۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۳۷۴۹۷
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خبر داد؛

برگزاری دو کنگره ملی مذهبی تا پایان سال در آمل

امیرنیا از برگزاری کنگره ملی مذهبی میرقوام الدین مرعشی و محمد ابن جریر طبری تا پایان سال در آمل خبرداد و گفت: تکریم و بزرگداشت علما و بزرگان امری مهم و اساسی است که باید در این راستا تلاش شایسته ای انجام شود.
اختتامیه کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، امیر امیرنیا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با بیان اینکه تاریخ مازندران مشحون از فداکاری عالمان وارسته و مردم آن در دفاع از اهل بیت(ع) کوشا بودند، گفت: مازندران مهد پرورش عالمان دین مدار و طلایه داران علمی و معنوی است.

وی افزود: آمل، شهری به قدمت تاریخ کهن ایران زمین، مهد دانش، فرهنگ و هنر، سرشار از یادگاران پرفروغ تمدن، برخوردار از چهره های درخشان علمی، ادبی، دینی و رجال سیاسی در سه دوره از تاریخ معاصر ملک داری بوده است.

وی به وجود علما و دانشمندان بزرگ در این شهرستان از قبیل شيخ ابوالعباس قصاب آملی، اعر زاهد قاضی هجيم آملی، قاضی ابواحمد آملی و آیت الله میرزاهاشم آملی و دیگر بزرگان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی به عنوان دو ستاره درخشان در آسمان علم و فقاهت می درخشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با بیان اینکه امروز ما نیاز داریم که بزرگان خود را به نسل جوان معرفی کنیم، گفت: براساس برنامه ریزی قرار است که در هر سال دو کنگره ملی مذهبی در این شهرستان برگزار شود.

امیرنیا از برگزاری کنگره ملی مذهبی میرقوام الدین مرعشی و محمد ابن جریر طبری تا پایان سال در آمل خبرداد و عنوان داشت: میرقوام الدین مرعشی معروف به میر بزرگ سر سلسله سلاطین مرعشی مازندران و از فرزندان علی المرعش پسر عبدالله بن محمد بن حسن بن حسین الاصغر از فرزندان امام چهارم است.

وی اشاره کرد: مقبره وی با عنوان مشهد میربزرگ از بناهای تاریخی مهم و بزرگ مازندران مربوط به قرن هشتم هجری قمری و دوره صفوی است که در محوطه مصلی آمل قرار دارد.

وی گفت: محمد بن جریر طبری در سال ۲۲۴ هجری قمری برابر با ۲۱۸ هجری شمسی در آمل چشم به جهان گشود و در عین مورخ بودن مفسری پرتوان نیز بود، وی کتاب تاریخ طبری را نگاشت که در آن وقایع به ترتیب سال تنظیم شده و تا سال ۳۰۲ هجری را در برمی گیرد و تاریخ طبری مرجع عمده تاریخ جهان و ایران تا اول سده چهارم هجری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل اظهارداشت: تکریم و بزرگداشت علما و بزرگان امری مهم و اساسی است که باید در این راستا تلاش شایسته ای انجام شود.

وی بیان داشت: ضرورت دارد نسبت به معرفی بزرگان خود کوشا بوده و سیره نورانی و آثار و اندیشه های آنان را به آحاد مردم و نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

امیرنیا تصریح کرد: معرفی اندیشه ها و روش زندگانی علما و بزرگان دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و الگوگیری نسل جوان جامعه از این افتخارات ارزنده اثربخشی شایسته ای دارد./1314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات