۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۱۴۸
معاون پژوهش جامعه الزهرا مطرح کرد؛

راهبرد جدید افزایش تعامل حوزه با وزارت آموزش و پرورش

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با اشاره به برکات مثبت افزایش تعمیق ارتباط و همکاری حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش گفت: تأسیس پژوهشکده مجازی با هدف تسهیل در برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی، مشاوره‌های تخصصی مجازی و اطلاع‌رسانی از همایش‌ها و برنامه‌ها از محوری ترین راهبردها افزایش تعامل حوزه با وزارت آموزش و پرورش است.
خانم غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم سیده سعیده غروی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) بعد از ظهر امروز در نخسیتن نشست مشترک جامعه الزهرا(س) با وزارت آموزش و پرورش در تالار بیداری اسلامی با تاکید بر این هدف حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در امر تربیت به ویژه تربیت دینی یکسان است، گفت: رسالت های آموزش و پرورش در جامعه دینی با جوامع غربی متفاوت بوده و رسالت وزارت آموزش و پرورش در کشورهای اسلامی مانند ایران هدایت در مسیر تربیت دینی و رسیدن به قرب الی الله است.

وی با تاکید بر اینکه نباید میان تعالیم آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تفاوت و تناقض وجود داشته باشد، افزود: مهم ترین رسالت نهادهای مختلف در جامعه دینی حرکت در مسیر کمال الهی است بنابراین نه تنها نهادها در نظام دینی مانند نظام غربی از هم منفک و جدا نبوده بلکه به هم وابسته و پیوسته هستند.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با بیان این که متاسفانه دشمن به دینال ایجاد فاصله میان نهادهای مختلف در نظام اسلامی است، ادامه داد: در طول تاریخ بعد از انقلاب دشمن سعی کرده که میان های نهادهای آموزشی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها با حوزه های علمیه فاصله ایجاد کند و هدف از این کار دور کردن جامعه و مردم به خصوص نسل جوان از مسیر تربیت دینی است.

غروی با اشاره به اینکه با افزیش همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه و هدایت دانش آموزان رد مسیر تربیت دینی و تحصیل علوم حوزوی این نقشه دشمنان نقش بر آب خواهد شد، ادامه داد: بسترهای زیادی برای تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد.

وی تأسیس پژوهشکده مجازی با هدف تسهیل در برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی، مشاوره‌های تخصصی مجازی و اطلاع‌رسانی از همایش‌ها و برنامه‌ها را از بسترهای مناسب همکاری تعامل حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه یک مشاور باید هم از نظر علمی و هم از نظر روشی مجهز باشد، یادآور شد: ارکان مشاوره باید بر اساس دانش روز باشد و محتوای آن مبتنی بر آموزه‌های دینی تنظیم شود و همین موضوع  بستر ساز افزایش حضور مبلغان دینی و طلاب حوزه های علمیه در مدارس و در میان دانش آموزان شده است./968/202/ب3

 

ارسال نظرات