۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۶۴۴
استاد حوزه علميه:

مبلغان دینی و مربیان مدارس نماد دین باشند

مبلغان دینی و مربیان مدارس نماد دین باشند
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مبلغان دینی و مربیان مدارس باید نماد دین باشند، گفت: این کار نیاز به صبر زیاد و گذشت و فداکاری آگاهانه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داریوش عشقی بعد از ظهر امروز در سومین روز دوره تقویت آگاهانه دین شناسی فطری در کودکان و نوجوانان که در حوزه علمیه حضرت زینب (س) آران و بیدگل برگزار شد با اشاره به بیان فلسفه عبادت برای کودکان و نوجوانان، گفت: به جای گفتن ثواب و عقاب نماز به نوجوانان باید آثار وضعی نماز در زندگی انسان بیان شود.

وی با بیان اینکه باید به نوجوانان فرصت داد تا لذت عبادت را تجربه کنند، افزود: نوجوانان اگر به این باور برسند که عبادت دارای اثر و دستاورد است و اثر نماز خواندن را تجربه کنند با آغوش باز نماز خوان خواهند شد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که مبلغان دینی و مربیان مدارس باید مجسمه و نماد دین باشند اظهار داشت: این کار نیاز به صبر زیاد و گذشت و فداکاری آگاهانه دارد.

به گفته وی، کودکان و نوجوانان به همدلی و همدردی و احترام نیاز دارند و شخصیت آن‌ها به گونه‌ای است که آماده الگوپذیری هستند از این رو به جای اینکه آن‌ها را جذب شخص خود کنید آن‌ها را جذب شخصیت خود کنید.

حجت الاسلام عشقی به سه راه ارتباطی دیداری، شنیداری و احساسی با کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: برای ارتباط با کودکان باید انعکاس محتوا و انعکاس احساس را با هم داشت و با پیداکردن راه‌های ارتباطی هر فرد با او ارتباط برقرار کرد.

وی خطاب به بانوان مبلغه بیان کرد: برای جذب کودکان و نوجوانان به دین و موضوعات دینی باید مراقب باشید قبل از اینکه بخواهید برای مذهب صحبت کنید باید معنویت را در آن‌ها پرورش و در ادامه نیز آن را تقویت کرد.

لازم به ذکر است، توجه به روح فطرت و خداگرایی در انسان، تقویت انگیزه‌های درونی نوجوانان، ترغیب نسل نوجوان و جوان به مناسک دینی، توجه به بشارت و تشویق در تقویت احساسات درونی، بازیادآوری وجوه ممتاز تقید دینی و موفقیت در زندگی، جذاب سازی فعالیت‌ها بر اساس علایق و نبوغ کودکان و نوجوانان، توجه به تشکیل حلقه‌های معرفت گرایی دینی و افزایش انگیزه‌های درونی، ایجاد اتصال بین فعالیت‌ها و یادگیری آموزه‌های معرفتی و دینی در دو بعد آموزش رسمی و غیررسمی از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

شایان ذکر است، دوره آموزشی تقویت دین شناسی فطری در کودکان و نوجوانان به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری مدیریت حوزه علمیه حضرت زینب (س) به مدت ۱۶ ساعت برگزار شد و در پایان این دوره با برگزاری آزمون علمی، کسانی که حد نصاب قبولی در دوره را کسب کنند گواهینامه آموزشی دریافت خواهند کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات