۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۷۰۰۳۶
امام جمعه کاکی:

پروژه نفوذ با فراموش نکردن 9 دی ناکام می ماند

امام جمعه کاکی گفت: باید با اکسیر بصیرت و با هوشیاری هم 9 دی را گرامی داشت هم جلوی نفوذ دشمنان را گرفت که با این هوشیاری و فراموش نکردن 9 دی، پروژه نفوذ نیز ناکام می ماند و هوشیاران در این عرصه از مسؤولان تا ملت پیروز عرصه جهاد کبیر خواهند بود.
حجت الاسلام محمدی امام جمعه کاکی

حجت الاسلام محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره اهمیت گرامیداشت حماسه 9 دی، گفت: 9 دی با حضور حماسی امت بیدار، تمامی توطئه های داخلی و خارجی را به حاشیه برد تا بار دیگر چشم فتنه های جدید را از حدقه بیرون آورد. این روز یوم الله و روز خلق حماسه ای ماندگار است از این جهت که تکرار این مصائب نباشد و نظام اسلامی از گزند حوادث مصون باشد باید دائما جریان منحوس فتنه ریشه ای مرور شود و تا این روز که حقیقتاً یوم الله است فراموش نشود تا درسی از هوشیاری و بصیرت ملت آگاه در برابر حوادث احتمالی آینده باشد.

امام جمعه بخش کاکی افزود: روزی که حضرت امیرمومنان علی بن ابیطالب(ع) چشم فتنه را از حدقه بیرون کشید اگر امت راه او را ادامه داده بود و حرکت الهی امام را فراموش نکرده بود در کربلا فرزند رسول خدا(ص)، حضرت علی مرتضی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را با فتوای امثال شریح قاضی، ابوهریره، ابوموسی اشعری، و کعب الاحبارها، قربانی نمی کردند.

با هوشیاری و فراموش نکردن 9 دی، پروژه نفوذ ناکام می ماند

وی با بیان اینکه روح خدا حضرت امام خمینی (ره) راه اجداد مطهرش را ادامه داد: این امام(ره) چشم فتنه را در بیت قائم مقام معزول، باند مهدی هاشمی، نیروهای ملی-مذهبی و لیبرال های دین به دنیا فروش و مرعوبین غرب و غرب پرستان را از حدقه بیرون کشید اما باز هم در ادامه راهشان، تساهل و تسامح به خرج دادیم تا اینکه فتنه سالهای 78 و 88 را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: باید با اکسیر بصیرت و با هوشیاری هم 9 دی را گرامی داشت هم جلوی نفوذ دشمنان را گرفت که با این هوشیاری و فراموش نکردن 9 دی، پروژه نفوذ نیز ناکام می ماند و هوشیاران در این عرصه از مسؤولان تا ملت پیروز عرصه جهاد کبیر خواهند بود.

نقش بیگانگان در فتنه 88

امام جمعه کاکی در پاسخ به این سوال که بیگانگان چه نقشی در فتنه 88 داشتند و به دنبال چه اهدافی بودند اظهار کرد: حضور و نقش بیگانگان در حوادث ننگین فتنه 88 بسیار روشن است که اهداف براندازی نظام مقدس را دنبال می کردند؛ حضور آشکار دیپلمات های انگلیسی با نمادهای سبز در میان آشوبگران سبزپوش، نفوذ برخی از رابطین امنیتی سفارتخانه های اروپایی در ستاد کاندیداهای خاص و یا دیدارهای خصوصی و دوستانه سفرای غربی و عربی با برخی از سران فتنه و اعتراف اوباما بر دخالت در ایران براساس مجموعه اقداماتی تحت عنوان بند به اصطلاح قانوني با نام بند 1264 .قانون قربانيان سانسور ايران تنها نمونه ای کوچک از تلاشهای سرویس های امنیتی بیگانه در جهت پیگیری اهداف شوم امنیتی خود در پوشش فریبنده کنوانسیون های بین المللی و مأموریتهای عادی دیپلماتیک است.

وی افزود: حضور و تلاشهای بنیاد هایی همچون بنیاد سوروس یا جامعه باز، شواهد بسیار زیادی از برنامهریزی چندین ساله بنیاد سوروس در ایران و تلاش این مرکز برای اجرای پروژه «انقلاب مخملین در ایران» وجود دارد تا آنجا که افزون بر رسانههای غرب، برخی محققین غربی نیز پیرامون «شکست انقلاب نرم در ایران» مقالاتی ارائه کرده اند. همچنین پروژة گِلُوبال که به دنبال براندازی مخالفین مستکبرین هستند به ویژه کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران است تا بتوانند به هدف خود که ایجاد جنگ روانی در این کشورها است برسند نقش روشنی در فتنه داشتند.

