۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۳۱۳
رییس حوزه هنری خوزستان مطرح کرد؛

تضعیف اختیارات نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد، آسیبی جدی است

تضعیف اختیارات نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد، آسیبی جدی است
حجت الاسلام طباطبایی گفت: تضعیف نیروی انتظامی از سوی نهاد‌های دولتی برای مصالح حزبی یکی از آسیب‌های بزرگ در برخورد با مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.
حجت الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، رییس حوزه هنری خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه برای زندگی در جامعه ایران تابع عرف، شرع و قانون هستیم، اظهار داشت: این سه عنصر تشکیل دهنده یک فرآیند اخلاقی و اجتماعی برای زندگی مردم هستند؛ از این رو در بحث حجاب در چندین حوزه از جمله حوزه فرهنگ بد عمل کردیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ به وظایف خود عمل نکردیم، افزود: پاشنه آشیل ما در حوزه فرهنگ به آموزش و پرورش و آموزش عالی باز می‌گردد که با ابراز تأسف باید گفت سهل انگاری بزرگی رخ داد و در ۱۳ سال اخیر نتوانستیم دختر و پسری باورمند به حجاب و پوشش اسلامی، اخلاقیات و قانون مداری پرورش دهیم.

تضعیف نیروی انتظامی از سوی نهاد‌های دولتی

این مقام مسؤول ادامه داد: در حوزه رسانه، تلویزیون و سینما نیز نه تنها خوراک لازم فرهنگی برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی جامعه را تأمین نکردیم بلکه در نقطه مقابل با تولید فیلم‌های سبک و سطحی و گاهی رو به ابتذال، فرهنگ ولنگاری را در جامعه رواج دادیم.

حجت الاسلام طباطبایی، تضعیف نیروی انتظامی از سوی نهاد‌های دولتی در قالب چارچوب حقوق شهروندی و احترام به نظام و جامعه مدنی را یکی از آسیب‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: عملا اختیارات نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اخلاقی و اجتماعی کم شد و برخی جریان‌های سیاسی کشور بخاطر مسائل حزبی و جناحی آمدند قانون و شرع و اخلاق اجتماعی را فدای رأی آوری و قدرت طلبی کردند.

وی بیان داشت: برخی‌ها در برخورد با موارد هنجارشکن بجای جانبداری از حق به سوی خطاکار روی آوردند که در جریان اخیر تذکر اخلاقی و قانونی راننده ماشین (اسنپ) به خانم بدحجاب شاهد بودیم که همان خانم با استفاده از فضای مجازی هیاهو و سرو صدای زیادی ایجاد کرد و بجای توبیخ شان در عدم التزام به قانون فضای عمومی و چارچوب‌های شرکت اسنپ، از وی تفقد و دلجویی صورت می‌گیرد.

عدم بکارگیری نیروی متعهد در نهاد‌های فرهنگی

این مقام مسؤول با بیان اینکه وظیفه نهاد‌های فرهنگی تولید محتوای تأثیرگذار و بکارگیری نیرو‌های متعهد است، عنوان داشت: با عدم بکارگیری نیروی متعهد در نهاد‌های فرهنگی به هیچ وجه نمی‌توان انتظار تقویت اخلاق و حجاب را در جامعه داشت.

عدم پرورش هنرمند باورمند و متعهد

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: یک سوپر استار در تلویزیون نقش بسیاری محدودی را با حجاب بازی و مردم طی ۳۰ یا ۴۰ قسمت با او همزاد پنداری می‌کنند، اما پس از اتمام فیلم شاهد عکس‌های بی حجاب و بدحجاب آن بازیگر در فضای عمومی و مجازی هستند، عملا با چنین اقدامی به باور‌ها و اعتقادات مردم لطمه وارد شده و به جوانانی که از او الگو برمی دارند، صدمه وارد می‌کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه هنرمند باورمند و متعهدی را به بار نیاوردیم، افزود: هنرمند باورمند و متعهد وقتی یک نقش اثرگذار را باحجاب و پوشش اسلامی در رسانه و سینما ایفا کند، قطعا در ادامه چنین پوششی را حفظ خواهد کرد، اما زمانی که با حجاب یک بازیگر، بازی شود قطعا باور جامعه به ویژه نسل جوان دچار تغییر خواهد شد.

ضرورت برخورد جدی قضات با هنجارشکنان

رییس حوزه هنری خوزستان از قضات و دادستان‌ها خواستار برخورد جدی با موضوعات هنجارشکن شد و گفت: باید یک وجدان بیداری باشد تا با انعکاس هنجارشکنی‌ها شاهد ورود دادستان‌ها باشیم و گرنه در صورت عدم اطلاع رسانی به هیچ وجه شاهد برخورد نخواهیم بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه باید از رسانه‌ها و منعکس کنندگان هنجارشکنی‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی تقدیر به عمل آید، بیان داشت: از این‌ها به عنوان وجدان بیدار یک جامعه متعهد تقدیر شود نه اینکه آن‌ها را توبیخ و سرزنش کنیم که در این صورت دیگر کسی آسیب‌های اجتماعی را منعکس نمی‌کند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه از رسانه‌ها و فضای مجازی و عمومی باید بیشترین استفاده را برای متعهد بار آوردن جامعه و تقویت باور‌های اخلاقی و اجتماعی کرد، گفت: وظیفه رسانه‌ها اطلاع رسانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است همانطور که در حوزه موفقیت‌های اجتماعی وارد عمل می‌شوند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات