۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۷۱۵۹۴
در قالب کتابی منتشر شد؛

توصیف انتقادی اخلاق جنسی در جوامع غربی و نقد آن از دیدگاه اندیشمندان غربی

دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله کتاب توصیف انتقادی اخلاق جنسی در جوامع غربی و نقد آن از دیدگاه اندیشمندان غربی به قلم فهیمه گل پروری را منتشر کرد.
توصیف انتقادی اخلاق جنسی در جوامع غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  کتاب توصیف انتقادی اخلاق جنسی در جوامع غربی و نقد آن از دیدگاه اندیشمندان غربی به قلم فهیمه گل پروری از سوی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم منتشر شد.

در بخشی از مقدمه این اثر آمده است: نیاز جنسی از غرایز و نیازهای طبیعی است که خداوند در وجود انسان قرار داده است. این غریزه یکی از عطایای الاهی در وجود انسان است که باید بر آورده شود. برآورده شدن این نیاز برای رشد فردی و اجتماعی فرد، مهم است. در اسلام تأکیدات بسیاری در آیات و روایات مبنی بر برآوردن این غریزه از راه مشروع ـ ازدواج ـ وجود دارد.

این پژوهش در صدد بررسی و آسیب شناسی مشکلات و پیامدهای برآوردن نیازهای جنسی از راه نامشروع است که بعد از انقلاب جنسی در غرب آغاز شد، این انقلاب در نتیجه تبلیغات فرهنگی رسانه ها و گرو های طرفدار داشتن رابطه جنسی آزاد وارد فرهنگ غرب شد.

پیامدهای منفی ارتباط نامشروع از جمله انحطاط نهاده خانواده، گسترش فساد و فحشا در محیط اجتماعی، حاملگی های ناخواسته در نوجوانان، سقط جنین، داشتن فرزندان نامشروع، فقر مادر و فرزند، بیماری های مقاربتی و مرگ و میرهای ناشی از آن و نیز بیماری های روحی روانی ناشی از تعدد شرکای جنسی، سراسر جامعه غرب را فرا گرفته است.

این اثر به بررسی یکی از علل مهم خیانت در میان زوج های غربی می پردازد و از آنجا که دراین تحولات ابزار فرهنگی بسیار تأثیرگذار بوده است، نقش مهم رسانه های جمعی غرب در تبلیغ و گسترش و ادامه این پیام نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در این پژوهش تلاش بر این نبوده که نظرات اسلام و ادیان ابراهیمی و یا نظرات انتقادی پژوهشگران شرقی در رابطه با آزادی جنسی بیان شود، بلکه تلاش بر آن بوده است که تحقیقات پژوهشگران غرب، که برخی از آنها طرفدار آزادی جنسی هستند و از آن دفاع می کنند، گردآوری شود.

کتاب توصیف انتقادی اخلاق جنسی در جوامع غربی و نقد آن به دنبال آگاهی به گروهی از جوانان شرقی است که در فکر داشتن آزادی به سبک غربی هستند تا تجربه های تلخ و پیامدها و عوارض منفی این راه را بدانند و راه رفته دیگران را نروند.

گستره تحولات و تاریخچه اخلاق جنسی در غرب، نقش رسانه ها در فرهنگ جنسی غرب، تأثیر ارتباط جنسی آزاد در روابط همسران، روابط آزاد و زودهنگام جنسی در نوجوانان و پیامدهای آن، بررسی و تحلیل همجسن گرایی در غرب از فصل های این کتاب به شمار می رود.

در فصل بررسی تأثیر روابط جنسی آزاد در روابط زوجین، می خوانیم: علی رغم نامناسب دانستن خیانت زن و شوهر به یکدیگر، غرب شاهد درصد بالایی از خیانت ها در زندگی زناشویی است. 22 درصد از مردان و 12 درصد از زنان امریکایی اعتراف کرده اند که به همسرشان خیانت کرده اند.

همچنین در فصل عواقب داشتن رابط آزاد جنسی در میان نوجوانان غربی، آمده است: در 10 کشور از 12 کشور توسعه یافته، بیش از دو سوم از نوجوانان رابطه جنسی دارند. در دانمارک، فنلاند، آلمان، ایسلند، نروژ، انگلستان و ایالات متحده این نسبت بیش از 80 درصد است.

کتاب توصیف انتقادی اخلاق جنسی در جوامع غربی و نقد آن به قلم فهیمه گل پروری در قطع رقعی، 216 صفحه، شمارگان 300 نسخه و به قیمت 10 هزار و 500 تومان از سوی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله منتشر شده است./920/پ202/ب2

ارسال نظرات