۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۰۹۲۶۶
جلیلی مطرح کرد؛

آتش به اختیار یعنی تکلیف شناسی و اقدام به موقع

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «آتش به اختیار» بدین معنا است که زمان شناس باشیم و به موقع به تکلیف عمل کنیم نه اینکه وقتی کار از کار گذشت و تمام شد تازه با صد شرط و شروط به فکر انجام مسؤولیت بیفتیم.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در جلسه تفسیر آیات سیاسی قرآن که با حضور جمعی از دانشجویان و طلاب در دفتر وی برگزار شد، گفت: «آتش به اختیار» به معنای سر باز نزدن از بدیهی ترین وظایف اجتماعی، سیاسی و قانونی است؛ بر این اساس برای فرار از انجام وظایف قانونی و دینی نباید بهانه جویی کرد.

وی افزود: نباید برای فرار از مسؤولیت بهانه‌های بنی‌اسرائیلی در آورد و انجام تکالیف بدیهی و ابتدایی که همگان مخاطب آن هستند منوط به این شود که باید حتما به شخص من در این مورد دستور یا اجازه‌ای داده شود.

جلیلی در ادامه با اشاره به آیات 44 و 45 سوره توبه، تصریح کرد: بر اساس این آیات، انجام بدیهی ترین وظایف قانونی و اجتماعی نباید معطل بماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با قرائت آیه 83 سوره توبه بر مؤلفه «زمان‌شناسی و انجام مسؤولیت در وقت خود» تأکید کرد و گفت: «آتش به اختیار» بدین معنا است که زمان شناس باشیم و به موقع به تکلیف عمل کنیم نه اینکه وقتی کار از کار گذشت و تمام شد تازه با صد شرط و شروط به فکر انجام مسؤولیت بیفتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات ابتدایی سوره احزاب، گفت: بر این اساس باید نسبت به تحقق مطالبات رهبری اهتمام داشته و در برابر تردیدها و تهدیدها مقاومت کنیم.

جلیلی افزود: «آتش به اختیار» یعنی اگر رهبری از ما مطالبه‌ انجام تکلیف می‌کند، نگوییم این را خود ایشان انجام می‌دهد و اگر کسانی نمی‌خواهند برای انجام مسؤولیت و تکالیف قانونی هزینه بدهند، بی‌عملی خود را توجیه نکنند و به آن القاب موجه ندهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: بُعد دیگر معنای «آتش به اختیار» یعنی قانون، اسلام و اخلاق برای ما تکالیفی قرار داده است که نباید در انجام آن کوتاهی کنیم و مدعیانی که تکالیف قانونی، اخلاقی و دینی خود را انجام نمی‌دهند، برای شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت توجیه نیاورند.

وی تأکید کرد: طبق آیات 64 و 79 سوره توبه استهزای دیگران نباید مانع انجام عمل صحیح شود بلکه با وجود استهزا و مخالفت پوچ اندیشان باید انجام وظیفه صورت گیرد و کسانی با خالی کردن دل انسان مانع رفتارهای صحیح نشوند.

جلیلی در پایان اضافه کرد: آتش به اختیار یعنی عمل به آنچه بدان عهد بسته ایم، حمل صادقانه و مؤمنانه امانت الهی و حرکت از سر صدق و در زمره‌ صادقین قرار گرفتن./۹۳۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات