۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۶۰۸۴۸

«تاریخ آل سعود» نوشته مخالف مشهور رژیم سعودی به چاپ می رسد

کتاب «تاریخ آل سعود» نوشته «ناصر السعید»، مخالف و منتقد مشهور عربستانی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می شود.
 عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر نشر معارف، کتاب «تاریخ آل سعود» نوشته «ناصر السعید»، مخالف و منتقد مشهور عربستانی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می شود.

این کتاب به بررسی پیشینیه خاندان آل سعود و ریشه های یهودی آنان و تاریخ سراسر تاریک و پرجنایت این خاندان می پردازد. اهمیت این کتاب که چاپ و انتشار آن در عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای عربی ممنوع می باشد از آن رو است که نویسنده آن علاوه بر اینکه همزمان با تأسیس پادشاهی آل سعود می زیسته، یک شخصیت مبارز سیاسی و فعال مدنی مطلع بوده است.

این کتاب، اطلاعات بسیار دقیق و جزئی از تمامی ابعاد متعلق به خاندان سعودی به مخاطب خود ارائه می دهد. گفتگوهای دو طرفه افراد، روابط پشت پرده سعودی ها با انگلیس، و جنایات شگفت آور این خاندان علیه قبایل و شهروندان شبه جزیره عربستان در آستانه استیلا بر آن، از دید نویسنده مغفول نمانده است.

کتاب «تاریخ آل سعود» که توسط سید رضا قزوینی غرابی در دست ترجمه است تا پایان سال جاری از سوی دفتر نشر معارف منتشر  می‌شود.

زندگی نویسنده

ناصر السعید، نخستین مخالف حکومت سعودی از زمان تأسیس آن در سال 1311 شمسی است. او در سال 1332 به دلیل رهبری حرکت کارگری حمایت از فلسطین دستگیر شد و به زندان رفت. السعید در مراسم تاجگذاری ملک سعود و استقبال از او، با جسارت خواستار انجام اصلاحات سیاسی و اعطای حقوق شهروندی و آزادی های مدنی به شهروندان شد. السعید در سال 1956 به مصر گریخت و در آنجا مسؤول برنامه های ضد سعودی در رادیو صوت العرب شد. در سال 1963 به یمن جنوبی رفت و دفتر مخالفان سعودی را پایه گذاری کرد. السعید در نهایت طی یک اقدام مشکوک در سال 1358 در بیروت، توسط عوامل سعودی ربوده شد و تاکنون هیچ اثری از او پیدا نشده است./998/د102/ق

ارسال نظرات