۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۶۵۵۳۶
مسؤول دفتر مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

آیت الله فاضل از نوادر زمانه در مسائل علمی فقه بود

مسؤول دفتر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به جایگاه علمی و فقهی مرحوم آیت الله فاضل، گفت: به نظر بسیاری از اهل فن در حوزه فقه، ایشان از نوادر زمانه در مسائل علمی و فقهی بود و جایگاه و سطح علمی ایشان برای بسیاری از افراد ناشناخته ماند.
گلی کریمی در گفتگو با رسا گلی کریمی در گفتگو با رسا گلی کریمی در گفتگو با رسا

حجت الاسلام جابر گلی کریمی، مسؤول دفتر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به آشنایی سیزده ساله خود با مرحوم آیت الله فاضل، گفت: قرار گرفتن در کنار مرحوم حضرت آیت الله فاضل یک عنایت خاص الهی می دانم زیرا ایشان انسانی متقی، پرهیزگار و در عین حال عالم و فاضلی به تمام معنا بود.

وی افزود: حالات معنوی و مراتب علمی مرحوم آیت الله فاضل مثال زدنی بود و به نماز به ویژه نماز در اول وقت توجه ویژه ای داشت.

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که مرحوم آیت الله فاضل به نماز عشق می ورزید، اظهار داشت: یکی از خصلت های حاج آقا اقامه نماز در پنج وقت شرعی بود و هنگام نماز لذتی عجیب می برد.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات مرحوم آیت الله فاضل اقامه نمازشب بود و ایشان نه تنها با زبان بلکه با عمل خود افراد را به سمت این فریضه تشویق می نمودند.

حجت الاسلام گلی کریمی اقامه نمازجماعت صبح را در مساجد از تاکیدات مرحوم آیت الله فاضل برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان هنگام نماز حالت عجیب معنوی به ایشان دست می داد و یک زاهد مجسم بود.

وی افزود: مرحوم آی الله فاضل بسیار ساده زیست بود و به اموال و مادیات آنچنان توجهی نداشت.

مسؤول دفتر مدرسه علمیه فیضیه مازندران به تعجب مسؤولان از ساده زیستی و زهد آیت الله فاضل اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسؤولان از سادگی و زندگی سطح پایین ایشان تعجب می کردند که عالمی با این درجه علمی و جایگاه اجتماعی چگونه در این منزل و با این سطح پایین مادیات زندگی می کند.

وی ادامه داد: درب منزل مرحوم آیت الله روحانی به روی همه باز بود و بدون هیچ تشریفاتی درهمان اتاق استراحت شان پذیرای افراد می شد.

حجت الاسلام گلی کریمی با اشاره به وقف منزل پدری آیت الله فاضل برای ساخت کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران، اظهار داشت: مرحوم آیت الله فاضل تمام زندگی و حتی اموالی که از پدر بزرگوارشان به ایشان به ارث رسیده بود را خرج مدرسه علمیه فیضیه و وقف تحصیل طلاب در این مدرسه کرد و خودشان در منزل سازمانی مدرسه زندگی ساده ای داشت.

وی افزود: تمام فرزندان ذکور مرحوم آیت الله فاضل روحانی هستند و یک فرزند بزرگوارشان نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسؤول دفتر مدرسه علمیه فیضیه مازندران به درجه بالای علمی مرحوم آیت الله فاضل اشاره کرد و گفت: از نظر جایگاه علمی مرحوم حاج آقا (فاضل)، ایشان در مباحث فقه بسیار در درجه بالایی قرار داشتند و این ناشی از مطالعه مستمر و سختکوشی ایشان در این حوزه از بدو تحصیل محضر پدر بزرگوارشان و همچنین در نجف تاکنون بود.

وی ادامه داد: ایشان از نوادر زمانه در مسائل علمی و فقهی بود و در مباحثی نو در حوزه فقه ورود پیدا می کرد که کمتر کسی جرات ورود در این بحث ها را داشت.

حجت الاسلام گلی کریمی ضمن بیان این مطلب که آیت الله فاضل از نوادر زمانه در مسائل علمی فقه بود، تصریح کرد: انصافا ایشان و جایگاه ایشان ناشناخته ماند و نظرات قابل توجه ایشان در حوزه فقه به ویژه در مسائل جدید موجب تعجب بسیاری از اهل فن می گردید./1313/302/ب3

ارسال نظرات