۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۰۰۲۳۷
در همایش امام علی الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز مطرح شد؛

از نقد نظریه والزر تا بررسی فساد و تبعیض از منظر نهج البلاغه

از نقد نظریه والزر تا بررسی فساد و تبعیض از منظر نهج البلاغه
رییس کمیسیون امام علی و عدالت اجتماعی هفت مقاله مطرح شده در این کمیسیون را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نعمت الله صفری در آیین اختتامیه همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیسیون امام علی(ع) و عدالت اجتماعی گفت: در این کمیسیون هفت مقاله ارائه شده است.

رییس کمیسیون امام علی(ع) و عدالت اجتماعی ادامه داد: حجت الاسلام حبیب الله بابایی و کریمی به ارائه مقاله اخوت دینی و کارکردهای عدالت ساز آن در وضعیت نابرابری پیچیده پرداخته اند که در این مقاله نظریه والزر در زمینه برابری پیچیده، مطرح و تلاش شده است با استفاده از نهج البلاغه پاسخ آن داده شود.

وی با بیان این که محمد جواد فلاح نیز با ارائه مقاله معیارها و گونه های انصاف در اخلاق حکومتی امام علی(ع) با تأکید بر نامه 53 نهج البلاغه در همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز شرکت کرده است، گفت: در این مقاله هشت معیار برای انصاف مطرح شده است.

صفری با اشاره به ارائه مقاله سبک شناسی مواجهه امیرمؤمنان علی(ع) با گسست های فعال اجتماعی در بازه زمانی حکومت در کمیسیون امام علی(ع) و عدالت اجتماعی اظهار کرد: حجت الاسلام عرفان در این مقاله گسست های فعال اجتماعی، با استفاده از مطالعات جامعه شناسی را بر شمرده است و بیان می کند که امام علی(ع) در زمان حکومت خود با این گسست ها چگونه برخورد می کرده است.

وی خاطرنشان کرد: احمد اولیایی نیز مقاله امام علی(ع) و عدالت فرهنگی را ارائه کرد که در این مقاله به بررسی عدالت فرهنگی پرداخته شده است.

رییس کمیسیون همایش امام علی(ع) و عدالت اجتماعی اضافه کرد: سید علی اصغر میر خلیلی نیز به تبیین مقاله مفهوم شناسی عدالت و الزامات اجرایی شدن آن براساس سیره علوی پرداخت که می گوید امام علی(ع) در عرصه های گفتمان سازی و نظام سازی اقداماتی انجام داده است.

وی با بیان این که مقاله التوزیع و الرقابه المالیه و اثرها فی التنمیه الاقتصادیه فی عهد امیرالمؤمنین علی(ع) از دیگر مقالات ارائه شده در کمیسیون امام علی(ع) و عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: این مقاله از سوی زمان عبید وناس از استادان دانشگاه عراق ارائه شده است که به بررسی کیفیت توزیع، نظارت و کیفیت رشد اقتصادی در زمان حکومت امام علی(ع) پرداخته است.

صفری بیان کرد: حجت الاسلام علی جعفری نیز مقاله توازن فساد و تبعیض در نهج البلاغه را ارائه کرد./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات