۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۰۳۳۸۱
عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی:

امام خمینی در عمل به تکلیف و بیان مواضع دینی تعارف نداشتند

حجت الاسلام مرویان حسینی گفت: امام خمینی(ره) اهل عمل به تکلیف بودند و در مواضع دینی خود تعارف نداشتند و صریح بودند بنابراین اگر در مسأله ای احساس وظیفه می کردند هیچ چیز ایشان را از انجام وظیفه باز نمی داشت.
حجت الاسلام مرویان حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ظهر امروز در نشست اخلاقی ماه مبارک رمضان در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی در پی شهرت نبود و حتی تا سال ها از چاپ رساله امتناع می کردند یا دیگر علمای حاضر را برای رجوع مردم معرفی می کرد اما خدا شهرتی به او داد که حتی پس از سه دهه از رحلت او همه دنیا او را می شناسند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) اهل عمل به تکلیف بودند و در مواضع دینی خود تعارف نداشتند و صریح بودند بنابراین اگر در مسأله ای احساس وظیفه می کردند هیچ چیز ایشان را از انجام وظیفه باز نمی داشت.

حجت الاسلام مرویان حسینی، مردم داری را از دیگر ویژگی های بارز امام راحل برشمرد و اظهار کرد: به خاطر همین روحیات و رعایت حال مردم بود که خدا اعتماد مردم را روزی امام خمینی(ره) کرد به گونه ای که حتی برخی که امام را هرگز ندیدند، مطیع و مرید او بوده و هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دقت امام خمینی(ره) نسبت به مسائل جزئی افزود: ایشان نه تنها در ارتباط با انسان ها بلکه در برخورد با کوچکترین موجودات و حیوانات هم حقوق و ظرایف را رعایت می کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در میان خانواده نیز ویژگی های قابل توجهی داشت که حقیقتا الگوی والایی برای ما ترسیم کرده است؛ مانند ینکه تا همسرشان سر سفره نمی نشست، دست به غذا نمی زدند یا ساعات شب بیداری برای نگهداری از فرزندان را با هم تقسیم می کردند.

حجت الاسلام مرویان حسینی تأکید کرد: شخصیت علمی، معرفتی، معنوی و الهی سیاسی امام سرمایه  انقلاب اسلامی است؛ امروز هم هر جا عزت و افتخاری برای نظام اسلامی وجود دارد، به برکت شخصیت کم نظیر امام خمینی(ره) است.

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی در ادامه به پایان دهه اول ماه مبارک رمضان به عنوان دهه رحمت اشاره و تصریح کرد: از خصوصیات ماه رمضان و نیز ویژگی های مورد تأکید درزندگی انسان اصل رحم است؛ اگر بخواهیم اخلاق خود را اصلاح کنیم یک راهش رحم به اطرافیان به ویژه کوچکترها و زیردستان است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: «تعجب می کنم از کسی که توقع رحمت از خدا دارد در حالی که به مردم رحم نمی کند»./202/930/ب1

ارسال نظرات