۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۳۳۳۹۴

واکنش اروپایی‌ها به شهادت سپهبد سلیمانی در عملیات تروریستی آمریکا

واکنش اروپایی‌ها به شهادت سپهبد سلیمانی در عملیات تروریستی آمریکا
کشورهای اروپایی به شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عملیات تروریستی آمریکا در بغداد واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «املی دو‌مونتچالین»،  مشاور وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا، روز جمعه پس از حمله هوایی آمریکا که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی  فرمانده نیروی قدس ایران شد مدعی شد تلاش پاریس در جهت تقویت ثبات در خاورمیانه است.

دو‌مونتچالین به رادیو «آر‌تی‌ال» فرانسه گفت: آنچه اتفاق افتاد همان چیزی بود که ما از آن می ترسیدیم. تنش ها بین ایالات متحده و ایران در حال افزایش است.اولویت تثبیت اوضاع در منطقه خاورمیانه است.»

وزیر خارجه فرانسه گفت مقامات ارشد این کشور در حال برقراری ارتباط  با مقامات ارشد منطقه در سطوح بالا هستند.

همچنین سفارت فرانسه در تهران روز جمعه از شهروندان خود در ایران خواست از تجمعات عمومی دوری کنند. در این بیانیه آمده است: «بعد از فوت ژنرال سلیمانی، سه روز عزای عمومی اعلام شده است. در چنین شرایطی، به شهروندان فرانسه توصیه می‌کنیم از هر تجمعی خودداری کرده و ضمن رفتار بر اساس دوراندیشی و تدبیری از هر گونه عکس گرفتن در فضاهای عمومی خودداری کنند.»

سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد الشعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان بامداد جمعه  در حمله بالگردی ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

از طرف دیگر اسکای نیوز گزارش داده بریتانیا بعد از این اتفاق، تدابیر امنیتی و میزان آمادگی در پایگاه‌های نظامی خودش در خاورمیانه را تشدید کرده است. انگلیس نزدیک به 400 پرسنل نظامی در عراق دارد. اکثر این نیروها در پایگاه تاجی در شمال بغداد مستقر هستند. دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس نیز گفته است جنگ با ایران در راستای منافع هیچ طرفی نیست.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «ایمنی و امنیت پرسنل، حائز اهمیت وافر است و ما تدابیر لازم برای محافظت از نیروها را دائماً مورد بازبینی قرار می‌دهیم. درباره تدابیر خاص محافظت از نیروها اظهارنظر نمی‌کنیم.»

همچنین هلند از اتباع خود در عراق خواسته هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند./847/ب

ارسال نظرات