۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۵۴۴۱۹
امام جمعه زنجان:

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده اتحاد و انسجام ملت ایران است

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در واقع انسجام، وفاداری و اتحاد ملت است، گفت: از همین رو انتظار داریم امسال نیز مردم مثل همیشه حضور باشکوهی داشته باشند.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز پس از گذشت 40 سال شاهد شکوفایی انقلاب اسلامی و موفقیت روز افزون آن در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی پر از دستاوردهای عظیم در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه‌های علمی و خدمت‌رسانی است، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با افتخار در عرصه‌های مختلف می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی طاغوت بود، گفت: همچنین در روز 23 بهمن نیز کمیته‌های داخلی‌ برای مقابله با توطئه‌گران و ضد انقلاب داخلی تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه این کمیته‌ها حتی در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان لشگر روح‌الله خدمات ارزنده‌ای ارائه کردند، افزود: اما پس از  آرام شدن اوضاع مسؤولان تشخیص دادند که ژاندارمری در یک عرصه، شهربانی در یک عرصه و کمیته نیز در عرصه‌ای دیگر فعالیتت کند.

وی با اشاره به اینکه 25 بهمن سال 1367 نیز سالروز صدور حکم تاریخی امام راحل بر علیه نویسنده کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی بود، گفت: دشمنان اسلام نیز با به میان آوردن این شخص در تلاش بودند که حساسیت مسلمانان را بسنجند که در نهایت امام راحل حکم ارتداد این فرد را صادر کرد.

امام جمعه زنجان همچنین بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امسال تاکید کرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن بسیار ویژه است و امسال راهپیمایی باید همچون 22 بهمن سال 1357 باشد و مردم مثل همان روز در صحنه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه عظمت راهپیمایی 22 بهمن در شکوه 40 سال قبل قرار دارد، بلکه اهمیت آن بیشتر نیز است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود مطرح کردند که انقلابیون امروز ایستاده‌تر، آگاه‌تر و بصیرتر از روزهای نخست انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری "اکنون که انقلاب در حال ورود به 40 سالگی خود است، اصول و مبانی، ثابت و پایدار مانده، اما از این درخت تناور و ریشه دار، میوه‌های جدید بروز کرده است"، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری "کانون اصلی مقابله دشمنان با انقلاب اسلامی را جلوگیری از ظهور ثمرات جدید و استمرار و استقامت انقلاب هستند و  منظور از دشمنان همان کسانی هستند که با پیروزی انقلاب اسلامی،  حکومت دست‌نشانده و مطیع آنها در این منطقه حساس سرنگون شد که در رأس آنها دولت امریکا قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه امروز برای همه دنیا ثابت شده است که آمریکا می‌خواست و نتوانست، گفت: در مقابل آمریکا ایران قرار دارد که خواست و توانست.

وی با اشاره به اینکه مردم پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: مردم از دولت اسلامی طرفداری می‌کنند و طرفداری از دولت اسلامی در واقع طرفداری از اسلام است.

امام جمعه زنجان با تأکید بر حضور همیشه در صحنه مردم افزود: اگر مردم در صحنه نباشند، کاری از پیش نخواهد رفت از همین رو انتظار داریم که 22 بهمن مردم همه باهم و یکپارچه در صحنه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در واقع انسجام، وفاداری و اتحاد ملت است، گفت: از همین رو انتظار داریم امسال نیز مردم مثل همیشه حضور باشکوهی داشته باشند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات