۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۳۰۲۰۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

فعالیت ۱۱۲ روحانی مبلغ در مدارس خراسان شمالی، پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۰ هزارنفری مردم استان برای اربعین و ضرورت اشراف روحانیون بر آسیب‌های فضای مجازی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی از فعالیت ۱۱۲ روحانی مبلغ در مدارس شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: از این تعداد، 52 مبلغه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان‌های دخترانه در ساعات آموزشی در کنار دانش آموزان برنامه‌های مشاوره‌ای، دینی و تبلیغی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه حضور مبلغان در مدارس بهترین روش برای آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با مسائل دینی و مذهبی است، گفت: استفاده از مبلغان آگاه در مدارس سبب جذب دانش آموزان به دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین خدا است.

پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۰ هزارنفری مردم خراسان شمالی برای اربعین

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال ۱۰ هزار نفر از مردم استان ثبت‌نام کنند.

وی اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و 800 نفر از مردم استان در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار نفر نام‌نویسی کنند.

وی با بیان اینکه بنا بر تصمیم ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین تنها در قالب سامانه سماح انجام خواهد گرفت، افزود: با توسعه این سامانه امسال 16 قابلیت جدید در سامانه سماح ایجاد شده است.

ضرورت اشراف روحانیون بر آسیب‌های فضای مجازی

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان تأکید کرد: روحانیون باید بر آسیب‌های ناشی از فضای مجازی اشراف کامل داشته باشند.

پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و مبلغان شیروان، اظهار داشت: در جامعه امروز فضای مجازی با زندگی روزمره عجین شده است و می‌توان گفت تقریباً تمام افراد دنیای واقعی در این فضا حضور دارند، ازاین‌رو این فضا هم فرصت و هم تهدید است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سودجویی‌ها و آسیب‌هایی که دامن‌گیر کاربران شبکه‌های مجازی می‌شود، از سر ناآگاهی در استفاده از این فرصت است، افزود:‌ با توجه به اینکه سن استفاده از فضای مجازی در جامعه کاهش پیداکرده و در حال حاضر نوجوانان نیز امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دارند، باید روحانیون و مبلغان نیز به این عرصه ورود پیدا کرده و اشرافیت داشته باشند.

فراموش کردن معروف؛ بزرگ‌ترین منکر

حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: فراموش کردن معروف٬ بزرگ‌ترین منکر است و بی‌توجهی به این معروف‌ها زمینه بزرگ شدن منکرات را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: در کلام اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ‌ترین فایده امربه‌معروف٬ دعوت به اسلام است، در واقع آمر به معروف مردم را به اسلام و شرع مقدس دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه انجام واجب و ترک محرمات، بهترین شیوه دعوت به اسلام است، افزود: فایده دوم امربه‌معروف، جبران شدن ظلم‌هایی است که در جامعه اسلامی انجام می‌شود، اگر کسی به انسان ظالم تذکری داد و این موضوع در جامعه فراگیر شد، اسلام معنای حقیقی خود را پیدا می‌کند./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات