۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۴۴۳۱۷
عمامه هایی که برای جهاد بسته شدند؛

از تدریس در حوزه تا خیاطی و تولید ماسک برای مقابله با کرونا

از تدریس در حوزه تا خیاطی و تولید ماسک برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام خوبانی در اقدامی ارزشمند و پسندیده به اتفاق جمعی از طلاب و خواهران بسیجی روزانه و در سه شیفت هزار و ۵۰۰ عدد ماسک برای مراکز درمانی و عموم مردم تولید می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، در شرایطی که کشور و به تبع آن استان مازندران درگیر یک جنگ تمام عیار با ویروس منحوس کرونا است، طلاب و روحانیان نیز همچون گذشته همگام با سایر اقشار جامعه به ارائه خدمات به مردم و مراکز درمانی مشغول هستند.

یکی پشت چرخ خیاطی می‌نشیند و ماسک می دوزد، دیگری معابر را ضدعفونی می‌کند آن یکی هم برای محرومین بسته‌های بهداشتی می‌برد.

در این میان حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در اقدامی پسندیده و ارزشمند به اتفاق جمعی از طلاب این مدرسه علمیه و همچنین جمعی از خواهران بسیجی شهرستان در سه شیفت کاری مشغول تولید روزانه 1500 عدد ماسک برای مراکز درمانی و عموم مردم هستند تا مردم شهر از نفس نیفتند.

وقتی از این روحانی خوش ذوق در این خصوص می پرسیم، با قاطعیت می گوید طلاب و روحانیان خادم مردم هستند و لباسی که ما امروز به تن داریم لباس خدمت است. ما آمده ایم تا به مردم خدمت کنیم و امروز نیز در سنگر دیگری به فعالیت جهادی اشتغال داریم.
                                از تدریس در حوزه تا خیاطی و تولید ماسک برای مقابله با کرونا  
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی شهید سلیمانی از سوی سپاه ناحیه در این شهرستان، گفت: در حال حاضر حدود سی طلبه و استاد این مدرسه علمیه در گروه‌های مختلف مشغول خدمات رسانی به مردم و مراکز خدماتی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ضد عفونی مراکز درمانی، خدماتی و عمومی، تولید ماسک و همکاری در ارسال مواد غذایی برای خانواده‌های نیازمند و محرومان را از جمله مهم‌ترین خدمات طلاب، روحانیان و نیرو‌های بسیجی و جهادی در قائمشهر اعلام کرد.

وی با بیان این که بخشی از طلاب این مدرسه در کارگاه تولید ماسک این شهرستان فعال هستند، افزود: این کارگاه در سه شیفت کاری به تولید ماسک برای مراکز درمانی و همچنین عموم مردم مشغول است که دو شیفت بانوان بسیجی و داوطلب و یک شیفت نیز طلاب برادر این مدرسه علمیه در حال تولید ماسک هستند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که این طرح کارگاه حدود ده روز است که در سطح شهرستان آغاز به کار کرده است، بیان داشت: به طور میانگین هزار و ۵۰۰ ماسک از سوی طلاب و خواهران بسیجی این کارگاه تولید و در مراکز درمانی و عموم مردم توزیع می‌شود.
                                                                                                  از تدریس در حوزه تا خیاطی و تولید ماسک برای مقابله با کرونااستاد حوزه علمیه مازندران، برش، دوخت و دوز و همچنین آموزش را از جمله وظایف خود در این کارگاه تولید ماسک عنوان کرد و افزود: همه توان و تلاش خود را در جهت رفع نیاز‌های ضروری مردم و مراکز درمانی به کار خواهیم گرفت.

فعالیت علمی در کنار مقابله با ویروس کرونا
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که فعالیت‌های علمی ما در این روز‌ها تعطیل نشده است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه، تدریس از طریق فضای مجازی برای طلاب مدرسه صورت می‌گیرد.

وی با تأکید براین که طلاب و روحانیان خادم مردم هستند و لباسی که روحانیت و طلاب حوزه به تن دارند لباس خدمت است، بیان داشت: ما آمده ایم تا به مردم خدمت کنیم و امروز نیز در سنگر دیگری به فعالیت جهادی اشتغال داریم.
از تدریس در حوزه تا خیاطی و تولید ماسک برای مقابله با کرونا
امروز وظیفه ما خدمت به مردم است
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که در هر دوره‌ای عرصه‌ها با هم متفاوت است، افزود: در یک مقطعی عرصه فعالیت ما طلاب و روحانیان عرصه علمی بود، اما امروز با توجه به شرایط به وجود آمده باید در کنار تحصیل و تدریس خدمت کنیم که به طور حتم خدمت به این مردم همان خدمت به اسلام و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه باید برای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند، گفت: امروز وقت آن رسیده مقام، منصب، جایگاه و علم خود را بر زمین بگذاریم و به این مردم خدمت کنیم، چون از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

افراد نیازمند و محروم را در این روزها از یاد نبریم
وی با بیان این که امروز خدمت در هر مسیری که موجب حفظ سلامت، روح و روان مردم شود از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، افزود: متأسفانه امروز به دلیل شیوع این بیماری بسیاری از افراد بیکار شده اند و نیازمند رسیدگی و کمک و همیاری هستند که باید به این قشر توجه ویژه شود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که در این روز‌ها باید معنویت بیشتر در خانواده‌ها حاکم شود، گفت: با توجه به تعطیلی مساجد، اقامه نماز اول وقت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

توکل و توسل به اهل بیت(ع) راه برون رفت از مشکلات
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که در این شرایط نباید توسل به اهل بیت (ع) را یاد ببریم، خاطرنشان کرد: به طور حتم توکل به خداوند متعال و توسط به اهل بیت (ع) موجب می‌شود از مشکلات به وجود آمده عبور کنیم.

وی با بیان این که طلاب دراین برهه باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحیه دادن به مردم تلاش بیشتری کنند، افزود: امروز با توجه به مشکلات روحی که برای مردم و بیماران به وجود آمده جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه و امید است.

ضرورت حضور طلاب و روحانیان در مراکز درمانی
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که بسیاری از بیمارانی که در بیمارستان هستند وضعیت روحی مناسبی ندارند، گفت: به نظرم طلاب باید با هماهنگی به مراکز درمانی بروند و ضمن خدمات رسانی و رسیدگی به امور بر زمین مانده، در جهت تقویت روحیه بیماران و کادر درمانی تلاش کنند./950/ت302/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
به امید خدا کرونا را شکست می دهیم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
آیت الله حق شناس(ره) برای رفع از بلا توصیه می کردند به حضرت علی اصغر(ع) متوسل شوید ایشان باب الحوائج هستند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
امام راحل فرمودند "سقوط علما زمانی است که خود را از مردم جدا بدانند" . این اقدامات در راستای همراهی روحانیت با مردم در شکست ویروس کرونا در دستگاه الهی ثبت شده و آثار اجتماعی مثبت خود را خواهد داشت. ممنون از تلاشگران روحانی در مبارزه با کرونا
0
0