۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۲۰۰

پاسخ دندان‎شکن جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی

پاسخ سنگین جبهه مقاومت به اقدامات رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم را سردرگم کرده است به طوری که کابینه بنیامین نتانیاهو در معرض سرنگونی قرار گرفت.
گردان القسام فلسطین بمباران فلسطین جبهه مقاومت فلسطین جبهه مقاومت فلسطین

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: آتش تنش های رژیم اشغالگر صهیونیستی با گروه های مقاومت فلسطینی از بامداد دوشنبه تا روز گذشته به شدت افزایش یافت به طوری که اسرائیل مجبور به اعلام آتش بس شد. در این گزارش سعی شده است روند آغاز و پایان این درگیری و عوامل موفقیت جبهه مقاومت را به صورت مختصر تقدیم خوانندگان گرامی کنیم.

خلاصه ماجرا

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با نفود به شرق خان یونس واقع در جنوب غزه، دو تن از فرماندهان گردان های قسام را ترور و جنگ افروزی در غزه را آغاز کردند و درپی تشدید درگیری ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به فرانسه را ناتمام گذاشت.

«عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس در شرق خانیونس، دوشنبه طی بیانیه ای در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای انجام عملیاتی بزرگ علیه مقاومت در غزه برنامه‌ریزی کرده بود اما موفق به اجرای آن نشد و پس از شکست عملیات، خودروی صهیونیستی تلاش کرد فرار کند و جنگنده‌های صهیونیستی برای این منظور وارد عمل شدند تا پوشش لازم را برای نیروهای خود فراهم کنند. نیروهای القسام، این نظامیان را تا حصار مرزی غزه دنبال کردند و دشمن متحمل خسارت‌های زیادی شد.

القسام ادامه داد: دشمن به کشته شدن افسری ارشد و زخمی شدن یک نفر دیگر اعتراف کرد و یک بالگرد نظامی در نزدیکی حصار مرزی غزه با فلسطین اشغالی فرود آمد تا نظامیان صهیونیستی را انتقال دهد.

شاخه نظامی حماس سپس اعلام کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای پاک کردن آثار جرم، خودرویی را که نظامیان صهیونیست سوار بر آن بودند با یک فروند موشک از بین بردند. نیروهای اسرائیلی که به منظور این عملیات فرستاده شده بودند و نیز عوامل پشت پرده این امر، شکست سختی خوردند.

«عاموس یادلین» رییس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود که کابینه امنیتی این رژیم در مرحله آینده با آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس موافقت خواهد کرد و این توافقنامه شامل مذاکرات درباره اسرائیلی‌های بازداشت‌شده در غزه و جنازه نظامیان اسرائیلی در اسارت مقاومت خواهد شد.

تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه با تلفات سنگینی برای شهرک نشینان صهیونیست به همراه بود، منابع اسرائیلی اعلام کردند در این حملات بیش از 400 راکت، خمپاره و موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

سه ساختمان چند طبقه در شهرک‌های صهیونیست نشین «نِتیووت» و «عسقلان» بر اثر برخورد مستقیم راکت‌های مقاومت به طور کامل نابود شدند. یک اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست نیز که از شهرک «سدیروت» در حال حرکت به سمت مرز غزه بود، برای اولین بار به‌وسیله یک موشک ضد تانک مقاومت، منهدم شد.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از ارائه آمار تلفات انهدام این اتوبوس خودداری می‌کند اما رسانه‌های مستقر در فلسطین اشغالی می‌گویند تا کنون 3 شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر پاسخ موشکی مقاومت کشته شده و حداقل 85 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در نوار غزه رأی مثبت داد و تلاش های مصر موجب آغاز آتش بس بین مقاومت و دشمن صهیونیستی شد و گروه های مقاومت فلسطین تا زمانی که دشمن صهیونیستی به آتش بس پایبند باشد، به آن پایبند خواهند بود.

واکنش ها به تجاوز رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای پاسخ موشکی شب گذشته مقاومت در غزه علیه رژیم صهیونیستی را ستود و آن را شجاعانه و نشانگر اراده و پایبندی ملت فلسطین در دفاع از سرزمین خود دانست.

در این بیانیه آمده است: ملت شجاع فلسطین قادر به سدکردن تجاوزات دشمن و ناکام کردن توطئه های آن است.

حزب الله تاکید کرد که رزمندگان فلسطین در رویارویی قهرمانانه خود با سربازان اشغالگر در خان یونس چنان درسی به دشمن دادند که قبل از هر تجاوزی به دقت فکر کند.

این حزب همچنین تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و عملیات ترور یکی از رهبران مقاومت را محکوم کرد.

حزب الله از ملت های عربی و اسلامی خواست تا در کنار ملت فلسطین و گروه های مقاومت آن بیایستند.

جیسون گرین‌بلت نماینده ویژه «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا در پستی توئیتری درباره آخرین تحولات رخ داده بین حماس و صهیونیست‌ها نوشت: «ما همراه اسرائیل هستیم زیرا از خود مقابل این حملات دفاع می‌کند.»

وی در این پست توئیتری بدون هیچ اشاره‌ای به حمله تروریستی صهیونیست‌ها به مواضع حماس، با محکوم کردن حمله‌های رزمندگان حماس به اراضی اشغالی مدعی شد که حماس به فلسطینی‌ها و غزه اهمیتی نمی‌دهد و فقط در پی پیشبرد اهداف سیاسی است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار خویشتنداری تمامی طرف ها در نوار غزه شد.

فوزی برهوم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم اظهارداشت: که حادثه خانیونس مسیر نبرد با رژیم اسراییلی را تغییر داد و دشمن ثابت کرد که به محاصره نوار غزه اصرار دارد.

وی با تاکید به اینکه مقاومت با پاسخ امروز معادله جدیدی را در منطقه و روند نبرد با دشمن صهیونیستی ساخت گفت که رژیم اسراییلی مسؤول هر نوع پیامد این حمله است.

عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم نوشت: حق ملت فلسطین و ساکنان غزه است که این پیروزی را جشن بگیرند و در مساجد تکبیر بگویند چرا که اگر پایداری و مقاومت آن ها نبود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر یاغی رژیم صهیونیستی هرگز آتش بس را نمی پذیرفت و به بمباران غزه از زمین، دریا و هوا ادامه می داد.

وی افزود: اسرائیلی ها فقط زبان زور را می فهمند و مردان مقاومت چه در غزه و چه در کرانه باختری بیشترین تسلط را به این زبان دارند و همه شاخص ها نشان می دهد که این عادلانه است و همه زبان های دیگر را کنار می زند.

جمانه غنیمات وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی اردن با هشدار نسبت به خطرآفرین بودن تشدید تنش ها در نوار غزه، بر اهمیت توقف عملیات خصمانه و لزوم خویشتن داری و اتخاذ اقدامات عملی برای پایان دادن به مشکلات بشردوستانه مردم نوار غزه تاکید کرد.

سخنگوی دولت اردن همچنین گفت: تنها راه برون رفت از بحران غزه، راه حل سیاسی و بازگشت فلسطینی ها و اسرائیل به پای میز مذاکره است.

وزارت امورخارجه روسیه در این بیانیه با ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش ها میان ساکنان نوار غزه و رژیم صهیونیستی، از طرف های درگیر خواست که فورا به آتش بس در این منطقه تن بدهند.
این وزارتخانه تل آویو را مسؤول ناآرامی های اخیر در منطقه دانست و اعلام کرد: از فلسطینی ها و اسرائیلی ها می خواهیم که فورا به آتش بس بازگردند و ضمن حفظ خویشتن داری، برای دوری از عواقب غیر قابل پیش بینی این اقدامات، تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.

جواب داندان شکن جبهه مقاومت به رژیم صیهونیستی

رژیم اشغالگر صهیونیستی بارها طی چند سال گذشته عملیات نفوذ و ترور شخصیت های مختلف و فرماندهان گردان های مقاومت در نوار غزه را انجام داده بود اما تاکنون جواب داندان شکنی مانند این چند روز گذشته از رزمندگان اسلام دریافت نکرده بود. پاسخ کوبنده گردان القسام به رژیم صهیونیستی از جنبه های مختلف حایز اهمیت است: 

۱. استفاده از موشک های جدید با قدرت تخریب و نقطه زنی بسیار

۲. هدف گیری موشک ها بر یک نقطه از اراضی اشغالی (عسقلان)

۳. شکست سامانه گنبد آهنین

۴. اعلام ضعف اطلاعاتی و امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی

۵. به هلاک رساندن تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی

به طور یقین اعلام آتش بس از سوی رژم صهیونیستی، آنهم پس از دو روز و پاسخ سنگین جبهه مقاومت به اقدامات رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم را سردرگم کرده است به طوری که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفاد می دهد و کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در معرض سرنگونی قرار گرفت.

جبهه مقاومت در حالی طی دو روز سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد که برخی از سران کشورهای عربی مانند بحرین،‌ عربستان،‌ امارات و عمان درپی عادی سازی روابط خود با این رژیم کودک کش و خیانت به مردم مظلوم فلسطین هستند. 

ارسال نظرات