۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۰۴۸۱۷
حجت الاسلام ماندگاری:

فهم عمیق، حسین فهمیده را به وادی شجاعت و شهادت کشاند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ملاک شخصیت لباس و پست و مقام نیست بلکه میزان فهم و معرفت افراد است، گفت: فهم عمیق آن نوجوان ۱۳ ساله را شهید فهمیده کرد.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند منبع همه خوبی‌ها است.

وی افزود: خداوند تنها رفع کننده نیازهای بشری و سیراب کننده انسان‌ها از کمالات الهی است به همین سبب ظالمان حقیقی آنانی هستند که از یاد خدا غفلت می‌کنند.

حجت الاسلام ماندگاری با استناد به آیه 44 سوره یونس، ابراز کرد: خداوند در این آیه شریف می‌فرماید «خداوند ذره‌ای به بنده‌اش ظلم نمی‌کند بلکه این خود انسان است که در حق خود ظلم می‌کند»، یکی از مصادیق ظلم غفلت از یاد خداست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هدایت، نصرت، رحمت، برکت و مغفرت از ثمرات یاد خداست محرومیت از این امور متعالی نتیجه نامطلوب غفلت زدگی است که بزرگترین ظلم انسان به خودش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه غفلت مانع انجام کار خیر است، گفت: انحرافات فکری، تجاری و شخصی ناشی از عدم آگاهی انسان و از نتایج غفلت است. در انحراف شخصیتی پول و قدرت ملاک برتری است در حالی که میزان درک و فهم اشخاص بیانگر جایگاه شخصیتی آنان است.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: خداوند علما را مورد تکریم قرار داده است، بنابراین عالمان باید از سوی مردم مورد تکریم قرار بگیرند، این در حالی که سخنی از تکریم قدرتمندان و ثروتمندان در قرآن ذکر نشده است پس نتیجه می‌گیریم که باید برای آنان دعا کنیم تا از امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفته به درستی استفاده و به نفع مردم بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: بنابراین علامت شخصیت در دستگاه خدا و قیامت فهم والا است نه مدرک بالا؛ ملاک شخصیت، لباس و پست و مقام نیست بلکه فهم و معرفت افراد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۳۶ هزار شهید ما در دوران دفاع مقدس از شهدای دانش آموز هستند که سن اکثر آنان بین 11 تا 17 سال بود که یکی از آنان را رهبر کبیر انقلاب فرمودند رهبر ما آن طفل 13 ساله است؛ سخن امام راحل بیانگر فهم عمیق شهید فهمیده است./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات