۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۴۲۰۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اعلام آمادگی هیئات مذهبی خراسان شمالی برای مقابله با کرونا

اعلام آمادگی هیئات مذهبی خراسان شمالی برای مقابله با کرونا
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئات مذهبی جوانان استان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با علوم پزشکی استان برای مقابله با کرونا ویروس اعلام کردند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: جمعی جوانان هیئات مذهبی این استان آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی همه‌جانبه به مردم برای مقابله با بیماری کرونا اعلام داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و بر اساس تکلیف شرعی، هیئات مذهبی استان خراسان شمالی آمادگی دارند از همه توان خود برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان و به‌منظور مشارکت مردمی و خدمت‌رسانی جهت مهار کرونا ویروس استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: خدمات شایسته جوانان مذهبی در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و دیگر بلایای طبیعی بر کسی پوشیده نیست و این قشر دلسوز در این‌گونه حوادث همواره کنار مسئولان کشور ایستاده و خدمت‌رسانی‌های بدون منتی داشته و در این مسیر بسیار موفق عمل کردند.

وی در ادامه افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از بدو شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، نسبت به آموزش مسئولان هیئات مذهبی و هیئت امناء مساجد و بقاع متبرکه اقدام کرد و درهمین راستا پوسترها و تراکت‌هایی آموزشی برای پیشگیری از این ویروس در اماکن مذهبی نصب‌شده است.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: از هیئت‌امنای مساجد و مسؤولان هیئات مذهبی خواسته‌شده است در صورت امکان و جهت حفظ سلامتی آحاد ملت مؤمن، متدین و تا حد امکان فعالیت برنامه‌های مذهبی را در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، تکایا، منازل و اماکن عمومی تا فروکش شدن ویروس کرونا، تعطیل کنند و اگر تعطیلی هیئت، بنا به ضرورت مقدور نیست، موارد و نکات بهداشتی که وزارت بهداشت بر آن تأکید دارد، رعایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به روایت «اِدْفَعُوا أَمْوَاجَ‏ الْبَلَاءِ عَنْکُمْ بِالدُّعَاءِ قَبْلَ وُرُودِ الْبَلَاء» اظهار کرد: دعا سلاح مؤمن است و امیرالمؤمنین (ع) دراین‌باره می‌فرماید: پیش از آن‌که بلا بر شما وارد شود، با دعا، بلا را دفع کنید./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات