۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۱۰۷۲۷
عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور:

کار رسانه ای قوی و سریع در امر تبلیغ اهمیت فراوانی دارد

کار رسانه ای قوی و سریع در امر تبلیغ اهمیت فراوانی دارد
حجت الاسلام وکیل پور کار رسانه ای قوی و با سرعت را در امر تبلیغ مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تبلیغ درون حوزه های علمیه و برای خود طلاب نیز باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور در این نشست اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن فرمودند: امام همچون دیده بان است؛ امروز دیده بان می‌ گوید ما پیروز میدان هستیم و اگر رهبر معظم انقلاب دستوری می دهند برای این است که کشته کمتری بدهیم و الا ما پیروز هستیم.

این راوی دفاع مقدس عنوان کرد: امام به عنوان دیده بان انقلاب بر دفاع مقدس تأکید زیادی کردند، اما جای تعجب است که گاهی در قفسه های کتاب های جای شهدا خالی است، چراکه دیده بان خط دشمن را می‌ بیند و عقبه را هم می‌ بیند و می‌گوید: راه پیروزی برگشت به مسیری است که شهدا رفتند؛ ما یک گیرمان این است که هنوز به دیده بان اعتقاد نداریم و از او عقب تریم.

حجت الاسلام وکیل پور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که مهمترین مسأله در مورد دیده بان توجه به فرمان او است، تأکید کرد: وقتی دیده بان دستور هدف گیری می دهد باید بی درنگ به آن عمل شود، اما می بینیم رهبر معظم انقلاب سال های سال است که در مورد مسائل اقتصادی فرمان می‌ دهند ولی این که عمل نمی شود به همین دلیل است که اعتقادی به او وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باید باور کنیم که شرایط امروز جنگ است و فرهنگ جهاد و شهادت جواب گو است، از این رو پیشنهاد ما این است که این فرهنگ را ترویج کنیم و در گروه های تبلیغی نیز از آن غافل نباشیم.

عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور در ادامه با اشاره به لزوم این که باید شهر تهران برای بحث تبلیغ جدی گرفته شود، گفت: بنده نزدیک به 18 سال است که در تهران کار تبلیغی می کنم و می دانم که اگر قلب ایران قم است پیشانی و ویترین آن است ولی هنوز جدی گرفته نشده است.

حجت الاسلام وکیل پور در ادامه با بیان این که مردم شهر تهران هنوز نسبت به مبلغان و روحانیان ارادت خاصی دارند، خاطرنشان ساخت: بستر فراهم است و مردم هم به طلبه ای که خوب حرف می‌ زنند بهاء می‌ دهند و این قدری که مردم از طلاب استقبال می‌ کنند برخورد نمی کنند.

وی در ادامه با بیان این که تبلیغ درون حوزه های علمیه و برای خود طلاب نیز  باید جدی گرفته شود، گفت: اول از همه خود انگیزه و ایجاد روحیه در بین طلاب اهمیت مضاعفی دارد چراکه این طلاب و مبلغان هستند که می خواهند به مردم روحیه و انگیزه بدهند از این رو لازم است که خودشان از این منظر قوی شده باشند.

عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور در بخش پایانی سخنان خود کار رسانه ای سریع و قوی را در امر تبلیغ مهم برشمرد و ابراز داشت: امروز بهترین فرصت این است که کار رسانه ای جدی گرفته شود و از رسانه های مختلف مکتوب و غیر مکتوب برای معرفی دین و اسلام و انقلاب استفاده کنیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات