالیت در این عرصه می‌کنند.

وی به دیدار مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی با مراجع عظام اشاره کرد و ابراز داشت: در دیداری که با مراجع داشتیم، به اجماع رسیدیم تا با این شیادان به شدت با این گروه برخورد شود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: گروهی از فعالان طب سنتی که دارای تجربه و تخصص هستند اما مدارک آکادمیک ندارند با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند در صدد دریافت مجوز‌های لازم جهت ادامه فعالیت‌های خود باشند./878/202/ب2

اکتای بهمنی
ارسال نظرات