۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۵۲۴۸۷

جلد سوم کتاب پرسش­ ها و پاسخ های تاریخی منتشر شد

جلد سوم کتاب پرسش­ ها و پاسخ های تاریخی منتشر شد
این اثر بر آن است به مهم ­ترین سؤالات تاریخی درباره زندگانی ائمه از امام سجاد علیه السلام تا پایان غیبت صغری و برخی دیگر از مسائل مهم تاریخی پاسخ دهد.
به گزارش خبرگزاری رسا، جلد سوم کتاب پرسش­‌ها و پاسخ‌های تاریخی منتشر شد.

این کتاب که در گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی و به قلم حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی پیشوایی سامان یافته، به همت این دانشگاه و دفتر نشر معارف در ۲۳۲ صفحه و در قطع وزیری  و به قیمت چهل هزار تومان منتشر شده است.

از جمله اهداف گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی بازخوانی تاریخ اسلام با رویکردهای مختلف است. پاسخ­ گویی به مهم ­ترین سؤالات در عرصه تاریخ اهل ­بیت علیهم ­السلام نیز در این راستا مورد اهتمام قرار گرفت و بر این اساس انتشار جلد سوم پرسش ­ها و پاسخ­ های تاریخی ضرورت یافت. با توجه به استقبال شنوندگان از برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف و نیز جایگاه علمی کارشناس محترم برنامه حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی پیشوایی «دام­عزه» پاسخ­ های علمی و مستند ایشان در این جستار سامایان یافته است.

این اثر بر آن است به مهم ­ترین سؤالات تاریخی درباره زندگانی ائمه علیهم السلام از امام سجاد علیه السلام تا پایان غیبت صغری و برخی دیگر از مسائل مهم تاریخی را پاسخ دهد. پیش از این در دو جلد به یکصد و هشتاد پرسش تاریخی در عرصه تاریخ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و ائمه علیهم­السلام تا شهادت امام حسین علیه السلام پاسخ داده شده بود. در دوره جدید انتشار پرسش­ ها و پاسخ ­های تاریخی تصمیم بر آن شد تا در سه جلد پرسش­ها به گونه موضوعی پاسخ داده شود. به هر روی آرزومندیم که این دفتر بتواند پرسش ­های ارادتمندان تاریخ اسلام را به اختصار پاسخ گوید و سهمی در سیرابی عطش شناخت آنان داشته باشد.

بررسیدن کتاب­هایی که تازه به تازه در این عرصه سامان داده می ­شوند و طبع را به زیور خویش می ­آرایند، ضروری است. زین ­رو گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی پذیرای نقطه نظرات همه صاحب نظران و اساتید محترم می ­باشد.

گروه پژوهشی «تاریخ و تمدن اسلامی» دانشگاه معارف اسلامی منتظر نظرات و پيشنهادهاى صاحب‏ نظران، اساتيد و دانشجويان گرامى در برطرف كردن كاستى ‏هاى احتمالى كتاب است. از این ­رو خواهشمند است با ارائه دیدگاه ­های خود ما را در رفع نواقص و ارتقای کتاب یاری بخشید. شماره تلفن این گروه: 32110234-025 و پست الکترونیکی:  tarikh@maaref.ac.irو صندوق پستی: 6173-37155 آماده دریافت دیدگاه ­های شما بزرگواران است.

علاقه­ مندان به این کتاب می ­توانند این کتاب را از مدیریت پخش دفتر نشر معارف: قم، خیابان شهدا، کوچه 32، شماره 3، تلفن و نمابر: 37740004 و یا فروشگاه ­های پاتوق کتاب سراسر کشور تهیه نمایند.

جلد سوم کتاب پرسش­ ها و پاسخ های تاریخی منتشر شد

ارسال نظرات