امام جمعه کاکی فعالیت های بنیادهای کارنگی، راکفلر یا صندوق اعانه ملی برای دموکراسی را نمونه دیگری از نقش بیگانگان در فتنه سال 88 دانست و اظهار کرد: بودجه این صندوق از کنگره آمریکا تأمین میشود، این موسسه بودجه موسساتی همچون بنیاد برومند، مشارکت آموزشی زنان، نایک، موسسه دموکرات ملی، موسسه جمهوری خواه ملی تامین می کنند.

وی اضافه کرد: مواضع وزیر وقت خارجه آمریکا که چندین بار مصاحبه کرد و گفت «آمریکا در تلاش است تا به طریقی که فعالیت نیروهای دموکراتیک در ایران تضعیف نشود و همچنین این نیروها به خطر نیفتند، از آنها حمایت کند». هیلاری کلینتون در مصاحبه سوم آبان 90 با بی بی سی فارسی، به صراحت گفت: «دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند یا گفته باراک اوباما که  «ایرانیها باید شجاعت لازم برای آزادی بیان را داشته باشند و به  اعتراضات خود ادامه دهند» شواهد آشکار دخالت بیگانگان در فتنه 88 است.

وی ادامه داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی فتنه را سرمایه بزرگ خود در ایران میداند و می گوید مردم ایران باید با افزایش قدرت نظامیان در ایران مخالفت کنندکه به بسیج و سپاه و نیروهای نظامی نظام اشاره می کند. یا حرکتی که کشورهای اروپایی در تقویت و حمایت فتنه انجام دادند نمونه های آن مثلا تعرض و تهاجم به سفارتخانههای ایران در دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد ایجاد محدودیت صدور ویزا برای دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، تهدید به فراخوانی سفرای اروپایی جهت اعمال فشار بر کشور و افکار عمومی، تأسیس دفتر امور ایران در دوبی مستقر در کنسول‏گری آمریکا از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که از پایگاه ریگا در لتونی در زمان جنگ سرد با هدف فروپاشی شوروی سابق نسخه برداری شده است.

قطعنامه 1929 محصول تعامل راهبردی آمریکا و متحدانش و کمک به فتنه 88 بود

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش فتنه 88 در تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران با تصویب قطعنامه 1929 گفت: قطعنامه 1929 که دقیقا در سالگرد فتنه 88 تصویب شد، یعنی 25 خرداد 1389 (ژوئن 2010) صادر شد محصول تعامل راهبردی آمریکا و متحدانش درباره نحوه کمک به فتنه 88 در ایران –که رو به افول نهاده بود- و یکی از خروجی‌های بازنگری استراتژیک آمریکا در سیاست خود درباره ایران پس از فتنه 88 است.

امام جمعه کاکی افزود: رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه 1929 شورای امنیت دارد که تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های موثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود، تحریم‌های انرژی و مالی، که ما بحث برداشتن یکجای آن داریم در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است. اما این قطعنامه اساسا نه یک قطعنامه هسته‌ای است و نه با هدف واکنش نشان دادن به سیاست‌های هسته‌ای ایران اعمال شده است.

وی اضافه کرد: این قطعنامه حاوی نشانه‌های بسیار روشنی است در این باره که هدف اصلی این قطعنامه ایجاد نوعی دیالکتیک (رفت و برگشت/ بده بستان) با جریان فتنه در ایران بوده است. مجموعه تحریم های جدید علیه ایران بویژه در بخش هواپیمایی با مشورت جریان فتنه و به قصد حمایت از آنها از طریق ناراضی سازی مردم انجام شده است.

بیداری مردم سیلی محکمی به فتنه گران زد

امام جمعه کاکی در پاسخ به این سوال که چرا برخی به دنبال القای این نکته هستند که 9 دی روز بیدار شدن ملت بود گفت: این مردم بیدار بودند که سیلی محکمی به فتنه گران زدند و با راهبرد دقیق و شجاعانه مقام معظم رهبری و مدیریت عالی و محوریت الهی معظم له چشم فتنه را از حدقه در آوردند و فتنه گران و سران فتنه را کور کردند و خواص بی بصیرت غرق در توهم و فرتوت خسته و ناامید را تلنگر زدند و به هوش خواندند.

وی افزود: مردم بیدار بودند و هستند و آگاه و با بصیرت روز 9 دی روز بیداری مردم نیست روز بیزاری مردم از فتنه گران، سران فتنه وخواص غفلت زده در خواب بود./301/833/ب1

ارسال نظرات