۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۶۴۴۷۷۹
حجت الاسلام باقرزاده:

محدود کردن حضور در مراکز مذهبی ضدیت با دین و اهل بیت نیست

محدود کردن حضور در مراکز مذهبی ضدیت با دین و اهل بیت نیست
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دشمنان به دنبال تقابل میان دین و سلامت هستند، گفت: تعطیلی مراکز دینی برای مقابله با کرونا جنبه تعلیمی دارد.

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: یکی از ابعاد ویروس کرونا این است که دشمن به فکر ایجاد یک رنسانس در ایران با ابزار در تقابل قرار دادن دین و حوزه های علمیه با علم است.

وی گفت: البته برخی از عملکردهای ناپخته، نسنجیده و احساسی سوژه هایی را به دست رسانه های بیگانه می دهد تا به این هدفشان بهتر برسند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به خواسته های دشمنان در داخل کشور تأکید و تصریح کرد: اینکه دشمنان در این قضیه با هدف تخریب چهره قم و ایجاد تقابل میان معنویت و سلامت کار می کنند، مسأله مسلمی است و اگر آنها این کار را نکنند، مایه تعجب است اما برخی از عناصر در داخل کشور به این قضیه دامن می زنند.

وی با بیان این که قطعاً دین و حوزه های علمیه با علم در تغایر و تضاد نیستند، افزود: موضع گیری رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید  در خصوص همراهی تمام ارکان نظام و حوزه های علمیه و مساجد و پایگاه های نماز جمعه و همه عناصر دینی و مذهبی با وزارت بهداشت و توصیه هایی که برای مقابله با ویروس کرونا می کنند، به خوبی گویای آن است که فقه و علم و دین با این قضیه علمی تقابل ندارند.

پیش قدم بودن مراکز مذهبی برای مقابله با کرونا از محاسن دین است

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به هتک حرمت های اخیر صورت گرفته نسبت به حرم های مطهر حاضر در قم و مشهد اظهار داشت: اینکه برخی متأسفانه از قداست مراکز معنوی سوء استفاده می کنند و می گویند حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دارالشفا هستند و اساساً نمی توان به این حرم ها و ضریح ها انتصاب داد که این ویروس وجود داشته باشد، این تفکر ناشی از بی اطلاعی است.

وی پیش قدم بودن مراکز مذهبی برای مقابله با کرونا را از محاسن دین دانست و گفت: مگر ما قرآن، مسجد الحرام و دیگر مساجد را مقدس نمی دانیم، آیا نمی شود که اینها به نجاسات آلوده شوند؟ بنابراین ویروس هم یکی از آلودگی ها است و این که مراکز مذهبی برای مقابله با این ویروس پیش قدم باشند، یکی از محاسن فقه، دین و آموزه های مذهبی ما است.

محدود کردن حضور در مراکز مذهبی ضدیت با این مراکز نیست

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که پیش قدم بودن دین در مقابله با کرونا الگویی برای دیگران است، تصریح کرد: نباید تصور کرد که اگر مراکز مذهبی محدود می شود، به جهت ضدیت با مراکز مذهبی است، بلکه دین باید پیش قدم باشد تا دیگران الگو بگیرند.

وی بر پرهیز از تساهل و تسامح در مسائل بهداشتی تأکید کرد و افزود: اگر می بینیم که برخی به سفر و اماکن شلوغ مثل بازار می روند و این ناپرهیزی ها را انجام می دهند، مراکز دینی باید الگوی باشند؛ این تعطیلی مراکز دینی، برای دیگر مراکز جنبه تعلیمی دارد که در مسائل بهداشتی تساهل و تسامح نداشته باشند.

حجت الاسلام باقرزاده اظهار داشت: پیش از اینکه باید از دشمن گله داشته باشیم، باید از برخی افراد گله مند بود، چرا که با بی اعتمادی برخورد می کنند و این بی اعتمادی به جا نیست و نباید با این مقوله احساسی برخورد کرد و در واقع، نیروهای مذهبی در رعایت مسائل بهداشتی باید الگوی دیگران باشند.

وی با بیان این که نباید تصور کرد که رعایت مسائل بهداشتی در حرم های مطهر در راستای مقابله با کرونا، توهین به ائمه اطهار(ع) است، گفت: اهل بیت(ع) فرمودند وقتی که بیماری های واگیردار می آیند، با فاصله صحبت کنید و ارتباطاتتان را کم کنید و در تجمعات شرکت نکنید و این مسائل در مفاد روایات ما وجود دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که قرنطینه شهرها در زمان اهل بیت(ع) وجود داشته است، تصریح کرد: این که برخی افراد از قرنطینه شهرها وحشت می کنند، این وحشت نابجا و نادرست است و اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند، به راحتی این گردنه را رد خواهیم کرد.

عدم کنترل در رفت و آمد مراکز مذهبی فاجعه در پی خواهد داشت

وی افزود: این مقدار موارد فوتی مبتلا به کرونا فاجعه است و اگر این رفت و آمدها در مراکز مذهبی زیاد شود و حرم های مطهر در این شرایط به روی زائران باز شود و فوج فوج برای زیارت به حرم های مطهر مراجعه شود، فاجعه رخ خواهد داشت؛ با توجه به این که مراکز بهداشتی ما ظرفیت محدودی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا دارند، در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی با مشکلات عدیده های مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام باقرزاده اظهار داشت: ما از دشمن توقعی نداریم، چرا که به دنبال رقم زدن تقابل میان دین و سلامت است اما ما نباید بهانه به دست دشمنان بدهیم./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
امروز روحانیت آماده است هر گونه امدادی که از دست بر می آید مانند آماده سازی فضا و سایر فعالیت امدادی در ارتباط با بیماران را انجام دهد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
دشمن که در سال‌های گذشته تلاش کرده ایران هراسی را در عرصه سیاسی، امنیتی، عقیدتی و نظامی در بین مردم منطقه و جهان گسترش دهد اکنون و با سوء استفاده از شرایط کنونی درصدد است ایران هراسی را به عرصه «سلامت» نیز سرایت دهد. اخبار جعلی مبنی بر ورود کرونا به لبنان و عراق به عنوان کشور‌های هم پیمان و بستن مرز‌های کشور‌های همسایه به روی ایران نمونه‌ای از این ایران هراسی است. همچنین تمرکز روی «قم هراسی» از این قبیل است. این در حالی است که آغاز شیوع منشأ کرونا دقیقا معلوم نیست از چه زمانی بوده و تنها قم به علت تشخیص سریعتر موضوع به این عنوان مطرح شد. قطعا خط خبری که چند روز است جلوگیری از قرنطینه قم را به حوزه و روحانیت نسبت می‌دهد، از این نمونه است.
0
0